U Citroënu a Peugeotu hrozí firemní kanibalismus

U Citroënu mají, jak vidno, ze spojenectví s Peugeotem ve skupině PSA hlavy pořádně zamotané. Svědčí o tom i poslední vyjádření nejvyššího představitele této tradiční francouzské značky Frédérica Banzeta.

„Obě automobilky se snaží společně co nejlépe pokrýt trhy ve světě. To ale neznamená, že se občas nevyskytnou výjimky. Odvíjí se to vždy od velikosti segmentu. Pokud je malý a své vozy v něm nabízí hodně soupeřů, nemá valného smyslu mít tam obě naše značky. Jinak ale vidím jako přínosné a zajímavé, když se prezentujeme vedle sebe,“ řekl Banzet v rozhovoru Automotive News Europe.

Banzet tak naznačil, že si budou muset dát větší pozor, aby spolu nesmyslně nesoutěžili tak, jako se to děje v některých případech nyní. 

Stačí ostatně malý pohled na český trh a příklad v podobě vozů Citroën C-Elysée a Peugeot 301. Podle statistik Svazu dovozců automobilů vykázaly obě značky s těmito vozy za první čtyři měsíce letošního roku 206 (Citroën) respektive 319 (Peugeot) registrací.

V obchodní třídě „nižší střední“ to stačilo na 17. respektive 11. příčku. Žádný úchvatný výsledek ani pro jednu značku. Nebo to lze naopak chápat jako příklad velkého segmentu, kde to funguje?

Lehký rozdíl je i v cenách obou vozů. Citroën C-Elysée u nás začíná na 217 500 korunách a Peugeot 301 na 232 500 korunách. 

Frédéric Banzet v rozhovoru odmítl, že by se podle cen stanovovalo místo značek na trhu. „Nikdy jsme neřekli, že by se to určovalo podle ceny. Vždy hledíme na zákazníka, na jeho očekávání. Podle toho se pak značky na trhu projevují. Pro ilustraci, dnes cena nového Citroënu C3 ve Francii začíná na 12 150 eur a končí na 21 000 eur. Model DS3 stojí 16 500 až 30 000 eur. Sami vidíte, jak široké cenové rozpětí naše vozy mají.“

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků