TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Zatímco statistikám spolehlivosti letos kraluje Mercedes, na konci tabulek se opět tradičně drží Fiaty a Dacie. Mezi nejmladšími auty ale dostala pětku i Škoda Octavia.
Seznam kapitol
  1. TÜV Report 2016: Úvod
  2. TÜV Report 2016: Stáří 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2016: Stáří 4 až 5 let
  4. TÜV Report 2016: Stáří 6 až 7 let
  5. TÜV Report 2016: Stáří 8 až 9 let
  6. TÜV Report 2016: Stáří 10 až 11 let

Statistika spolehlivosti TÜV Report 2016 vynesla na nejlepší příčky mladé ojetiny od Mercedesu. Velmi dobře si vede mezi mladými auty i Audi, v TOP 10 nechybí ani Porsche 911 jako zástupce sportovní vozů. Porsche pak vládne všem kategoriím starších ojetin od stáří sedmi let a více.

Už se stalo tradicí, že na chvostu statistik TÜV Report jsou Fiaty, Dacie, některé Renaulty a Chevrolety. Nicméně sem tam se ve spodní části tabulky objeví nějaký ten Ford nebo Volkswagen a Kia.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky

TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie

TÜV Report hodnotí četnost výskytu závad při technických kontrolách. Zajímavé je porovnání s průměrným počtem ujetých kilometrů. Nejčastějšími závadami novějších i starších aut jsou potíže s osvětlením vozu, čím je pak auto starší, vzrůstá logicky výskyt závad na motoru, podvozku a brzdové soustavě.

Sedmiletá auta a starší pravidelně trpí na korozi a netěsnost výfukového systému, naproti tomu potíže s elektroinstalací a akumulátorem se nevyhýbají ani mladým autům. Výskyt koroze karoserie se prý výrazně snížil.

Ojetiny | Technika | Život řidiče

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

TÜV provedlo u 233 modelů v loňském roce skoro devět milionů technických prohlídek a prý je pozitivní, že poklesla četnost vážných závad z 23,5 % na 22,6 %. Lehké závady jsou ale četnější, bylo jich 13,6 % proti loňským 12,5 %. To i přesto, že jsou kritéria přisnější než v loňském roce:

Známka 2 až 3 roky 4 až 5 let 6 až 7 let 8 až 9 let 10 až 11 let
1 0–5,7 % 0–9,5 % 0–15,3 % 0–19,9 % 0–26,5 %
2 5,8–7,1 % 9,6–11,7 % 15,4–17,7 % 20,0–23,3 % 26,6–30,4 %
3 7,2–7,9 % 11,8–13,4 % 17,8–19,8 % 23,4–26,9 % 30,5–33,3 %
4 8,0–9,8 % 13,5–15,9 % 19,9–23,3 % 27–30,5 % 33,4–36,5 %
5 >9,9 % >16 % >23,4 % >30,6 % >36,6 % 
Následující kapitola
Mercedes Vaneo 1.898
Rok výroby: 2005
Stav: 170 487 km
Cena: 55 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 3 příspěvky
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků