U Citroënu a Peugeotu hrozí firemní kanibalismus

U Citroënu mají, jak vidno, ze spojenectví s Peugeotem ve skupině PSA hlavy pořádně zamotané. Svědčí o tom i poslední vyjádření nejvyššího představitele této tradiční francouzské značky Frédérica Banzeta.

„Obě automobilky se snaží společně co nejlépe pokrýt trhy ve světě. To ale neznamená, že se občas nevyskytnou výjimky. Odvíjí se to vždy od velikosti segmentu. Pokud je malý a své vozy v něm nabízí hodně soupeřů, nemá valného smyslu mít tam obě naše značky. Jinak ale vidím jako přínosné a zajímavé, když se prezentujeme vedle sebe,“ řekl Banzet v rozhovoru Automotive News Europe.

Banzet tak naznačil, že si budou muset dát větší pozor, aby spolu nesmyslně nesoutěžili tak, jako se to děje v některých případech nyní. 

Stačí ostatně malý pohled na český trh a příklad v podobě vozů Citroën C-Elysée a Peugeot 301. Podle statistik Svazu dovozců automobilů vykázaly obě značky s těmito vozy za první čtyři měsíce letošního roku 206 (Citroën) respektive 319 (Peugeot) registrací.

V obchodní třídě „nižší střední“ to stačilo na 17. respektive 11. příčku. Žádný úchvatný výsledek ani pro jednu značku. Nebo to lze naopak chápat jako příklad velkého segmentu, kde to funguje?

Lehký rozdíl je i v cenách obou vozů. Citroën C-Elysée u nás začíná na 217 500 korunách a Peugeot 301 na 232 500 korunách. 

Frédéric Banzet v rozhovoru odmítl, že by se podle cen stanovovalo místo značek na trhu. „Nikdy jsme neřekli, že by se to určovalo podle ceny. Vždy hledíme na zákazníka, na jeho očekávání. Podle toho se pak značky na trhu projevují. Pro ilustraci, dnes cena nového Citroënu C3 ve Francii začíná na 12 150 eur a končí na 21 000 eur. Model DS3 stojí 16 500 až 30 000 eur. Sami vidíte, jak široké cenové rozpětí naše vozy mají.“

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků