Twizy: připomíná skútr a Renault si od něho hodně slibuje

Renault očekává, že se jeho elektromobil Twizy, který právě začal nabízet, stane populární alternativou skútrům. Na nich jezdí v přeplněných městech hodně Evropanů. Svérázné vozítko má čtyři kola a extrémně úzkou karoserii, spolujezdec sedí za řidičem.

„Jsme si jistí, že Twizy se bude prodávat velmi dobře hned o začátku,“ řekl Yvan Capelle, produktový manažer Renaultu.

Představitelé Renaultu věří, že právě štíhlý tvar elektromobilu zaujme motoristy z Evropy, kde jsou velká města často totálně ucpaná. S Twizy je přitom snadné manévrovat přeplněnými ulicemi, najít si místo k zaparkovaní.

"Naše studie ukázala, že skútry jsou jedinou životaschopnou alternativou k veřejné dopravě, když dnes cestujete ve městě z jednoho místa na druhé," řekl Capelle.

Twizy, který je vyráběný ve  španělském Valladolidu, prý představuje bezpečnější alternativu ke skútrům a motorkám. Má bezpečnostní vybavení shodné s automobily, například čelní airbag, bezpečnostní pásy.

Twizy je poháněn malým elektromotorem s výkonem 15 kW (20k). Ve slabší verzi je schopen dosahovat nejvyšší rychlosti 45 km/h, v silnější pak 80 km/h. Dojezd na jedno nabití má činit 100 km.

Výrobce slibuje akcelerační schopnosti na úrovni běžného skútru kubatury 125 ccm, k čemuž přispívá i relativně nízká pohotovostní hmotnost 420 kg. Plné dobití akumulátorů z běžné domácí zásuvky proběhne za 3,5 hodiny.

Jeho cena byla stanovena pro evropské země na 6990 euro. Vše ale komplikuje půjčování akumulátorů, to vyjde měsíčně na 50 euro.

Elektromobily | Renault | Kabriolety

Renault Twizy přijde na jaře a ve třech výbavách

Renault

Renault Zoe 2010: nové Clio zatím „v elektrice”

Mluvčí Renaultu řekl, že prodeje modelu Twizy by se mohly podle jejich odhadů pohybovat „kolem 10 000 kusů ročně“ a produkce by se mohla potřeby „rychle zdvihnout až na 50 000 kusů ročně“. 

Twizy je třetí elektromobil Renaultu – vedle sedanu Fluence a dodávky Kangoo Z.E.. Francouzská automobilka ještě koncem tohoto roku představí model Zoe. Očekává, že se stane nejprodávanějším elektromobilem značky s roční produkcí 150 000 kusů.

Plusy a minusy:

velmi dobrá akcelerace, je zábavné ho řídit. Bez oken, krátký dojezd, vysoká cena za pronájem baterií. 

 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků