TÜV SÜD Czech je první společností autorizovanou pro certifikaci udržitelnosti biopaliv

Pro firmy zapojené do výroby a obchodování s kapalnými biopalivy a produkty určenými k jejich výrobě, včetně biomasy, nastala počínaje 1. lednem 2012 povinnost prokazovat shodu s tzv. kritérii udržitelnosti. Ta jsou definována v nařízení vlády č. 446/2011 Sb. České společnosti měly doposud možnost využít pouze nabídky na certifikaci dle mezinárodního standardu ISCC.

První a prozatím jedinou certifikační společností, která nabízí také cenově přijatelnější variantu certifikace dle české legislativy, je společnost  TÜV SÜD Czech.

Do konce tohoto roku byly především společnosti exportující biopaliva či biomasu do Německa, ale i jejich dodavatelé nuceni získat mezinárodní certifikát ISCC. Od ledna 2012 se požadavky na zajištění shody s kritérii udržitelnosti přímo či nepřímo vztahují na všechny české výrobce a články zapojené do řetězce výroby kapalných biopaliv.

Doposud se však české společnosti nemohly nechat certifikovat podle české legislativy, zákona o ochraně ovzduší, protože zde nebyla žádná certifikační společnost s patřičnou akreditací a autorizací.

Prvním držitelem akreditace a autorizace č. CZ-01, uděleným MŽP po dohodě s MZe, je společnost TÜV SÜD Czech. Autorizace se kromě certifikace udržitelnosti biopaliv vztahuje také na ověřování emisí skleníkových plynů u dodavatelů pohonných hmot, což je další legislativní novinka, která však vstoupí v účinnost až opožděně.

Hlavním kritériem udržitelnosti biopaliv je požadavek na min. 35 % úspory emisí skleníkových plynů v celém životním cyklu biopaliva v porovnání s referenčním fosilním palivem. Od roku 2017 se požadovaná redukce emisí skleníkových plynů zvýší na 50 %. U nových zařízení budou požadavky na úspory ve výši 60 %.

Dalšími neméně důležitými kritérii jsou požadavky na ochranu ploch s vysokou hodnotou biologické rozmanitosti, půd s vysokou zásobou uhlíku a rašelinišť. Důležitý je také způsob pěstování biomasy, který musí být v souladu s požadavky tzv. správné zemědělské praxe, což v praxi znamená, že biomasa musí v rámci EU pocházet od zemědělců, kteří jsou příjemci dotací, a tudíž tyto podmínky splňují.

Zdroj: TÜV SÜD Czech
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků