TÜV Report 2015: Na chvostu tradičně Fiaty, Renaulty a Dacie

Každoroční statistika spolehlivosti TÜV Report přináší nové výsledky. Zatímco některé značky překvapují pozitivně, jiné odcházejí s ostudou.
Seznam kapitol
  1. TÜV Report 2015: Úvod
  2. TÜV Report 2015: Stáří 2 až 3 roky
  3. TÜV Report 2015: Stáří 4 až 5 let
  4. TÜV Report 2015: Stáří 6 až 7 let
  5. TÜV Report 2015: Stáří 8 až 9 let
  6. TÜV Report 2015: Stáří 10 až 11 let

Plánujete koupit ojeté auto? Vybíráte, které je nejspolehlivější? Tak s rozhodováním by mohly pomoci aktuální výsledky statistiky TÜV Report 2015, která zaznamenává všechny závady vozidel zjištěné na stanicích technické kontroly od poloviny roku 2013 do půlky roku 2014.

Proti výsledkům z loňského roku klesla kvóta závad o 1,4 % na průměr 23,5 %. Přesto to není žádná sláva. Znamená to, že skoro každé čtvrté auto na silnici má vážnou technickou závadu.

Zajímavosti | Statistiky | Byznys

Spolehlivost aut střední třídy podle Auto Bildu: Ostuda pro Passat B6

Výsledky jsou opět rozděleny na kategorie podle věku. Nejmladší hodnocená auta jsou stáří dva až tři roky, následuje kategorie čtyři až pět let, pak šest až sedm let, osm až devět let a deset až jedenáct let. Stanicemi technické kontroly během jednoho roku prošlo asi 8,5 milionu vozidel.

Ojetiny | Život řidiče | Technika | Škoda | Volkswagen | Ford | Mercedes-Benz | Audi | Toyota | Fiat | Citroën | Peugeot | Suzuki | Honda | Subaru | Seat | Mitsubishi | Lancia | Seat Alhambra

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Každá kategorie má nějakou kvótu, která značí, kolik aut neprojde technickou prohlídkou kvůli vážným závadám. Logicky s přibývajícím věkem aut je hodnocení benevolentnější. Hranice hodnocení (známkuje se jako ve škole od jedničky do pětky) uvádíme v samostatné tabulce. Ve výsledku není zhodnocen kilometrový nájezd, ale je uváděn jako průměrná hodnota pro daný model.

Známka 2 až 3 roky 4 až 5 let 6 až 7 let 8 až 9 let 10 až 11 let
1 0–6,4 % 0–10,8 % 0–16,1 % 0–22,4 % 0–28 %
2 6,5–7,7 % 10,9–13,1 % 16,2–18,8 % 22,5–25,7 % 28,1–31 %
3 7,8–9,3 % 13,2–15,1 % 18,9–21,7 % 25,8–28,9 % 31,1–34,2 %
4 9,4–11,1 % 15,2–17,9 % 21,8–26,2 % 29–33,1 % 34,3–38,3 %
5 >11,2 % >18 % >26,3 % >33,2 % >38,4 %

TÜV poprvé také hodnotí jednotlivé kategorie. Mezi malými auty vítězí Mazda 2, segment kompaktních aut ovládlo Audi A3, střední třídu vyhrál Mercedes-Benz třídy C, třídu MPV Opel Meriva, kategorii SUV Mercedes-Benz GLK a celkovým vítězem je Mercedes-Benz SLK.

Zajímavosti | Život řidiče | Statistiky | Citroën | Citroen Berlingo

Neuvěřitelné! Citroën vyhrál statistiku spolehlivosti

A jak si tedy jednotlivá auta vedla? Přejděte na další kapitolu a dozvíte se, že mezi nejmladšími auty kraluje Mercedes SLK a naopak obrovskou ostudu utržil Ford. Chlubit se nebude ani nová Škoda Octavia.

Následující kapitola
Renault Mégane 1.87
Rok výroby: 2005
Stav: 124 206 km
Cena: 53 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2006
Stav: 171 014 km
Cena: 55 000 Kč
Renault Grand Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 118 612 km
Cena: 74 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků