TÜV: Toyoty brzdí dobře i se zablokovaným plynem

Veřejným míněním posledních několika týdnů hýbe podezření, že zvláště v USA došlo k několika tragickým nehodám automobilů Toyota vlivem technické závady. Na vině měl být zaseklý plynový pedál, ale nyní se ukazuje, že v některých případech za nehodou stál spíše řidič. Američané mají na rozdíl od většiny z nás na podlaze jen dva pedály, jak se ale zdá, i to může být pro některé z nich hodně.

Inspekční společnost TÜV Porýní ve svém novém znaleckém posudku totiž dospěla ke skutečnosti, že modely Toyota lze i v mezním případě zablokovaného pedálu akcelerace při plném sešlápnutí bezpečně zabrzdit až do zastavení. Měřeny byly brzdné dráhy plně naložených vozů, které byly nedávno zahrnuty do svolávací akce, a to modely iQ, Aygo, Yaris, Auris, Verso, Avensis a RAV4. Vozidla byla při plném zatížení zrychlena vždy na 80 % jejich nejvyšší rychlosti a následně dvakrát zabrzděna při poloze pedálu akcelerace ve volnoběhu a dále třikrát v pozici souběžného úplného sešlápnutí plynu. Zákonné požadavky ohledně zpomalení vozidla a brzdná dráha byly ve všech případech dodrženy.

Toyota Deutschland pověřila znaleckým posudkem společnost TÜV Porýní poté, co u 215 796 vozů značky Toyota bylo na německém trhu kvůli pedálu akcelerace, který se nevracel v obvyklé rychlosti do své výchozí pozice, nařízeno přezkoušení a modifikace v autorizovaných servisech. Výsledek expertízy potvrzuje, že Toyoty jsou i tak dále ovladatelné. Doposud nebyl v Německu zaznamenán případ, při kterém by jako v USA bylo popsáno, že došlo k nechtěnému zrychlení v kombinaci s výpadkem brzdy a řazením automatické převodovky.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků