Máme v rodině 2 yarisy (r. 2002, 2003) a Megana (r. 1997), všechno najeto + - 200 000, rozdíly v nákladech na údržbu jsou diametrální- na Meganovi se průbežně muselo měnit plno věcí (čepy, tlumiče, výfuk, rozvody, těsnění v motoru....)- říkáme mu "Zm.d", na yarisech je vše zatím původní.
Vyšší střední třída:A6 - 2. poziceMB-E class - 21. příčkaBMW 5er - sedmdesáté páté místo :-))Tak u mě ta statistika naprosto odpovídá. 31 dní v servise za necelé tři roky... ;-)
Každý rok se směji, co výsledky s STK dokazují o spolehlivost auta :-D kapajicí olej ? rezavý výfuk ? ja si myslím co dělá spolehlivost na autě je MOTOR,a tady je důkaz každý rok stejný,že německý auta jsou na posledním místě B-]http://www.autoforum.cz/zajimavosti/statistika-sp... ...
Mondeo na chvostu ve stáří 0-6 let přesně odpovídá mému názoru, že auta po faceliftu nebrat. Každý z automotive průmyslu ti řekne, že facelift=příprava na snížení ceny auta v závěru jeho cyklu. Na jednu stranu nějaké vychytané věci - ale ty nemusí čekat na facelift - na druhou stranu drastická úspora. Já znám mondea, který měly 250, 320 a 420 najeto s původní spojkou, DPF i vstřiky. Vlastně neznám žádný průserový (roky 2007-2009)
Nevíte prosím někdo, když mám v kolech čidla na kontrolu tlaku v pneu a přezul bych tam jiné zimní kola bez oného měřiče jestli to nebude dělat nějakej bordel? Kontolka svítit a pod.? Děkuji za slušné info! :-D
Hmm, no tu zavisi o aky system sa jedna. System tzv.''kontroly tlaku v pneumatikach'' (uvodzovky zamerne) dodavany z vyroby nemeria tlak ale rozdiel otacok, cize o nijaku kontrolu tlaku sa nejedna (dalsia z dlheho radu marketingovych lzi). Ked to zisti ze jedno sa sprava inak (dajme tomu 25% odchylka), je to vyhodnotene ako pokles tlaku. Cize by si mal byt v pohode. Opravte ma prosim ak sa tu mylim a nieco mi uslo. No a pokial tam mas system dodatocne namontovany (naozajstne cidla a niekde vlavo na palubke nacapeny extra displej), tak zrejme sa mu nebude pacit ze nema spojenie s cidlami, takze ho jednoducho odpojis / vypnes, zalezi od konkretneho modelu.
Dnes jsem koukal na autorevue. Meli tam skoda romster 2009 2.0 tdi s dsg a prej zivotnost preodovky 130 tis km a setrvacnik a mnohobdalsiho a doporuceni kupte romstra s 37000 tis km a jste v pohode. Co na to mega test kombiku s vecnou cocotouu.
....pokial viem, ta mala manual a zrejme na tom jazdil niekto, kto nemal obe ruky lave a nehadzal tam konecnu pri 50...dalsi dovod preco je manual lepsi - drzim si otacky tam, kde uznam za vhodne, pekne s medziplynom aby to padalo tam ako po masle...a nie tam, kde to chce ekoterorista, servis a marketing.
Tyhle statistiky jsou jen přesný součet nepřesných čísel, jsou zkreslené a o ničem. Dlouholetá osobní zkušenost s různými vozy říká něco jiného. Navíc vlastním Dacii Logan 1,6 r.v. 2008 naj. 67000 a neměl jsem jediný problém, ani žádná koroze, jak se Dachnám předhazuje (to byla záležitost prvních dvou let výroby), pouze pravidelná údržba a doporučené výměny dle výrobce nebo běžně opotřebených dílů (svíčky,destičky), jen olej měním častěji max. po 15tis. Dále mám Fiat Panda 1,1 r.v. 2009 naj.124 tis. a mimo opět standartně měněných olejů,filtrů,svíček atd. jediná závada na 85 tis praskla přítlačná pružina spojky a na 100 tis. zatuhnul váleček PZ brzdy. Jinak žádná závada ani problém a to jde o denně používaný vůz. Takže nějaké tabulky spolehlivosti si můžou vetknout do spodní části zad. A kdo se naváží do Dacií, je jen snobský mamlas, který neví, co mluví. Schválně jsem si ji koupil kvůli robustnosti a odolnosti, nikdy nezklamala, používám ji na dlouhé cesty i po Evropě. Zato mí známí s Oktávkami, Superbem a Sharanem řešili neustále nějaké trable a často se modlili aby dojeli v nouzovém režimu aspoň k hranicím :-P
Zdravím,chlubit se, že mi Dačka nerezne při cca 70 tis.km je poněkud úsměvné.Tˇo je tak dobře zajeté auto.Teď jsem prodával Aurise po 5 letech s 475 tis.km a a6 na drobnosti(alternátor,spojka) bez problémů. Jo a taky nerezne...
Konečně normální člověk s normálním názorem. To , že vlastníte Dacii s tím si asi bohužel své užijete (a asi i užil), vždy budete považován za blázna nebo socku. Bohužel česká nátura už je taková. Hlavní je ukázat....že na to mám.... pak až řešit jak to uživit, a že to jen dobře vypadá a nic víc to neumí. A hlavně se neodlišovat od středního proudu. Jak v Čechách uděláte krok bokem jste buď blázen, socka, podivín nebo zloděj a vydělal jste si na to tunelováním. Češi jsou strašně zakomplexovaný národ a to ve VŠEM. Když máte něco lepšího určitě jste si nakradl, když lowend, jste socka. a hotovo. Jste zaškatulkovanej a dost. Takže hlavně udržet čistou hlavu a nepodlehnou tomu stádu. Jo jinak , článek psal pan Žák a ten je vysazený proti Daciím. ;-) to už jsem si všiml víckrát.
Ja rad hondy a za rok druhe auto do rodiny na vikend a hondu co mam do prace. A dovolim sitezce vybocit z davu chystam se na jaguar 6.0 v 12 daimler kolem roku 1995 a nejsem zlodej a podvodnik jak pisete co si vetsina lidi mysli. Poctiva delnicka prace v zahranici a uz se tesim na ty pohledy od lidi.
Tak takové vybočení je super. Osobně miluju jakákoliv anglická auta. Jagec je naprostá klasika. ;-)
Asi takto letos jsem byl v prdeli s prachama a nerad jsem daval pryc pod cenou honda accorsd coupe 3.0 v6 a pritelkyne nasetri si na jine. Tak ok. Jeden den na netu a bylo jasno. Cena jaga je cca 4 tis euro a na horu na nemeckem serveru. Cekame dite. V unoru prachy za dojizdeni do prace rok zpetne cca 60 tis. Z toho svatba vybava pokoje. Mesicne bokem tak 3 tis v lete dovolenoove penize 1300 e v prosinci za rok vanocni kacky 1300 a za rok v unoru prachy z doojizdeni a jde se pro autiko. Jaguar xj 6.0 v 6 daimler cca 1995 do prace m civic 1.4 1996 takze za 14 mesicu hura jen to vydrzet nemohu se dockat. Makam v rakousku tam je ten pendler peniz na benzin a spotrebu u jaga neresim.
Z čeho usuzujete, že je opět na chvostu Fiat, Renault a Dacie? Podle mě jste úplný amatéři... vždyť jsem našel Renaulta na i 11 místě, na posledním jsem našel i Mercedesku... podle jakého klíče jste si úvodní hloupý titulek vycucali? Naopak vidím na konci i Fordy A VW... proč máte takhle zavádějící titulky článků?
Po zkušenostech s 6 Kangoo (4 první generace, 2 druhé), 1 Meganem (2011) a 1 Modusem (2010) a najetých 900 000 km (samozřejmě více řidíčů) Vám klidně mohu napsat zkušenosti - nikde žádná vážnější závada :-) Nechápu, který ubožák tyto výsledky zvěřejňuje. Pokud se o auto staráte, tak slouží, je to jako s jakou kolik jinou věcí :-))
:-D Ono všimol som si že v servisoch japonských a nemeckých značiek celý deň mechanici piknikujú a užívajú si sladké ničnerobenie, to u talianskych a francúzkych značek sa idú zodrať ... chudáci.... Bože teraz ma napdlo--- mám punto... čo ak mi praskne žiarovka??? bojim bojim xixixixi
Tady je krásně vidět, jak postupem času Škodovka a Ford vyrábí čím dál víc šmejdská auta. Kdežto poměrně kritizovaný Opel, hlavně tedy českými řidiči se zvedá a dělá čím dál kvalitnější auta. Tohle prostě škodofkáři nemůžou přenést přes srdce a tak výsledky hojně bagatelizují :-) Je to tak úsměvné :-D
karas: Jak poznám, kromě té nesmyslné statistiky v článku, že se Opel zvedá a dělá čím dál kvalitnější auta? Docela by mě to jako majitele zajímalo.
K Soplu můžu říct jediné: nebral bych to ani zadara, tím spíš když vidím "kvalitu" českých a zejména moravských servisů. Že to v interiéru po 3 letech vypadá jak ve vybydlené autobusové zastávce, všechno poškrabané a ulámané, to je taky vizitka nekvality. No a samozřejmě soplovský evergreen, elektronika, kdy každé jejich auto čas od času hlásí více či méně neuvěřitelné chybové hlášky, aby po dalším nastartování bylo všechno "zázračně" OK.. :-P
LOL: Po 4 letech a najetých 105.000 km to v interiéru mého auta vypadá úplně stejně jako před 4 lety, když sjel z linky. Ostatně toto platilo u všech aut co jsem kdy vlastnil. Nevím co bych v něm musel vyvádět, aby z něho byla vybydlená autobusová zastávka. Nejsem ženská ani prase. S elektronikou není sebemenší problém a se servisem rovněž, stačí vyhledat neautorizovaného specialistu. Problémy mám úplně s něčím jiným, ale to už jsem tady několikrát psal. Když to po tobě tak čtu, tak mi z toho vychází, že sis prostě musel za každou cenu ulevit.
nechci hledat specialistu, tak nějak bych čekal, že autorizák bude to nejlepší k dispozici. Tak dík, žes potvrdil tristní stav servisů Soplu ;-)S kvalitou interiérů s tebou taky nesouhlasím, jezdil jsem hodně auty a Opel, ač to na první pohled nevypadá, byl horší než Frantíci nebo Korea (kterážto auta jsou nespravedlivě označována za interiérově nekvalitní). Prostě odpadávají páčky, lámou se plasty, pantíky apod., vržou díly palubovky.Co se elektroniky týká - příběhů mám spousty, od polofunkčních tempomatů, blikání ESP, chybné diagnostiky spalování (podobně jsem viděl chovat se nějaký Chevrolet za 250 tisíc) až po "bláznivý PP", který měřil hausnumera typu spotřeba 0,01 lt/100km apod. Podotýkám, jedná se o několik různých aut různých modelových řad a roků. Ty problémy se opakují, není to tedy záležitost jednoho kusu.A konečně: abych nebyl špatně pochopen, Sopla respektuju, svým způsobem to nejsou špatná auta (když zrovna fungují), ale mají své mouchy a v kombinaci s tuzemskými servisy je to jednoznačně průšvih.
LOL: Ty ses včera narodil? Páč jinak mi hlava nebere, jak můžeš očekávat, že bude jakýkoliv autorizák to nej. Vždyť to je už z podstaty nesmysl. Ohledně interiéru si stojím za svým, je to z 99% o majiteli. Jezdil jsem s kde čím, ale nikdy se mi nestalo, že by mi zůstala v ruce páčka, ulomil se pant a podobný věci. A že vrže palubovka? Ta vrže v 99% autoprodukce. A co se týče těch "zaručených" příběhů o elektronice, atd., tak takových ti seženu kvanta na jakoukoliv automobilku. Sorry, to není argument do diskuze.
tohle je taková hodně zvláštní statistika...položíme li si otázku, o čem vlastně vypovídá, když mapuje závady zachycené na technické kontrole? aneb, kdo přiveze svúj vůz na technickou kontrolu se závadou?a) prvním předpokladem je, že dané vozidlo musí mít potenciál vzniku závady, a ten musí být naplněný tím, že již zmíněné vozidlo najelo dostatečné množství kilometrů (nebo takovým způsobem), aby závada skutečně vznikla. tímto definujeme existenci závady.dalším předpokladem je, že majitel s existující závadou půjde vstříc technické kontrole, což znamená:b) daná závada je pod rozlišovací schopností majitele, jinak řečeno neví o ní.a byť si majitel nebude jistý technickým stavem, kontrola vozidla a případná oprava v servisu před návštěvou technické kontroly neproběhne, protože majitel miluje risk, má spustu času a nevadí mu případná opakovaná technická kontrola po opravě, nebo je natolik sociálně slabý, že odmítá zaplatit za prohlídku před technickou kontrolou, pro případ že by tato neshledala žádnou závadu a on by defakto platil za nicc) je sociálně slabý, o závadě moc dobře ví, ale připouští si možnost, že vozidlo projde technickou kontrolou i s danou závadou a on tímto momentálně ušetří prostředky, s tím, že závadu bude řešit až to bude nevyhnutelně nutné (auto přestane jezdit). sečteno a podtrženo, ve statistice se vozidlo objeví za předpokladu splnění a) + b) nebo a) +c) a tím větší četností, čím více takových vozidel a majitelů existuje. bod a) reflektuje součin schopnost vozidla tvořit závady a jeho míru opotřebení (ojetí)bod b a c) reflektuje lhostejnost nebo špatnou finanční situaci majitelů daných vozidelvšechny body dohromady reflektují na jaká vozidla si dát na silnici pozor (byť obtížně realizovatelné), protože by taky třeba nemusela brzdit a zároveň varují potenciální kupce ojetin v jakém pravděpodobném stavu tato vozidla budou.ovšem nic z této statistiky nehovoří o první čísti bodu a), tedy "schopnost vozidla tvořit závady", což je přeneseně něco jako kvalita auta, což je přesně to co veřejnost zajímá, a jako co se tato statistika mnohdy prezentuje.
planuji 20 let stare auto, co vzit ?MB? Saab, ci Rover 800?
Rover nic moc saab mozna probl s dily vzal bych mb
Cetl nekdo posledni svet motoru. Je tam rozebrana cocta po pul milionu. Nasledne doporucena oprava motoru cca 62 tis kc nemluve o dalsich vecech. Takze investice sto papiru a jak se chlubi kvalitou mi na pul milione honde dvakrat vyfuk pri najezdu dveste neco na naprave pri 460 komplet generalka za 60 tis. Takze konecna cifra nad ramec spotrebaku max sto papiru. To je co stale si ji vychvalujte vsude nemluve o uzranych tsi motoru kdy se lidi na to boji slapnout aby jim 1,2 nebrapy 8 az 10 litru fakt bomba. Obsah nic jenahradis. A atmosfera japonec 1,8 140 k spotreba cca 7 litru a nemusi se clovek na to slapnout. Japonec 1998 atmosfera 1.8 192 ps spotreba 9. Koncern se ma co ucit. A ve svete motoru vychvalovali pasat za mega bit turbo 2.0 nafta 170 kw a prej za 29 s jede 2000 a pod 9s stovka prej bomba. Muj min japonec benzin 3.0 v 6 200 ps a t same zrychleni z roku 1998!!!!!!!!!
no a můj němec z roku 91 je s o 30 kw nižším výkonem rychlejší na 100 o vice nez 2 sekundy. 2,5 r6 benzin. spotřeba 8-9, skoro 1500 kg.
Oprva z 29 s jede 200
koukám že ta česká škoda modla je hodně vzadu. Zajímavé. co tomu říká mega test kombíků o spolehlivosti kde ji vyzdvihli do předu a realita jinde.
Měl jsem 3.letou Fabii,když ve 36000km mi cestou z dovolené přeskočily rozvody /motor TSI/,oprava 97000kč + udajně něco bylo i s turbem dalších 7000 kč. To je spolehlivost ! Jak je možné když Fiaty jsou takové shity,že co se týká obytných aut je jich většina právě na podvozcích od Fiatu a někde není vidět že by stály u krajnice a čekaly na odtah?Podotýkám,že Fiata nemám.Já sám jsem loni jel trasu Bratislava-Praha a cestou byly 3 odstavené koncerny.Tak jak to s tou spolehlivostí je??
Se spolehlivostí je to tak že tyhle radobi tabulky si tvoří sami nemci proč by zhazovaly sva auta..
A) kecáš, Škoda - pokud k tomuto lidově popularizovanému problému došlo - nasadila 100% kulanci na motory, tedy výměna bezplatně bez omezení stáří vozu a počtu najetých kilometrů.B) kecáš, protože bys měl při předchozí servisní prohlídce (30tkm) rozvodovou sadu vyměněnou v rímci svolávací akceC) kecáš, protože v online servisních záznamech Fabií 1,2TSI není evidován ani jeden případ, který popisuješ, tedy kombinace souběhu poškození motoru ventilovým rozvodem + ve stejném servisním záznamu oprava turbodmychadla. Osobně zkontrolováno v servisní databázi.D) kecáš, protože pokud by k uvedené kombinaci došlo a z nějakého důvodu by se neuplatnila kulance, což pouze teoreticky může být neabsolvování servisní prohlídky nejpozději v 31500km, oprava by nestála 97+7tis. Kč ale významně jinou částku
To teda nekecáš. Auto koupeno a servis Autostyl Pha5.Když mi řekli tu cenu opravy nechal jsem jim to za 26000kč/nová byla 309000kč/. Jak je možné,že v nějaké diskuzi psal nikdo o tom že se mu totéž stalo v AUDI /1.8 tsi/ A OPRAVA HO VYŠLA NA 147000KČ.STALO SE MU TO V 80000KM. Taky kecá? Stalo se mi to letos v srpnu a začal jsem se po tom tak trochu pídit těch případů o kterých vím je víc.Já v tom měl motor kde byl ještě rozvodový řetěz,po tom co začali dávat řemen je to lepší,ale ještě to taky 100% nedotahli. Takže asi takNebudu psát voloviny a zbavovat se 3.letého auta!
Podle parametrů píšeš zcela jistě o mojí A5. 1,8TFSI. Přeskočení řetězu v 80 tisících a nějaké drobné. Dva měsíce po skončení dvouleté záruky. Příčinou bylo selhání napínáku. Oprava výměnou hlavy motoru, celkem přes 140 tisíc Kč.A teď pozor..... tento rok jsem dodatečně zjistil ze záznamů, že autorizovaný servis se v tom TAJNĚ hrabal na pravidelné technické kontrole 3000 kilometrů před závadou. Aniž by k tomu měli svolení nebo mě informovali. A po závadě, která stejně nastala, a ke které možná přispěli, mě to něchali zaplatit.Případ jsem předal právníkovi a jsem zvědavý, co z toho bude.
Omlouvám se,že jsem tě do toho "zatáh", ale nedá mi se neozvat když mi někdo přesvědčuje,že zná /on line/ historii mého auta lépe než já. Já měl na vybranou ještě jednu variantu a to nový motor,cena by byla někde kolem 145000kč,což jsem hned zavrhnul protože by to byla půlka ceny auta /nové 309000kč/. Bylo mi řečeno,že mi stejně nikdo nezaručí,že se to nestane znova,protože tyhle motory to dělaji. Tak jsem jim to tam nechal /jak už jsem psal/. V servisu byl nějaký zákazník,který se dal se mnou do řeči a ten mi řekl,že mají firemního Roomstera a stalo se jim tohle v 50000km.Jenže oni měli to štěstí,že to bylo v záruce .tak jim dali nový motor.
Já to chápu. Zrovna spokojený zákazník taky nejsem.Jedna věc je, že se něco pokazí. Budiž, to se může stát. Ale za klíčové považuji, jak se k tomu dodavatel postaví.Zatajování informací a neautorizované zásahy zcela diskvalifikovaly koncern z případného výběru dalších mých soukromých a firemních aut.
''tedy výměna bezplatně bez omezení stáří vozu a počtu najetých kilometrů.'' Nie som si isty ci je to presne znenie a na kazdy pripad. Samozrejme je druha vec a v tom sa snad zhodneme, ako sa taketo nieco dostalo do serie. Ostatne xyz technickych uprav na hatepe je podobna historia, o dieseloch detto. Skratka procesny problem, ci uz nedostatocne zadane a nastavene kriteria, alebo mavnutie rukou na zelenu ist do toho s plnym vedomim, ze uz sme prilis daleko a cuvat nemozeme. Na zaklade rozhodnutia, ze tu chybu neodstranit a vymenit dodavatela bude lacnejsie s tym, ze problem presunieme na zakaznika a servis (pekne svinstvo ze). No a ono sa to tam uz niekde strati, ze, hlavne ze mozeme vyrabat dalej a kary nam nestoja na linke. Verim ze maju spravene interne nieco ako analyzu problemu aj s naslednou lekciou a ze situacia sa s novym TSi zlepsi. Uz len preto, ze terajsie pouzite riesenie je ine (jednoduchsie, co kvitujem), ale je to jasny dokaz ze na tie ich ''novinky'' si treba davat sestsakra pozor - ked su schopni posr.at take nieco ako rozvod...
Ta historka s Fabii musi byt v kazde diskuzi. To je snad diagnoza.
Jako student jsem mel 2x Fiat Bravo (ojete), bez problemu najeto nekolik set tisic km vč. dovolenych. Pak OII RS(nova), spokojenost s jizdou, ale tak 6x odtah do servisu, samozrejme nejvic oprav po zaruce, po 180tis. prodano. Mel jsem strach jet nekam dal. Ted Toyota Rav4(nova), po roce 50tis a jen garancni prohlidky. V rodine u nekolikata Toyota a nikdy necekana oprava, natoz odtah...
Hehehe, další lidový vypravěč. A kolik jsi těch garančních prohlídek do těch 50tkm absolvoval?
Nepovinnou po ujetí 1000km pro kontrolu, jestli je vše v pořádku. Další při 15tis, 30tis a 45tis. Výměna oleje je každých 30tis, ale měním po 15, kdy je stejně garanční prohlídka. Když tomu nerozumíš a chybí ti znalosti, tak se radši nevyjadřuj, jen se ztrapňuješ.
za 50tkm 4x do servisu.... ehmmm, normální auta tam byla jen jednou
..to možná jo, ale po 50tkm bez jakéhokoliv servisu tam asi ty "normální auta" rovnou zůstali na náhradní díly. :-D
Skodou tam, vlakom spat:-D Teraz pribaluju okrem skrabky aj cestovny poriadok:-P Ochafka II, III uz vrzgala v showroome3-[ HTP zazraky (Hned To Predaj) dotahuju v poruchovosti aj tie "slavne" vzduchom tlacene malorazky. Trapid to je len zmes vybehovych kusov koncernu, ktore by inak zaberali miesto v skladoch. Jednoducho kvalita ide cim dalej tym nizsie. Niekedy sme mali sluzobny Superb I a ten nemal chybu a urcite este doteraz lieta s polmega km na budiku. Dnes sa tieto plechove krabice robia ako spotrebny tovar, zmier sa s tym, ze kara Ti vydrzi 4 roky a mas si kupit novu, o tom to je. No a v tabulkach koncern prekvapil, je v poslednej tretine takmer na chvoste vratane "drziaka" Passatu:-P:-D
Pri koncerne? Viz nizsie.Prva zasada: nekupovat nic z prvych 3 rokov vyroby, to je uplne bez debaty. Druha zasada: poctivo zoder stary pekac. Poznas ho, je jednoduchy, tak co. Sused nech si s jeho prvoseriovou lestenkou chodi do servisu, ty si v klude, pripadne ho tam mozes jedneho dna odtiahnut. Prospeje to susedskym vztahom a Tvojej penazenke a nervom.Tretia: este raz (lepsie hned trikrat) si rozmysli, ci naoaj chces novy, odkaz na horeuvedene. Je ten novy naozaj to tolko kepsi ako hlasa marketing vo svojich polo-lziach? Typicky prikladom su zname bajky o spotrebe.Stvrta: vyhybaj sa vsetkemu, co je prilis podozrivo v katalogu vychvalovane ako ''prevratne nove'' (prelozene do nasej reci neodskusane) a ''eko'' (obvzlast nebezpecne). Piata: ked uz si v sourume a maz zaujem o nieco, co je podozrivo vychvalovane ako ''kompaktnejsie, lahsie, optimalizovane'', dvojnasobne si to prelez. Mozno zistis ze motor pozostava zo zmesi bakelitu a hlinika a to je samozrejme na odpis, otocku a navstevu inej znacky. Pozri sa na to zospodu. Siesta: ber co je jednoduchsie. Diesel len ak z nejakeho (mne neznameho, aspon nie rozumneho) dovodu na tom netrvas.Posledna: podla moznosti manual ak teda nevyhnutne netrpis trolejbusovou obscesiou....a az potom zacni vyberat, prejdi si internet, zatial co prvoseriu uz za Teba stihol otestovat nejaky Helmut, radsej mu posli ''diky za info'' na nejakom fore, nic Ta to nestoji a si v klude a v pohode. A samozrejme veci ako longlife tam nemaju co hladat, to uz je snad jasne. Hovadinu ako olej a filter si na jednoduchom benzinaku vymenis sam.
Vo to jde! Kupujte nové Fábie a za každý dobrý skutek tě pak potká zasloužená odměna!!! :-D
na těch statistikách je (kromě jiných) jedna základní chyba: neberou v potaz počet najetých kilometrů. Takže pokud si koupím Dacii, uložím ji do stodoly a po dvou letech přijedu s 20 najetými kilometry do STK, je pravděpodobné, že žebříček vyhraji......:-D
Plně souhlasím. Nevím proč není zařazena kategorie aut s nájezdem nad 200 tisíc km. Tam se plně projeví tzv. držáky. Osobně mám Opel Omega B Caravan II a při najetých 270 tisících jezdí bez větších problémů. Není to auto na kličkování po městě, ale na delší cestu a na odvoz objemného nákladu nemá chybu. První závada na elektrice je nefunkční ABS po 15 letech a čidlo naklápění světel. Taky není špatné si uvědomit, co se nabízí ve výbavě v základu a za příplatek. U VW a u Škodovky je toho za příplatek opravdu dost. Jiné automobilky to mají v základu za nižší cenu. ŘJ se vyrábí v Číně a nebo v Koreji pro všechny, tak tady je úplně jedno, co si koupíte.............. ;-)
Pocet poruch je pochopitelne potreba vydelit kilometrovym najezdem. Pak vypada poradi takto: poradi model vozu najeto x1000 km % poruch známka Poruchy/kilometry 1 BMW X5 136 15.7 1 0.1154411762 Audi A6 149 17.8 2 0.1194630873 Toyota Corolla Verso 101 13.1 1 0.129702974 Ford S-Max 127 16.9 2 0.1330708665 Audi A4 123 16.4 2 0.133333333 Volkswagen Golf Plus 85 11.5 1 0.1352941187 Mercedes-Benz třídy C 95 13.1 1 0.1378947378 Audi A3 105 15 1 0.1428571439 Volkswagen Touran 121 17.3 2 0.14297520710 Ford Galaxy 131 19 3 0.14503816811 Honda CR-V 97 14.3 1 0.1474226812 Volvo V70 152 22.6 4 0.148684211 Toyota Auris 79 11.8 1 0.14936708914 Toyota Avensis 109 16.3 2 0.14954128415 Volkswagen Passat 144 21.8 4 0.15138888916 Volkswagen Touareg 126 19.3 3 0.15317460317 Volkswagen Golf 99 15.3 1 0.154545455 Mercedes-Benz ML 128 19.8 3 0.154687519 Subaru Forester 101 15.8 1 0.15643564420 Seat Altea 98 15.6 1 0.159183673 BMW řady 3 109 17.4 2 0.15963302822 Ford Mondeo 116 18.7 2 0.16120689723 Škoda Octavia 122 19.7 3 0.16147541 Volvo S40/V50 122 19.8 3 0.162295082 Mercedes-Benz třídy E 148 24.3 4 0.164189189 Audi TT 81 13.3 1 0.16419753127 Mazda 2 68 11.2 1 0.164705882 Volkswagen Caddy Life 118 19.5 3 0.16525423729 Mitsubishi Outlander 107 17.7 2 0.16542056130 BMW řady 5 138 22.9 4 0.16594202931 Toyota RAV4 95 15.8 1 0.16631578932 Opel Vectra 124 21.8 4 0.17580645233 Opel Zafira 111 19.6 3 0.176576577 Honda Civic 88 15.6 1 0.17727272735 Mazda 6 106 18.8 2 0.17735849136 Porsche 911 58 10.5 1 0.181034483 Toyota Yaris 75 13.6 1 0.18133333338 Suzuki SX4 82 15 1 0.18292682939 Seat Leon 107 19.6 3 0.1831775740 Citroën C4 Picasso 111 20.5 3 0.184684685 Ford C-Max 92 17.2 2 0.18695652242 BMW X3 111 21.5 3 0.193693694 Opel Astra 100 19.6 3 0.19644 BMW řady 1 96 18.9 3 0.19687545 Mercedes-Benz třídy B 82 16.2 2 0.19756097646 Ford Focus 100 19.9 3 0.19947 Citroën C1 79 15.9 1 0.201265823 Ford Fusion 73 14.7 1 0.20136986349 Volkswagen Sharan 131 26.7 5 0.203816794 Volkswagen Eos 82 16.8 2 0.20487804951 Mercedes-Benz CLK 85 17.6 2 0.20705882452 Mazda 5 104 21.6 3 0.20769230853 Mercedes-Benz třídy A 77 16.1 1 0.20909090954 Honda Accord 102 21.4 3 0.20980392255 Mercedes-Benz SLK 65 13.7 1 0.210769231 Mitsubishi Colt 79 17 2 0.215189873 Nissan Qashqai 89 19.2 3 0.21573033758 Mini 77 16.7 2 0.21688311759 Opel Agila 74 16.1 1 0.217567568 Mazda 3 84 18.4 2 0.21904761961 Peugeot 107 73 16.1 1 0.220547945 Toyota Aygo 73 16.1 1 0.22054794563 Honda Jazz 73 16.2 2 0.22191780864 Škoda Fabia 79 17.7 2 0.22405063365 Ford Fiesta 75 16.9 2 0.22533333366 Hyundai Getz 76 17.2 2 0.22631578967 Kia Cee'd 92 21.3 3 0.23152173968 Opel Corsa 75 17.6 2 0.23466666769 Nissan Note 84 20 3 0.238095238 Mazda MX-5 62 15.1 1 0.24354838771 Chevrolet Captiva 107 26.1 4 0.24392523472 Fiat Bravo 98 24 4 0.244897959 Citroën C5 120 29.6 5 0.24666666774 Kia Sorento 112 27.8 5 0.24821428675 Hyundai Matrix 80 19.9 3 0.2487576 Kia Sportage 92 23 4 0.2577 Hyundai Tucson 92 23.3 4 0.2532608778 Volkswagen New Beetle 74 18.8 2 0.25405405479 Opel Meriva 74 18.9 3 0.25540540580 Smart ForTwo 59 15.2 1 0.25762711981 Škoda Roomster 93 24.2 4 0.26021505482 Renault Scenic 96 25.3 4 0.26354166783 Renault Laguna 125 33 5 0.26484 Suzuki Swift 75 20.1 3 0.26885 Citroën Berlingo 104 28.4 5 0.273076923 Fiat Doblo 109 30.8 5 0.28256880787 Renault Mégane 103 29.3 5 0.28446601988 Peugeot 307 101 28.8 5 0.285148515 Opel Tigra TwinTop 72 21.1 3 0.29305555690 Citroën C3 77 23.1 4 0.391 Alfa Romeo 147 91 27.4 5 0.301098901 BMW Z4 73 22 4 0.30136986393 Volkswagen Polo 79 23.9 4 0.30253164694 Renault Kangoo 104 31.9 5 0.30673076995 Citroën C4 97 30 5 0.30927835196 Suzuki Jimny 69 21.5 3 0.31159420397 Seat Ibiza 90 28.5 5 0.31666666798 Fiat Punto 85 27.2 5 0.3299 Peugeot 207 79 25.3 4 0.320253165100 Renault Clio 77 25 4 0.324675325101 Nissan Micra 71 23.6 4 0.332394366102 Volkswagen Fox 79 26.6 5 0.336708861103 Dacia Logan 97 32.8 5 0.33814433 Citroën C2 78 26.4 5 0.338461538105 Kia Picanto 74 25.2 4 0.340540541106 Renualt Modus 70 24.2 4 0.345714286107 Fiat Panda 71 25 4 0.352112676108 Renault Twingo 64 22.7 4 0.3546875109 Hyundai Atos 63 23.7 4 0.376190476110 Ford Ka 69 27 5 0.391304348111 Chevrolet Matiz 65 28.8 5 0.443076923
Zeptejte se jakéhokoliv technika na estéká u nás a nemusíte rozdmýchávat vášnivé diskuze. To, že jsou obvykle japonci na špičce je dáno několika faktory. 1/ Pro Japonské značky je Evropa malé hřiště a většinu aut prodají v USA, Austrálii a to jsou na rozdíl od Evropy zdegenerované nesmyslnými předpisy a nařízeními celkem vyspělé trhy kde není možné prodávat šmejdy. Jinak za 5 let už neprodáte nic a není problém čelit hromadné žalobě i u aut která jsou s "obvykle vystkytující se" závadou dávno po záruce. Kdyby se v améru prodával Roomster kde není záruka aktivace airbagu tak čelí automobilka od majitelů a úřadu pro bezpečnost takové pokutě, že podruhé už to neudělá.2/ Japonci jdou cestou evoluce nikoliv revoluce jako např. francouzská produkce a pokud něco funguje nemění to jen tak bezhlavě. Nové prvky výbavy, ale i nové modely raději japonec posune ve výrobě dokud to nebude na 100%. Evropská automobilka pokud nepředstaví na každém autosalonu alespoň jednu novinku tak je out a manager jde od kormidla.3/ Japonci nepodlehli nesmyslu neefektivně zaplňovat sebemenší dírky na trhu v malým segmentech. Raději vyrobí více kusů stejné modelové řady. Podívejte se na BMW, dnes mají prodejci BMW, Audi, MB problém dostat kompletní modelovou řadu do showroomu a přitom prodávají kusově +-stejně jako před léty4/ Mají vyšší produktivitu, protože nenabízí u každého auta 12 motorů, 4 úrovně výbavy, 3 převodovky, 26 barev, 8 interiérů a 398 paketů nebo jednotlivých doplňků za příplatek. Pouze japonci vyrábí sériově, evropské automobilky dělají co kus to originál = vyšší riziko chyby při výrobě/montáži a ještě větší při vývoji nespočtu variant výbavy jen v ŘJ a kabeláži.Výsledky Porsche ap. jsou jen důsledek už napsaného - majitel který autu dává vše. Projít s Fiatem nebo Dacií na STK je problém hned 2x. Poprvé majitel šetřílek a podruhé že tato auto nevynikají kvalitními podvozkovými komponenty nebo výfuky už z prvovýroby. Znám osobě dva techniky STK, jeden má doma Legacy, druhý Yarise a Avensis, proč asi ? Náhoda.....
Smiesne za 5-6 rokov najeto len 68 112 ooo km ??B-]
Naštěstí každý s IQ nad 60 se tabulce s chutí zasměje a řídit se jí nebude. :-/
Jenže ta tabulka určitou vypovídací schopnost má. Ale ne takovou, jak se obvykle zkratkovitě prezentuje.
Jistě , že má. To má každá. Ale zcela zkreslenou a nesmyslnou. Pro běžného motoristu zcela zavádějící.
Začíná se na 100% potvrzovat že každá další nová Škodovka je díky použité technologii a čínských dílů zase nový průs.r! :-D:-D:-D
zas debilní report, který pouze dokazuje to, jak se majitelé starají o svá auta
Proč redakci udivuje, že jsou Dacia, Fiat a Renault na chvostu spolehlivosti? Jsou to ta nejlevnější a na všem ošizená auta, takže zcela normální jev. Cetky z vietnamské tržnice mají také životnost maximálně než je donesete domů. B-]
Nečti titulky a podívej se do tabulek této statistiky vypálených žárovek. renault měl dřív problémy. Nové modely od Mégane III, laguna III, Scénic III,... jsou už však v pohodě a jsou na tom lépe než třeba Škodovka.
To se zas vyjevil jeden debil
Fiata som mal. Jedina vec, ktora ma tam 2x nasr.ala bol ventilator za palubkou. Nakoniec som zbastlil vlastnu verziu a odvtedy pokoj. Otec este na nom dlhe roky behal cestou necestou, prijemna spotreba a zavada ziadna, samozrejme maly atmo benzinak.Stacilo sa o to aspon ako tak starat, nemat obe ruky lave a servis to nepoznalo. Zavisi samozrejme od modelu a od motorizacie. V zasade cim jednoduchsie, tym lepsie. No a prave preto su tie dnesne polohlinikove ekobakelitaky plne narychlo vychrlenej elektroniky made in bohvie kde na tom tak, ako su.
A ten tvůj fiat vůbec necintal olej pod sebe, neměl vůle na přední nápravě a nezatékala mu voda do řídících jednotek, světlometů a občas i do kabiny? Pak jsi šťastným a vzácným člověkem.
Statistika o ničem,když přijede na STK Fiat s vadnou žárovkou tak je to šmejd,když tam přijede VW s právě vyměněným TSI motorem tak je dobrý,strčte si to víte kam..
No, nechápu jednu věc.Pokud někdo tuto stupidní věc stále vydává za tabulku spolehlivosti a já jsem vytrvale (jak píšou) na chvostu, proč sakra neudělám (databázi mám) pravidelnou akci pro předmětná auta ve stylu: STK zdarma. (nebo něco podobného).V takovém případě, pokud bych zachytil jen 80% aut, musím se okamžitě vyšvyhnout na vrchol podobně blbé tabulky. Náklad na takovou kontrolu max 1000 Kč na auto i s vyměněnou žárovkou. A mám reklamu skoro zadarmo.Vysvětlení mám pro to dvě.1) U Fiatu, Renaultu a dalších na to kašlou. Ale proč, když je na světě hodně hloupých lidí, kteří podobné tabulce určitou váhu přisuzují?2) I kdyby tohle udělali (A třeba to udělali), tabulky jsou stále stejné, páč si je tak jak jsme u podobných německých tabulek, někdo cucá z prstu.U Fiatu, Citroenu, Mazdy za dobu co mám řidičák jsem nikdy neměl žádnou závadu na STK, což si dovolím tvrdit, je v rozporu s téměř 30% závadavostí uváděnou u TUV (třeba u Fiatu). Pokud sem byl na STK třeba 10x, pak je nemožné, aby v případě kdy uvádějí u Fiatu závadovost 30% u STK mi žádnou závadu nenašli. Proto říkám, je to celé zvláštní.
Je třeba to vnímat v kontextu. Jedná se o výsledky STK a v podstatě jediný opravdu aspoň trochu relevantní údaj jsou ty dvouroční testy, kdy ještě většina aut podléhá záručnímu servisu, nebo z něj právě vyšla. Dále je třeba poznamenat, že stav vozidla jde vždy v první řadě za majitelem (v tomto ohledu nepřekvapí Porsche, auto pro volný čas a nadšence motorismu, které bude jistě opečovávané v téměř 100% případů). Naopak, čím levnější auto, tím bude pravděpodobnější, že takové auto bude sloužit jako soumar - negarážované, servisované jen na minimální úrovni, protože majitel nebude vrážet stovky eur za servis do auta (jsme v Dojčlandu, kde práce stojí víc než materiál), které stálo cca 15 tisíc eur - to je prostá ekonomická matematika. A pak je celkem logické, že při pokusu "projít" TÜV bude u takového auta pravděpodobně shledána nějaká závada, např. špatně seřízené světla, nebo prasklá žárovka.Ono to i celkem souhlasí - např. Meriva je typické auto pro německého důchodce, který má čas si auto před technickou zkontrolovat na základní nedostatky jako jsou právě ty žárovky.Fiat, tedy právě třeba ty Dobla nebo renaultí Kanga, Citróny apod. slouží jako malé dodávky a tam vážně pochybuju, že se o ně někdo "mateřsky" stará.
No vyjeď od nás na JIH a začne ti přibývat čím jižněji tím více užitkáčů a valníků těch "ošklivých" TOYOTA. Nechtějí se starat -chtějí využívat a jezdit. Na severu je to prý také, ale tam nemohu potvrdit. Posílají mě na jih a dokonce až do AFRIKY a tady je to monopol značky :-) toy toy
Asi si nečetl co sem psal.Má-li se to použít jako marketingová zbraň a každoročně se to opakuje, nechápu, proč Fiat neudělá nemlich to samé co dělali japonci (a dělá to možná Toyota dosud) a nesezve si auta na bezplatnou prohlídku před STK. Když tu akci nazvou STK zdarma, tak se ani nemusí snažit a ti lidi jim tam přijedou. Závadovost bude jako u Toyoty 0,5% i aut stáří 9 let a není problém.Druhá věc je, že vzhledem ke svým zkušenostem o těch číslech závadovosti pochybuji. Na STK jsem byl min. 10x a nikdy sem žádnou závadu neměl. Byl sem na STK s 12 letým Fiatem, který má průměrnou závadovost 50% (snad dle této tabulky) a neměl sem jedinou závadu. Samozřejmě nevím co přesně TUV zaznamenává, jestli i lehké závady. Mne osobně řekli, že ybch si mlě už vyměnit žárovky v blinkrech, že už nesvítí dostatečně barveně (no bodejť by ne, když té Philips originální žárovce ten oranžový povlak za tu dobu slezl). Takže sem si ještě na STK vyměnil žárovku z krabičky a jelo se dál.Opravdu nevím jaké mělo TUV zadání.
ale četl, jenže jeden wolff není statisticky vypavídající veličina :-P
No wolff ne, ale x projitých STK už ano, má-li mít ta jejich statistika vypovídací hodnotu. U věcí jako je auto na náhodou 3 dobře vyrobených kusů nevěřím.
Hloupí lidé co věří tabulkám si nakonec koupí Toyotu a nakonec nemá závady. Takový chytrák ten jde pro Fiata nebo Rencka a má nakonec závady. A nejhloupější jsou italové, dělají spolehlivé auta, ale kupují si Golfa raději než Bravo. Já vím, to ten marketing.
koupí si toyotu a bude pečenej vařenej v servisu kvůli svolávacím akcím. Pokud se tedy dříve v té toyotě nezabije.
V rodine jsme meli a mame nekolik toyot. Zadne z nich nebylo v servise jindy nez na garancni prohlidce. A to treba LC je casto pouzivan v lese nebo na tahani privesu...
To jsou američané, kteří neumí dát klíček nebo povel tlačítku STOP.Proto svolávačky atd
Jen bych dodal... co to je proboha za novinku? http://goo.gl/sZl6Tr...
Kde udělali soudruzi z NDR chybu? Věřím tomu jako článkům v Blesku!
Já bych jen dodal, že ten Blesk je někdy možná důvěryhodnější. Třeba takovému ADACu už nebudu věřit nikdy. I když budou říkat, že tentokrát už vážně ale vážně nelžou.
Blesk ještě nebyl, ale toto pořadí ano.
Sakra,jen můj Renault Megan z roku 2006 stále šlape bez závada to má přes 200 tisíc,jen měním olej a nějaký spotřebák,toť vše...
Menuj tie spotrebáky, ty tliachač :-D
hmm, tak ono záleží od kusu. Ja mam teiž megana 2009 a neprešiel som STK na prvý pokus tiež kvôli strašne závažnej závade (nesvietilo mi cúvacie svetlo). No holt necúvam tak často a teda do štatistiky by som sa zapísal čiernymi číslami o nespoľahlivom aute.Inak nadpis článku musí byť od nejakého antirenault maniaka. Renaulty sú tradične na chvoste pred 2007 rokom kedy ich produkcia samozrejme nebola najlepšia (to si aj sami priznali). Posledné 2 kategóre aj tejto zbytočnej štatistiky sú v priemere, čiže žiadny chvost...
Taky mám Megana 2009 a před měsícem jsem STK uspěšně prošel, ale je pravda že jsem tam nebyl sám ale nechal jsem tam poslat servis: http://www.autoindividual.cz/priprava-na-stk... . Tohle nevím jestli je služba pro každého, každopádně já prošel bez problemu, navic nemam kvuli praci čas někam přes den zbytečně popojíždět, takže se mi taková služba vyplatí.
Je to počet zjištěných závat při "Stk" takže závisí i na péči majitelů, třeba flotilová auta dostávají pravidelný servis. Dále se nezohledňuje jak závažná závada je a kolik stojí oprava. Japonci se míň kazí, ale zase dělají integrované díly-víc dohromady, takže musíte platit celé a pak se to prodraží.
Tady je krásně vidět klesající kvalita dílů a zpracování škodovek. Předražená O3 na chvostě, staré předkrizové O1 atakující čelo pelotonu.Špatné umístění Dacií (ač tato auta moc rád nemám) jde myslím za jejich cenou a prakticky nulovou údržbou majitelů - pravděpodobně je používají podobně jako se u nás používají staré Tranzity nebo Pickupy pro malé živnostníky a zedníky (nesvítí, geometrie se nikdy nedělala, chčije z toho olej, apod.). A když se to auto pokazí více než mírně, dají jej do šrotu a koupí si nové.
Tady je krasne videt, ze blaBOL ma mindrak ze Skodovky a urval by si ptaka (vlastne on zadneho nema) aby si dokazal ze neni blaBOL.
Všichni soukromníci co znám a co mají střep jménem Dacie jsou senilové co pod tím leží a stále tam něco upravují, oni byli často zvyklí z dob bolševika, kdy auta byla velmi nekvalitní a vyžadovala neustálou údržbu, tak jim to dnes nepříjde jako nic divného a chváli si jak toto auto skoro nemusí upravovat a opravovat.
Ježiš, to je zase jednou blbost.
On nic jiného než blbosti nepíše ;-)
To jo, ale přesto tu a tam není daleko od pravdy.
Niekde tam mozno ale tu nie.
Chceš snad tvrdit, že dacia je etalon kvality?
A nic proti Renaultů, Citroenům, Daciím, Passatům a Fordům, aby se to někoho nedotklo. ;-)
Tak to určitě není. Ale Renault, Citroen,Peugeot ,Ford, atd. taky rozhodně ne. Kdo se trochu zajímá , tak ví , že jedna fabrika v číně dělá součástky pro víc automobilek, tř. pro Renault, Jaguar, Ford, a jiné. Liší se to pouze v množství funkcí kolik ta jedna součástka umí, ne v kvalitě. Takže je pak trošku mimo mísu tvrdit , že Renault nebo Citroen je mnohem kvalitnější než třeba ta blbá Dacia, když berou ty samé šupácké díly z jedné fabriky.B-] Dyť každej co má oči vidí , že už ani ti němci nejsou zdaleka to co byli. Musí se cenově držet v realitě, takže aby drželi krok taky to musí oje.ávat. Rozdíl je pouze v tom co se vám kazí a za kolik. Je pochopitelné , že Dacia za 170tis bude víc poruchová než Passat za 600. Ne??? To by bylo asi na palici kdyby ne. Ale když se vám něco vyse.e na Dacii tak oprava stojí střelím 4000, a když na pasatu tak 14000. A vo tom to je. Nevidět jen počet závad, ale taky typ a cenu opravy. Jestli Dacia nebo něco jinýho má řekněme 3x vymlácenej čep po 600kč, je trošku jinde než když Ford má jednu výměnu cívek za 8000kč.
Vy se sice zajímáte (jak píšete), ale motáte to všechno hezky dohromady. Mimo jiných nepřesností které píšete, hlavní nesmysl, který jste napsal je Vaše představa, že díly, které vyrábí jedna fabrika (pro více aut.značek) mají stejnou kvalitu. Vážený pane, pracuji v letecké výrobě (což je kvalitativně a technologicky o úroveň výše než automobilová výroba) a mohu Vás ubezpečit, že finální kvalita výroby je nastavena dle požadavků zákazníka. Obecně - žádný výrobce to nebude s kvalitou extra přehánět, pokud si jí zákazník nevyžádá, protože kvalita je drahá věc a cokoliv nad úroveň obecně platných technických norem si zákazník musí extra vyžádat (a extra připlatit) V té čínské fabrice proto není vůbec žádný problém ten samý výrobek vyrábět v různé kvalitě dle odlišných požadavků různých zákazníků. Tím pádem se diametrálně bude lišit také cena a životnost. Právě proto se Vám, jak píšete: "něco kazí více a něco méně". A ano, je logické, že více se to kazí na Dacii než na Passatu, ale právě z důvodů, které zde uvádím (i když to jsou na první pohled jakoby ty samé díly ze stejné fabriky - na první pohled ano, ale je mezi nimi sakra rozdíl).Budu rád, pokud Vás tato informace obohatí a změní Váš doposud chybný názor. Hezký den :-)
Myslíš niečo ako dacia duster s opotrebenou prevodovkou po 100tkm? Lacné odolné auto?
Ne, nemyslím jeden konkrétní vadný kus. To najdu u každé automobilky. Třeba BMW X6 s motorem na odpis po 3 letech. výměna 250tis. kč. Osobní zkušenost, a před tím předcházelo 5 poruch s odtahem. Takže pokud nějaký Franta povídal , že slyšel , že Duster má po 100 tis. km převodovku na odpis, tak buď, nevěřit všemu co se povídá, nebo neumí řadit (není z USA??), nebo vadný kus. Stačí mačkat ten pedál úplně vlevo pak to vydrží dýl. B-]
...pozri sa na hocijaku zospodu, otvor predny dekel a hned je jasne...sam mam O1 (jednu z poslednych, plus paket na zle cesty, zasterky a podobne veci na tom) a oproti tym dalsim je to ovela robustnejsie. Jazdne vlastnosti nic moc (balonovy rozmer a vyssie tazisko) ale ak (nebodaj) ju nerozbijem, bude sluzit vecne. A to je dnes tazky zlocin. Kedze odmietam kazde 3-5 rokov minat zivotne uspory na nove auto, nespravam sa ekologicky a proeurospky. A to je tazky zlocin. A co este ked spomeniem, ze si takmer vsetko na tom dokazem opravit sam, to uz je neodpustitelna vec.
netliachaj. tieto starecké reči. len si spomeň na to ako ešte pred pár rokmi autá hrdzaveli a koľko vydržali. a aké to boli črepy.
Ono je dobře se podívat - a konečně taky někoho napadlo přidat informaci o nájezdu km, což je dost podstatný údaj - jak jsou ta auta používaná. Pokud v kategorii nových aut mají passaty a superby průměrný nájezd 86 resp. 80tkm, tedy evidentně značná firemní zátěž, zatímco jiné vozidlo stejného stáří jen 35tkm a přitom má procentuálně podobný výskyt závad, je to dost vypovídající.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.