TÜV REPORT 2014: Opel Meriva vítězem, Škodovky v průměru

9 komentářů

Johny HD
3. září • 1:28

Tyhle statistiky jsou na nic, realita je jinde. Sám vlastním Dacii Logan z r 2008, najeto 65 tis. a jediná závada byla urezlý držáček na výfuku, přes který je výfuk zavěšen na gumách. Jinak jen běžné opotřebení a servis - oleje, filtry, destičky. Dále mám Fiata Pandu z 2009, najeto 120 tis. jediná závada cca na 60 tis zatuhlý brzdový váleček pravého zadního kola a na 85 tis, prasklá přítlačná pružina lamel spojky, ale to bylo spíše také opotřebením. Jinak jen běžný provozní servis - olej, filtry, svíčky, destičky, žárovky.

Zebin (Martin)
23. listopadu • 17:51

A já mám Toyota Corrola, rv 1998 (!!!), najeto 245 tis. - za tu dobu kromě pravidelného servisu měněn jen zadní díl výfuku (2012 - cca 200 tis), homokynetické klouby (cca 220 tis) kvůli hlučnosti (ne funkci) a nyní (245 tis) opravena vysouvací cívka pastorku u startéru - jinak nic dalšího za 18 let! Vše původní ... předek výfuku, tlumiče, klouby, čepy ... prostě vše. To by se u Logana nebo Pandy nikdy (!!!) nemohlo stát . A nejsem sám, kdo Toyotu Corrola vychvaluje do nebes. Nikde není zaručené, že u Toyoty Corrola nezatuhne brzdový váleček v 85 tis - Gaussova křivka je neůprosná. Podstatný je ale její průběh ... a ten srazí ve velkých číslech Pandu na kolena. Nicméně nepíšu tady proto, abych se chlubil svým (již dosluhujícím) autem a haněl Pandu nebo Logana - to určitě ně. Na tento příspěvek jsem narazil náhodou, právě, když vybírám auto, kterým nahradím svou skvělou spolehlivou Corrolku. A dostávám se k důvodu svého příspěvku - DÍKY ZA TYTO TÜV STATISTIKY ... URČITĚ NEJSOU JEDINÝM HODNOTÍCÍM KRITÉRIEM, ALE JEJICH VYHODNOCENÍ PÁR LET ZPĚTNĚ POMŮŽE POTENCIÁLNÍMU ZÁJEMCI UDĚLAT SI OBRÁZEK O ZNAČCE A MODELU, KTERÝ CHCE ZAKOUPIT. Mimochodem - díval jsem se, že poměrně špatně dopadá Ford Galaxy ... no a můj kamarád ho zrovna má a nemá sním žádný problém. NEHODNOŤME AUTA PODLE KONKRÉTNÍHO MODELU, CO MÁ NÁŠ SOUSED - PODSTATNÝ JSOU PRÁVĚ TY GAUSSOVY KŘIVKY - ty velmi ovlivňují míru pravděpodobnosti, kolik pěněz v následujících letech utratíme za servis.

Bohumil
24. srpna • 15:47

Jak tam můžou neustále cpát Porsche můj bože. S běžnými osobními vozy nemá nic společného. Jeho pořizovací cena je úplně někde jinde. To tam mohou také dát Ferrari, Lamborghini a další sportovní vozy za několik milionů. Je jasné, že budou co do spolehlivosti velmi vysoko. Protože si o ně majitelé pečují v garáži a vyjíždí jen, když se chtějí pochlubit. Tento vůz nemá v TUV reportu co dělat.

pegas64
9. prosince • 11:48

Co su to za nadpisy?? Vitaz je Toyota.
Takmer vsetky vozy Toyoty su natlacene v zelenych poliach vpredu bez ohladu na pocet rokov. A plati to aj roky dozadu. Klobuk dole.

kluc
9. prosince • 12:48

Stačí, když třeba prodejci Toyot nechají svým zákazníkům před STK zdarma zkontrolovat osvětlení a máš hned nejlepší značku dle TUV. Tahle statistika světel je absolutně k ničemu.

pegas64
9. prosince • 13:45

Osvetlenie je len najcastejsiou zavadou. Metodika TUV dava kazdej zavade vahovy koeficient, pricom vzorkou bolo 8 mil. kontrol. Urcite to nie je "statistika svetel".
Druha vec je to, ze statistika samozrejme nezahrnuje to, ako sa dany majitel stara o svoje auto, t.j. aj Logan moze byt v lepsom stave ako Prius, ak ma dobreho majitela.

kluc
9. prosince • 14:00

Tak se podívej na četnost těch podstatných závad. Nejčastější závadou je osvětlení - cca 10% aut. Závada na druhém místě je řád nižší - cca 1%. Je tedy zcela jasné, že závady mimo osvětlení se v této statistice projeví jen minimálně. pokud chceš tedy mít trošku lepší přehled, tak je lepší sáhnout do statistik konkurenční německé STK - DEKRA. Tam jsou závady lépe strukturovány a jednotlivé modely aut jde mnohem lépe porovnávat.

pegas64
9. prosince • 14:47

A mas nastudovanu metodiku TUV? Ak ano, povedz mi vahove koeficienty pre prve tri zavady. Potom sa mozeme bavit o kvalite/nekvalite.
Inac, pocetnost zavady a "vaha" zavady v celkovom hodnoteni su dve rozne veci. To co pises "závady mimo osvětlení se v této statistice projeví jen minimálně" je osetrene vahovymi koeficientami, nemusis mat obavu :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kluc
9. prosince • 19:20

Osvětlení patří dle TUV mezi nejzávažnější závady, tudíž má i největší váhu. Ve skutečnosti je tedy dopad osvětlení na celkový výsledek ještě větší než by se ti mohlo zdát.

Doporučujeme

Články odjinud