TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

48 komentářů

Vohary
29. října • 13:18

Ahoj,nedalo mi to a vynesl jsem si do grafu http://www.jpeg.cz/obrazek/ebbU... poruchovost v závislosti na počtu km, tedy nikoliv na stáří auta, jako to dělá TUV. Tím se značně liší pohled na skvělá auta (např. Porshe 911 na jedné straně tabulky) a na špatná auta (např. VW Sharan na druhé straně tabulky). Ač to z tabulky nijak nevyplývá, z grafu je vidět, že tato dvě zmíněná auta se při stejném nájezdu sypou stejně. Z vybraných aut je většina srovnatelná. Výrazně méně než ostatní se sype Audi A6, naopak více se sype Dacia Logan. Je mi ale jasné, že cílem TUV, nebo kdo si tuto statistiku platí, není produkovat kvalitní auta, ale dokázat, že špatná jsou ta stará auta.Vojta

Pavel Vaníček
17. listopadu • 12:18

Vážné závady... Mě na STK za vážnou závadu určili povolený výfuk a propálená vnitřní červená krytka v zadním světle, kvůli které světlo svítilo víc žlutě, než červeně. Ale to, že jde špatně řadit a pod. to neřeší a nezkoušeji. Dle STK by mohe auto bylo tedy naprosto poruchové ač auto jezdí bez problémů a vše je spíše svépomocí lehce odstranitelná zanedbaná údržba.

tonda
11. listopadu • 11:51

No to snad ani není možné, že je Octavie na tom tak špatně....

Jarin.
11. listopadu • 11:00

Mondeo a Passat na tom zrovna moc dobře taky nejsou

*(612HJgsgf-/2H@476488256
9. listopadu • 14:00

Zkorumpovana anketa ADAC o nejlepsi auto, programove ulhane motory Lidovychvozidel z Vlkohradu, az na pudu zkorumpovani funkcionari nemeckeho fotbalu atd.Pokud mate auto, jez je podle specifikace v TP schopno jet rychleji nez 210 km/h, lec mate obute 'pomale' pneumatiky, musite mit na miste videtelem ridici nalepku s cislem 210. Pokud toto nemate, nalepka je zkusebnim komisarem nalepena a 'incident' zaznamenan do protokolu o zkousce.On stale jeste existuje naiva duverujici TÜV reportu? Tezko rici o jakych poruchach TÜV hovori. Pro mne osobne ovsem napriklad sjete gumy nevypovidaji nic o poruchovosti vozidla.

marts
10. listopadu • 13:36

Detaily podílu jednotlivých druhů poruch viz. http://www.tuev-sued.de/auto-fahrzeuge/tools-serv... ...

pajdalan
8. listopadu • 15:17

Každé auto je spolehlivé tak,jak se něho majitel stará a jak s ním jezdí..Statistiky jsou zkreslující.

jo
8. listopadu • 10:37

Nechápu proč se rozčilujete, je to statistika TUV tzn. statistika poruch z STK a tzn. statistika prasklých žárovek.
Žádné statistiky ohledně poruchovosti aut neexistují a nelze je brát v úvahu. Úplně nejlepší je věřit hospodským kecům a "jedna bába povídala" a podle toho si i auto kupovat - věřte že to bude uplně nejpřesnější.Jinak mi připadá jak kdyby to byla statistika českých STK vzhledem ke kilometrům ve stáří 10let - vypadá to že ale auta mládnou a kilometry jim ubývají i Německu.

JirkaK
8. listopadu • 13:25

Přesně tak, tahle statistika TUV nevypovídá NIC ale ABSOLUTNĚ NIC o skutečné spolehlivosti auta. Je to skutečně jen a pouze statistika prasklých žárovek a ojetých pneumatik. Skutečné konstrukční průsery a vážné závady - sešrotované motory po kolapsu rozvodů, zadřené motory po stržení pohonu olejového čerpadla, podpálené ventily, prasklé hlavy, vysypané (nejen DSG) převodovky, atd - nic z toho se do těchto statistik nedostane.

pekr
26. listopadu • 8:50

Informace o spolehlivosti vozů jsou nejstřeženější tajemství každé automobilky, takže od těch se moc nedozvíme.
Musíme skládat střípky dohromady a kromě výše uvedených (a zfalšovaných) přikládám další dva zajímavé odkazy. Není potřeba si myslet, že jsou nějak extra super, ale jsou to další střípky do skládačky, když chcete koupit auto (zejména ojeté). Udaje z pojišťoven jsou podle mne to nejlepší čím se dá řídit, protože zohlednují hlavně finanční náročnost údržby daného vozu, a to je to co každého zajímá.
http://www.reliabilityindex.com/...
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/bmw/1-series-e81... ... Také se dá částečně řídit (u nových a mladých vozů) že si před prodejem zjistíte kolik by stála pojistka na daný vůz - tzv prodloužení záruky. To zohledňuje případné náklady na opravu (často to používám) ale pozor na to co pojišťovna nekryje v záruce.Hezké počtení

Statistika :)
9. listopadu • 8:24

Souhlasím s tím, že je potřeba rozlišit jaké závady. Opravdu často prasklá žárovka je sice k nasr.ní, ale pokud ji lze vyměnit pomocí jednoho šroubováku a 5 minut práce -tak to asi většina lidí přežije. Aby se pak nedělala statistika stylem: auto 1 - s.rou se rozvody a pak je motor na odpis a proti tomu auto 2 - praskají žárovky v parkovačkách. Vozidlo 1 - stane se to 2x a vozu 2 20x. A hla statistika vyplivne, že vůz 1 má 10x nižší poruchovost. Jak já statistiku miluju :)

Vandal
8. listopadu • 9:51

11 ročný Avensis so 128000km? Aj ja chcem :D

Zelí
10. listopadu • 9:54

Tak určitě raději 11 let starý Avensis se 128 tisíci, který se nedá stočit, než 11let starého passata s půl milionem km stočeným na 150 tisíc km.

Petr
7. listopadu • 13:51

Marketing a propaganda šla Němcům vždycky na výbornou.

Aladin
7. listopadu • 9:49

Většina příspěvků zde je jak diskuze k nějakému jinému článu. Tohle je statistika, jak se lidi o vozy starají. Čili statistika flinků a lajdáků. :-) Na technické by logicky nemělo mít závadu snad nic, ne? Nejvěrohodnější jsou dle mého statistiky J.D.Power, Overall Consumer Satisfaction. V Evropě sestavované pro Německo a Velkou Británii.

mpolan
7. listopadu • 13:10

Jako bys tu byl poprvé. Vždycky se vytahuje ta statistika, která se nejvíce zrovna v danou chvíli hodí. J.D. je zase statistika spokojenosti, taky není příliš objektivní.
A dnes už nevěřím ani testům AutoBild na 100 000 km, protože i tam je vidět do očí bijící manipulace.
Občas stačí mrknout se na auto sám... a hned je vidět to, co mě může časem začít "pálit", totiž skryté šetření.

LOL
7. listopadu • 13:51

Musím (bohužel) souhlasit. Jinak prakticky všechna dnes vyráběná auta jsou spotřebka, vždy je to jen o tom, jak dokonale dokáže automobilka vyrobit tuto spotřebku, aby vydržela předepsaný počet km. Tzv. "věčná," konstrukčně i materiálově předimenzovaná, auta už nevyrábí nikdo.

Michal
7. listopadu • 9:34

Něco mi tady nesedí: "Škoda Octavia trochu překvapila známkou 5. Je na 113. místě s 10,2 % závad a průměrem 67 000 km najetých kilometrů."
A naproti tomu: "Nad průměrem kategorie se ale umístila i Fabia, Octavia, Roomster nebo Superb."Tak co teda? To jako že pětka je nadprůměrná známka??? :-D

Mitch
7. listopadu • 11:23

Ja jen nevim, proc tu nikdo neumi precist clanek a porozumet textu. Vratil bych te na prvni stupen zakladni skoly. Zkus si cely clanek precist znovu, porozumet textu - muzes si delat poznamky i na papir.

Michal
7. listopadu • 11:42

Průměr je 78, Octavia je na 113. místě, je to teda PODprůměr, nebo NADprůměr? Zkus mi to vysvětlit. Na 1. stupni ZŠ jsme průměr ještě nebrali ;-).

Mitch
7. listopadu • 14:53

A co kategorie stari? To jsi nekoukal?

Tom
7. listopadu • 6:49

To jsou paradoxy :-D. Fiaty jsou na poslednich mistech a chudak Wolsvagen uz leta touzi koupit od Fiata Alfu, protoze proste nedokaze vyrobit moderni motor. A zrovna 500 nafotil google streetview pred sidlem WV. Nemci jsou lhari, kteri umi chrlit jen falesne statistiky. Takze opet placeny clanek o nicem. Precetl jsem si jen perex, tak snad jsem o nic neprisel :-). Radsi napiste o motorech TSI, pry nejak smrdi asi budete muset dieselgate prejmenovat, neni dostatecne silna aby pojala vse co kluci z Vermachtu pos....

bob
7. listopadu • 8:25

Jestli si myslíte, že VW chce koupit Alfu kvůli motorům, tak jste spadl z višně. :-D

Zelí
10. listopadu • 15:04

Oni chtěli koupit značku Alfa Romeo, což je nejcennější italská automobilová značka. Oni žádnou jejich techniku nechtěli. To už je dnes mrtvé.

Josef
11. listopadu • 19:06

Zelí, Zelí,.... ach jo. Nejcennější italská automobilová značka je Ferrari, to snad každý ví (tedy kromě tebe, zelí). Myslíš si, že se nedají dohledat informace na internetu a je někdo zvědavý na tvoje (dez)informace? Ty jsi ale "znalec" Zelí. To tě baví pořád se znemožňovat a dělat ze sebe debila?

LOL
7. listopadu • 13:48

jestli něco taloši umí, tak jsou to právě diesely.

Sina
18. listopadu • 20:30

No ale jak který. Koupil jsem si 6 let starého Swifta a když jsem se před koupí zajímal o motory, všude varovali před dieselem 1,3JTD od Fiatu s tím že to je prostě past. Zatímco benzíny od japonců jsou držáky.

Temp
7. listopadu • 9:18

Tak z nějakého důvodu ji chtějí. A zrovna naftové motory má Alfa divize prostě lepší. Ostatně FCA motor 2.2jtdm (který z nich vachází) dokonce nepotřebuje ani vstřik močoviny pro splnění limitů jako VW hračky.

paprikas
6. listopadu • 23:42

JAK je na tom Chryslel 300, Buick Park Avenue, Crown Victoria a Lincoln Town car z konce 90 let a 2000-2002 modely by me zajimalo ?

K&K&K
7. listopadu • 0:03

TUV dává do statistiky jenom modely, které mají dostatečný počet exemplářů na trhu. To tebou jmenované modely v Německu nemají, takže ve statistice nejsou.

Zelí
6. listopadu • 23:35

Mercedes a jednička. Nenechte se vysmát. Podívejte se na auta stará 6 let. Mercedes E je na samém dně. Průser.

Mitch
7. listopadu • 8:19

Jenom jeste abych osvetlil tvoji imbecilitu. Tak mezi sestiletymi auty je Mercedes E na dne a dostal znamku 5. Takze priste vic cti. ;-)

Zelí
9. listopadu • 16:33

Takže Mercedes E je až 96. z celkem 111 hodnocených aut. Čili je na dně žebříčku.
To se jinak nedá hodnotit.
Mercedes není žádná hvězda ve spolehlivosti. To koneckonců platí setrvale cca od roku 1995.

Josef
11. listopadu • 18:54

Zelí, Zelí.... Tvoje tupost je bezmezná. Pokud by četl pozorně (uměl číst a myslet), tak by tě mohlo trknou, že tyto tabulky nejsou o spolehlivost, ale o počtu závad při kontrolách STK. Lze vysledovat, že nejlépe dopadl Porsche, to proto, že je "miláčkem" a dobře se o něj pečuje (majitel s ním jezdí jako s "modlou" - třeba to ukazuje počet km a providelně ho opečovává v servisu, aby "miláček" byl v dokonalém stavu ). Na opačném konci je třeba Dacia, to proto, že je to v Německu "dělník" v rodině, často jako 3. - 4. auto a moc se o něj nikdo v rodině nestará, je to "spotřebák" - strčí se na STK, když neprojde, tak se šupne do servisu a závady se odstraní. S tím Mercedesem E bys mohl v tabulkách vidět, že u mladších ročníků je v pohodě, do 100 000 km je totiž servis zdarma (byl zaplacen v ceně nového vozu...) a movití majitelé MB E-čko po 5 letech prodávají nebo vrací po leasingu a přebírají opět nový model. Potom další majitel takové 5-6 leté "ojetiny" MB Ečka samozřejmě šetří na servisu (servis není levný) a jde tam až podle toho, co mu v STK řeknou (proto tolik závad). Z těch "statistik" německé STK se dá vyčíst ledacos, rozhodně to není nic objektivního o "spolehlivosti". Tobě, Zelí, to ale nikdy nedojde, nikdy to nepochopíš. Tvé zbývající mozkové závity poškozené "po lopatě" (jak ses předvedl v diskusi vedle v autorevue) to samozřejmě neumožňují. Každý, komu to "myslí", a chce se něco dozvědět o spolehlivosti a také o spokojenosti zákazníků s danými auty, tak se podívá do jiných "statistik" (J.D.Power,....atd.).

defender110
13. listopadu • 8:52

Dokonale řečeno. Není co dodat.

ello.
7. listopadu • 19:42

Ha,ha.Som sa pobavil Mitch.(sorry zeli)

Mitch
7. listopadu • 8:17

Ehm. Ty jsi asi hodne natvrdly. Cti - snaz se porozumet textu.
Jinak Octavia je pruser. Sice zavady vetsinou male, ale Oktavka je aususove zbozi. Neco jako cinan mezi telefony. Proste levne (ne u nas) - spatne a nekvalitne udelane zbozi.

Quebe
6. listopadu • 16:18

Německý report, tudíž nejvíce prvních příček němci a sem tam i něco jiného, aby se neřeklo. A ještě na konci pár neprestižních němců (-> minimální škoda pro image), aby se neřeklo. A proč není ten podíl vztažen k nájezdu? Když takové Porsche 911 (8-9 let) má podíl závad 11.7% a nájezd 67 000 km, bude méně spolehlivé, než dle tabulky druhý Prius s 13.1%, ale nájezdem 108 000 km.

fero
8. listopadu • 13:20

kto si kúpi porsche,aston,ferrko,lambo atd. ale aj mercedes,bmw,audi,jag, lexus,atd. tak menej "šidí" servis ako na spotrebákoch,toyota,škoda,ford renault,peugeot,fiat,mazda,atd.a o tie najlacnejšie dacia,chevy(daewoo),atd sa nestaraju skoro vobec tak potom aku vypovednu hodnotu maju nejake štatistiky...

stealth01
6. listopadu • 16:46

A kdyby tam byly na prvních dvaceti příčkách japonské vozy, budeš taky hledat chybu v daném reportu? To jestli je to podvod nebo ne, nevím ani já, ani Ty. Hlavně je nejlepší vytvářet domněnky.

Quebe
6. listopadu • 17:30

Jak se říká. Nevěřím statistice, kterou si sám nezfalšuji. Stejně jako kdokoliv jiný, kdo se na tvorbě té statistiky nepodílel, nemám páru o tom, jestli je pravdivá, či ne. Pouze píšu, jak to na mě působí. Mám pocit, že například v takovém Japonsku nebo v Americe by podobná statistika dopadla zase jinak. Je to prostě přirozené, že lidé cítí patriotismus a tím pádem vědomě či nevědomě upřednostňuji domácí produkci.

yoggi
26. listopadu • 8:44

Statistika a priezkum robia institucie I , ktore za to beru peniaze od zadavatelov Z.
Ono tu funguje na velmi podobnom principe: Z: dobry den, potrebovali by sme spracovat statisticky ...............
I: ano vieme to pripravit......................
Z: potrebovali by sme to do ............................
I: ano, vieme to dovtedy pripravit....................... posledna otazka. Aky ma byt vysledok / zaver ?..............................................................................

ello.
6. listopadu • 20:17

No...nieco na tom bude,ktovie ako by podobna štatistika dopadla vo F.Mame napr.niekolko Renaultov v sirsej rodine a oni su stymi autami celkovo spokojny.Ani jedno nie je starsie ako 5r.Clio,Megan,Laguna.

Petr Maleček (dj.kure)
12. listopadu • 9:21

Nějak nechápu, proč vybrali nejstarší auto od Renaultu (Kangoo) :D proč nevybrali třeba poslední lagunu? Vím, protože by jim to nesedělo do statistik, Francouz by zahambil třeba Oktávku.

LOL
6. listopadu • 16:11

Kupujte kvalitu z Junge Schmerzfeiern! :-D

Saša
6. listopadu • 18:33

Však ta "kvalita" firmám a dealerům stačí,ono jim to stejně stojí celý rok na dvorku,nejdřív bojovali s Toyotou a teď po aféře dieselgate o život.

Driver
6. listopadu • 16:10

Po dieselgate už nelze němcům věřit ani nos mezi ušima. :-D

xXx
7. listopadu • 21:52

diselgate je dílem VW, těm si nevřte když nechcete, ale nevím o tom, že by do toho byla zatažena jiná německá automobilka

Doporučujeme

Články odjinud