TÜV REPORT 2014: Opel Meriva vítězem, Škodovky v průměru

Na světě je nejnovější vydání TÜV Reportu pro rok 2014. Vítězem se stal Opel Meriva, zabodovala také Toyota Prius a Porsche 911.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Celkové výsledky
  2. Tři roky provozu: nejlépe Opel Meriva, Škoda v průměru, Stáří pět let: Toyota Prius na špici, Logan opět poslední
  3. 6-7 let: do popředí se dostávají opečovávané automobily, Devět a jedenáct let - Porsche 911 vládne
  4. Kompletní žebříček

Tak jako každý rok, i letos byl vydán TÜV Report. Jeho historie sahá až do začátku padesátých let. Základem pro tento žebříček jsou údaje z německých stanic technické kontroly. Právě v polovině minulého století se tato data začala sbírat a porovnávat, o nějakých třicet let později se řidiči dočkali jejich prvního zveřejnění, čímž definitivně vznikl TÜV Report tak, jak jej známe dnes.

Zajímavosti | Seat Alhambra

Nejspolehlivější auta dle TÜV Report 2011

Údaje se sbírají vždy od července předchozího roku do června roku následujícího, přičemž do reportu se dostanou modely, kterých se na technických kontrolách objeví minimálně jeden tisíc. Od loňského června do letošního července to znamená přes 200 modelů a více než osmi milionů provedených technických kontrol. Právě objem vzorku vozidel, který je základem výsledného reportu, je jednou z hlavních výhod tohoto žebříčku.

Ojetiny | Život řidiče | Technika | Škoda | Ford | Volkswagen | Mercedes-Benz | Fiat | Audi | Honda | Peugeot | Toyota | Citroën | Suzuki | Mitsubishi | Subaru | Seat | Lancia | Seat Alhambra

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Letos vůbec poprvé vznikl TÜV Report podle pozměněné metodiky. Oficiální tisková zpráva uvádí, že byl kladen větší důraz na závady přímo ovliňující bezpečnost (například zkorodované vedení brzd), zároveň ale došlo na druhé straně ke zmírnění posuzování lehkých závad, které ze seznamu jednoduše vypadly. Díky této změně se meziročně zvedl počet automobilů bez závad o pět procent. Zároveň je dobré si skutečnost nových pravidel uvědomit před tím, než začneme porovnávat poslední výsledky s výsledky z předchozích let. Nakonec z oficiálních zdrojů zaznívají slova o „nové startovací čáře“ a také zmínky o tom, že nový a starý žebříček tak úplně porovnávat nelze.

Než se podrobněji podíváme na výsledky pro rok 2014, je nutná ještě jedna poznámka. Výsledky nemusí tak úplně odpovídat realitě. Důvodem může být už prostý fakt, že zdrojem údajů jsou stanice technické kontroly (nikoliv servis), čemuž nakonec také odpovídají nejčastější závady. Ve všech věkových kategoriích (3, 5, 7, 9 i 11 let) je nejčastější závadou špatné osvětlení. Další často se vyskytující závadou je ztráta oleje, špatné brzdy, pružiny, tlumiče nebo například výfuk.

Celkové výsledky

Sečteno a podtrženo, TÜV Report vychází ze zhruba osmi milionů provedených kontrol. Dohromady byla zjištěna u 24,9 % automobilů podstatná závada, 14,3 % vykázalo lehké závady, 60,7 % vozů bylo bez závada a 0,1 % je evidováno jako automobily provozně méně bezpečné.

Následující tabulky ukazují rozložení jednotlivých závad z pohledu stáří automobilů a nejčastější zjištěné závady podle stáří vozů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Celkové výsledky
  2. Tři roky provozu: nejlépe Opel Meriva, Škoda v průměru, Stáří pět let: Toyota Prius na špici, Logan opět poslední
  3. 6-7 let: do popředí se dostávají opečovávané automobily, Devět a jedenáct let - Porsche 911 vládne
  4. Kompletní žebříček
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků