Tyhle statistiky jsou na nic, realita je jinde. Sám vlastním Dacii Logan z r 2008, najeto 65 tis. a jediná závada byla urezlý držáček na výfuku, přes který je výfuk zavěšen na gumách. Jinak jen běžné opotřebení a servis - oleje, filtry, destičky. Dále mám Fiata Pandu z 2009, najeto 120 tis. jediná závada cca na 60 tis zatuhlý brzdový váleček pravého zadního kola a na 85 tis, prasklá přítlačná pružina lamel spojky, ale to bylo spíše také opotřebením. Jinak jen běžný provozní servis - olej, filtry, svíčky, destičky, žárovky.
A já mám Toyota Corrola, rv 1998 (!!!), najeto 245 tis. - za tu dobu kromě pravidelného servisu měněn jen zadní díl výfuku (2012 - cca 200 tis), homokynetické klouby (cca 220 tis) kvůli hlučnosti (ne funkci) a nyní (245 tis) opravena vysouvací cívka pastorku u startéru - jinak nic dalšího za 18 let! Vše původní ... předek výfuku, tlumiče, klouby, čepy ... prostě vše. To by se u Logana nebo Pandy nikdy (!!!) nemohlo stát . A nejsem sám, kdo Toyotu Corrola vychvaluje do nebes. Nikde není zaručené, že u Toyoty Corrola nezatuhne brzdový váleček v 85 tis - Gaussova křivka je neůprosná. Podstatný je ale její průběh ... a ten srazí ve velkých číslech Pandu na kolena. Nicméně nepíšu tady proto, abych se chlubil svým (již dosluhujícím) autem a haněl Pandu nebo Logana - to určitě ně. Na tento příspěvek jsem narazil náhodou, právě, když vybírám auto, kterým nahradím svou skvělou spolehlivou Corrolku. A dostávám se k důvodu svého příspěvku - DÍKY ZA TYTO TÜV STATISTIKY ... URČITĚ NEJSOU JEDINÝM HODNOTÍCÍM KRITÉRIEM, ALE JEJICH VYHODNOCENÍ PÁR LET ZPĚTNĚ POMŮŽE POTENCIÁLNÍMU ZÁJEMCI UDĚLAT SI OBRÁZEK O ZNAČCE A MODELU, KTERÝ CHCE ZAKOUPIT. Mimochodem - díval jsem se, že poměrně špatně dopadá Ford Galaxy ... no a můj kamarád ho zrovna má a nemá sním žádný problém. NEHODNOŤME AUTA PODLE KONKRÉTNÍHO MODELU, CO MÁ NÁŠ SOUSED - PODSTATNÝ JSOU PRÁVĚ TY GAUSSOVY KŘIVKY - ty velmi ovlivňují míru pravděpodobnosti, kolik pěněz v následujících letech utratíme za servis.
Jak tam můžou neustále cpát Porsche můj bože. S běžnými osobními vozy nemá nic společného. Jeho pořizovací cena je úplně někde jinde. To tam mohou také dát Ferrari, Lamborghini a další sportovní vozy za několik milionů. Je jasné, že budou co do spolehlivosti velmi vysoko. Protože si o ně majitelé pečují v garáži a vyjíždí jen, když se chtějí pochlubit. Tento vůz nemá v TUV reportu co dělat.
Co su to za nadpisy?? Vitaz je Toyota.Takmer vsetky vozy Toyoty su natlacene v zelenych poliach vpredu bez ohladu na pocet rokov. A plati to aj roky dozadu. Klobuk dole.
Stačí, když třeba prodejci Toyot nechají svým zákazníkům před STK zdarma zkontrolovat osvětlení a máš hned nejlepší značku dle TUV. Tahle statistika světel je absolutně k ničemu.
Osvetlenie je len najcastejsiou zavadou. Metodika TUV dava kazdej zavade vahovy koeficient, pricom vzorkou bolo 8 mil. kontrol. Urcite to nie je "statistika svetel".Druha vec je to, ze statistika samozrejme nezahrnuje to, ako sa dany majitel stara o svoje auto, t.j. aj Logan moze byt v lepsom stave ako Prius, ak ma dobreho majitela.
Tak se podívej na četnost těch podstatných závad. Nejčastější závadou je osvětlení - cca 10% aut. Závada na druhém místě je řád nižší - cca 1%. Je tedy zcela jasné, že závady mimo osvětlení se v této statistice projeví jen minimálně. pokud chceš tedy mít trošku lepší přehled, tak je lepší sáhnout do statistik konkurenční německé STK - DEKRA. Tam jsou závady lépe strukturovány a jednotlivé modely aut jde mnohem lépe porovnávat.
A mas nastudovanu metodiku TUV? Ak ano, povedz mi vahove koeficienty pre prve tri zavady. Potom sa mozeme bavit o kvalite/nekvalite. Inac, pocetnost zavady a "vaha" zavady v celkovom hodnoteni su dve rozne veci. To co pises "závady mimo osvětlení se v této statistice projeví jen minimálně" je osetrene vahovymi koeficientami, nemusis mat obavu :-)
Osvětlení patří dle TUV mezi nejzávažnější závady, tudíž má i největší váhu. Ve skutečnosti je tedy dopad osvětlení na celkový výsledek ještě větší než by se ti mohlo zdát.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.