U Citroënu a Peugeotu hrozí firemní kanibalismus

U Citroënu mají, jak vidno, ze spojenectví s Peugeotem ve skupině PSA hlavy pořádně zamotané. Svědčí o tom i poslední vyjádření nejvyššího představitele této tradiční francouzské značky Frédérica Banzeta.

„Obě automobilky se snaží společně co nejlépe pokrýt trhy ve světě. To ale neznamená, že se občas nevyskytnou výjimky. Odvíjí se to vždy od velikosti segmentu. Pokud je malý a své vozy v něm nabízí hodně soupeřů, nemá valného smyslu mít tam obě naše značky. Jinak ale vidím jako přínosné a zajímavé, když se prezentujeme vedle sebe,“ řekl Banzet v rozhovoru Automotive News Europe.

Banzet tak naznačil, že si budou muset dát větší pozor, aby spolu nesmyslně nesoutěžili tak, jako se to děje v některých případech nyní. 

Stačí ostatně malý pohled na český trh a příklad v podobě vozů Citroën C-Elysée a Peugeot 301. Podle statistik Svazu dovozců automobilů vykázaly obě značky s těmito vozy za první čtyři měsíce letošního roku 206 (Citroën) respektive 319 (Peugeot) registrací.

V obchodní třídě „nižší střední“ to stačilo na 17. respektive 11. příčku. Žádný úchvatný výsledek ani pro jednu značku. Nebo to lze naopak chápat jako příklad velkého segmentu, kde to funguje?

Lehký rozdíl je i v cenách obou vozů. Citroën C-Elysée u nás začíná na 217 500 korunách a Peugeot 301 na 232 500 korunách. 

Frédéric Banzet v rozhovoru odmítl, že by se podle cen stanovovalo místo značek na trhu. „Nikdy jsme neřekli, že by se to určovalo podle ceny. Vždy hledíme na zákazníka, na jeho očekávání. Podle toho se pak značky na trhu projevují. Pro ilustraci, dnes cena nového Citroënu C3 ve Francii začíná na 12 150 eur a končí na 21 000 eur. Model DS3 stojí 16 500 až 30 000 eur. Sami vidíte, jak široké cenové rozpětí naše vozy mají.“

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků