Tým ostravských výzkumníků prý vyvíjí ojedinělý elektromobil

V Ostravě vzniká nové české auto na elektrický pohon. Pracuje na něm tým zhruba třiceti odborníků výzkumu Vysoké školy báňské – Technické univerzity, který vyvíjí sportovně zaměřený elektromobil. Zatím utajený zadavatel projektu dokonce plánuje, že by se vůz vyráběl v počtu tisíce kusů ročně. Nový model spadá pod vývoj Ústavu progresivních technologií pro automobilový průmysl v rámci projektu StudentCar, i když studenti se na něm v této fázi nepodílejí.

V minulých dnech byl jeden funkční prototyp luxusního dvoumístného roadsteru nazvaný FireLine k vidění na Slezkoostravském hradě. K oficiálnímu představení prý dojde příští rok na brněnském Autosalonu. Tvůrci elektromobilu tvrdí, že by se některých směrech mohlo jednat o zlomový model, který ovlivní další vývoj automobilového průmyslu. Zatím však nechtějí prozradit příliš detailů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Předností elektromobilu s pohonem na všechna čtyři kola bude inteligentní podvozek. Posun nastane hlavně v komunikaci mezi řidičem vozem. Všechno bude řízené přes počítač. Na větší podrobnosti si ale opravdu musíte počkat do příštího roku,“ řekl AutoRevue.cz vedoucího vývojového týmu Petr Tomčík.

Zadavatelem elektromobilu není žádný renomovaný automobilový výrobce, ale mladá dynamicky se rozvíjející česká firma. „Oslovili nás díky tomu, že se seznámili s několika našimi dřívějšími projekty. V podstatě mezi námi došlo k takovému rozumnému uskupení. Každý do toho dává to, co umí nejlíp,“ poodhaluje spolupráci šéf projektu.

S elektrickým vozem na bázi moderních technologií mají ovšem vývojáři i neznámý zadavatel smělé obchodní plány. Nechali si vypracovat marketingovou studii, která je utvrdila v tom, že po homologaci prototypu by se elektromobil mohl sériově vyrábět a úspěšně prodávat. „Jednalo by se zřejmě o tisíc kusů ročně. Máme už ohlasy, že by o něj byl zájem v USA i v Evropě. Moc se zatím nepočítá s tuzemským trhem, většina by měla jít na export,“ dodal.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků