Twizy: připomíná skútr a Renault si od něho hodně slibuje

Renault očekává, že se jeho elektromobil Twizy, který právě začal nabízet, stane populární alternativou skútrům. Na nich jezdí v přeplněných městech hodně Evropanů. Svérázné vozítko má čtyři kola a extrémně úzkou karoserii, spolujezdec sedí za řidičem.

„Jsme si jistí, že Twizy se bude prodávat velmi dobře hned o začátku,“ řekl Yvan Capelle, produktový manažer Renaultu.

Představitelé Renaultu věří, že právě štíhlý tvar elektromobilu zaujme motoristy z Evropy, kde jsou velká města často totálně ucpaná. S Twizy je přitom snadné manévrovat přeplněnými ulicemi, najít si místo k zaparkovaní.

"Naše studie ukázala, že skútry jsou jedinou životaschopnou alternativou k veřejné dopravě, když dnes cestujete ve městě z jednoho místa na druhé," řekl Capelle.

Twizy, který je vyráběný ve  španělském Valladolidu, prý představuje bezpečnější alternativu ke skútrům a motorkám. Má bezpečnostní vybavení shodné s automobily, například čelní airbag, bezpečnostní pásy.

Twizy je poháněn malým elektromotorem s výkonem 15 kW (20k). Ve slabší verzi je schopen dosahovat nejvyšší rychlosti 45 km/h, v silnější pak 80 km/h. Dojezd na jedno nabití má činit 100 km.

Výrobce slibuje akcelerační schopnosti na úrovni běžného skútru kubatury 125 ccm, k čemuž přispívá i relativně nízká pohotovostní hmotnost 420 kg. Plné dobití akumulátorů z běžné domácí zásuvky proběhne za 3,5 hodiny.

Jeho cena byla stanovena pro evropské země na 6990 euro. Vše ale komplikuje půjčování akumulátorů, to vyjde měsíčně na 50 euro.

Elektromobily | Renault | Kabriolety

Renault Twizy přijde na jaře a ve třech výbavách

Renault

Renault Zoe 2010: nové Clio zatím „v elektrice”

Mluvčí Renaultu řekl, že prodeje modelu Twizy by se mohly podle jejich odhadů pohybovat „kolem 10 000 kusů ročně“ a produkce by se mohla potřeby „rychle zdvihnout až na 50 000 kusů ročně“. 

Twizy je třetí elektromobil Renaultu – vedle sedanu Fluence a dodávky Kangoo Z.E.. Francouzská automobilka ještě koncem tohoto roku představí model Zoe. Očekává, že se stane nejprodávanějším elektromobilem značky s roční produkcí 150 000 kusů.

Plusy a minusy:

velmi dobrá akcelerace, je zábavné ho řídit. Bez oken, krátký dojezd, vysoká cena za pronájem baterií. 

 

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 2 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků