Tým ostravských výzkumníků prý vyvíjí ojedinělý elektromobil

V Ostravě vzniká nové české auto na elektrický pohon. Pracuje na něm tým zhruba třiceti odborníků výzkumu Vysoké školy báňské – Technické univerzity, který vyvíjí sportovně zaměřený elektromobil. Zatím utajený zadavatel projektu dokonce plánuje, že by se vůz vyráběl v počtu tisíce kusů ročně. Nový model spadá pod vývoj Ústavu progresivních technologií pro automobilový průmysl v rámci projektu StudentCar, i když studenti se na něm v této fázi nepodílejí.

V minulých dnech byl jeden funkční prototyp luxusního dvoumístného roadsteru nazvaný FireLine k vidění na Slezkoostravském hradě. K oficiálnímu představení prý dojde příští rok na brněnském Autosalonu. Tvůrci elektromobilu tvrdí, že by se některých směrech mohlo jednat o zlomový model, který ovlivní další vývoj automobilového průmyslu. Zatím však nechtějí prozradit příliš detailů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Předností elektromobilu s pohonem na všechna čtyři kola bude inteligentní podvozek. Posun nastane hlavně v komunikaci mezi řidičem vozem. Všechno bude řízené přes počítač. Na větší podrobnosti si ale opravdu musíte počkat do příštího roku,“ řekl AutoRevue.cz vedoucího vývojového týmu Petr Tomčík.

Zadavatelem elektromobilu není žádný renomovaný automobilový výrobce, ale mladá dynamicky se rozvíjející česká firma. „Oslovili nás díky tomu, že se seznámili s několika našimi dřívějšími projekty. V podstatě mezi námi došlo k takovému rozumnému uskupení. Každý do toho dává to, co umí nejlíp,“ poodhaluje spolupráci šéf projektu.

S elektrickým vozem na bázi moderních technologií mají ovšem vývojáři i neznámý zadavatel smělé obchodní plány. Nechali si vypracovat marketingovou studii, která je utvrdila v tom, že po homologaci prototypu by se elektromobil mohl sériově vyrábět a úspěšně prodávat. „Jednalo by se zřejmě o tisíc kusů ročně. Máme už ohlasy, že by o něj byl zájem v USA i v Evropě. Moc se zatím nepočítá s tuzemským trhem, většina by měla jít na export,“ dodal.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků