TÜV SÜD Czech je první společností autorizovanou pro certifikaci udržitelnosti biopaliv

Pro firmy zapojené do výroby a obchodování s kapalnými biopalivy a produkty určenými k jejich výrobě, včetně biomasy, nastala počínaje 1. lednem 2012 povinnost prokazovat shodu s tzv. kritérii udržitelnosti. Ta jsou definována v nařízení vlády č. 446/2011 Sb. České společnosti měly doposud možnost využít pouze nabídky na certifikaci dle mezinárodního standardu ISCC.

První a prozatím jedinou certifikační společností, která nabízí také cenově přijatelnější variantu certifikace dle české legislativy, je společnost  TÜV SÜD Czech.

Do konce tohoto roku byly především společnosti exportující biopaliva či biomasu do Německa, ale i jejich dodavatelé nuceni získat mezinárodní certifikát ISCC. Od ledna 2012 se požadavky na zajištění shody s kritérii udržitelnosti přímo či nepřímo vztahují na všechny české výrobce a články zapojené do řetězce výroby kapalných biopaliv.

Doposud se však české společnosti nemohly nechat certifikovat podle české legislativy, zákona o ochraně ovzduší, protože zde nebyla žádná certifikační společnost s patřičnou akreditací a autorizací.

Prvním držitelem akreditace a autorizace č. CZ-01, uděleným MŽP po dohodě s MZe, je společnost TÜV SÜD Czech. Autorizace se kromě certifikace udržitelnosti biopaliv vztahuje také na ověřování emisí skleníkových plynů u dodavatelů pohonných hmot, což je další legislativní novinka, která však vstoupí v účinnost až opožděně.

Hlavním kritériem udržitelnosti biopaliv je požadavek na min. 35 % úspory emisí skleníkových plynů v celém životním cyklu biopaliva v porovnání s referenčním fosilním palivem. Od roku 2017 se požadovaná redukce emisí skleníkových plynů zvýší na 50 %. U nových zařízení budou požadavky na úspory ve výši 60 %.

Dalšími neméně důležitými kritérii jsou požadavky na ochranu ploch s vysokou hodnotou biologické rozmanitosti, půd s vysokou zásobou uhlíku a rašelinišť. Důležitý je také způsob pěstování biomasy, který musí být v souladu s požadavky tzv. správné zemědělské praxe, což v praxi znamená, že biomasa musí v rámci EU pocházet od zemědělců, kteří jsou příjemci dotací, a tudíž tyto podmínky splňují.

Zdroj: TÜV SÜD Czech
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků