Twingo Renaultsport R2: pro začínající závodníky

Sportovní divize značky Renault představuje modifikované závodní Twingo, jež se stane příležitostí pro méně majetné sportovce.

Cílem konstruktérů bylo vytvořit vůz, který by bylo možno provozovat na běžných silnicích, ale zároveň by se neztratilo na tratích podniků rallye. Vozy Twingo Renaultsport R2 a Twingo Renaultsport R1 doplňují v současné paletě Renaultsportu větší typy Clio, Maxi a Renaultsport R3 Access a stávají se jejím základem.

Provedení R2 je poháněno šestnáctiventilovým čtyřválcem s objemem 1 598 ccm, výkonem 160 koní (118 kW) při 7 000 ot./min. (což je o 27 koní více než u standardní verze R1) a točivým momentem až 180 Nm při 5 550 ot./min., omezovač leží na hranici 7 500 ot./min. Na tento motor navazuje pětistupňová převodovka se sekvenčním řazením skrze páku pod volantem a samosvorný diferenciál ZF.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř se novinka vyznačuje homologovanou ochrannou „klecí“ ze svařovaných trubek, závodními sedadly Sabelt Renaultsport s pětibodovými pásy, přístrojovým štítem z LED, odstraněním většiny z tlumicích a dekoračních materiálů a za příplatek i datovým sběrnicovým systémem Renault. Zvenčí se Twinga z programu Renaultsport liší třeba použitím specifických patnácti či šestnáctipalcových ráfků s pneumatikami BF Goodrich o šířce 195 mm a pohotovostní hmotnost lze dovažovat na limitních 1 030 kg. O zpomalení se starají kotoučové brzdy (vpředu ventilované) s průměrem 280 mm vpředu a 240 mm vzadu doplněné deskami ze speciálního materiálu. Obě provedení jsou 3 607 mm dlouhá, mají nádrž na 40 l paliva a rozchod kol činí 1 465 mm vpředu a 1 445 mm vzadu (u R1 to je 1 460/1 430 mm). Tlumiče na všech kolech jsou obousměrně stavitelné. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Twingo Renaultsport ve verzi R1 je zjednodušenou variací výše popsaného modelu a dle tvrzení výrobce má zaručit konkurenceschopnost „v regionálních, národních a mezinárodních podnicích rallye při velmi nízkých nákladech“. Určeno je pro méně majetné závodníky, kteří však postupem času mohou svůj vůz řady R1 modifikovat až na plnohodnotnou specifikaci R2. Oproti dražšímu provedení postrádá samosvorný diferenciál, sekvenční řazení pod volantem nebo stavitelné tlumiče.

Twingo R2 se bude prodávat od dubna příštího roku za cenu 27 990 Euro, přičemž výchozí Twingo stojí 10 990 Euro, cena levnějšího provedení R1 nebyla dosud stanovena. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Twingo Renaultsport R1 a R2
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků