TÜV REPORT 2014: Opel Meriva vítězem, Škodovky v průměru

Na světě je nejnovější vydání TÜV Reportu pro rok 2014. Vítězem se stal Opel Meriva, zabodovala také Toyota Prius a Porsche 911.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Celkové výsledky
  2. Tři roky provozu: nejlépe Opel Meriva, Škoda v průměru, Stáří pět let: Toyota Prius na špici, Logan opět poslední
  3. 6-7 let: do popředí se dostávají opečovávané automobily, Devět a jedenáct let - Porsche 911 vládne
  4. Kompletní žebříček

Tak jako každý rok, i letos byl vydán TÜV Report. Jeho historie sahá až do začátku padesátých let. Základem pro tento žebříček jsou údaje z německých stanic technické kontroly. Právě v polovině minulého století se tato data začala sbírat a porovnávat, o nějakých třicet let později se řidiči dočkali jejich prvního zveřejnění, čímž definitivně vznikl TÜV Report tak, jak jej známe dnes.

Zajímavosti | Seat Alhambra

Nejspolehlivější auta dle TÜV Report 2011

Údaje se sbírají vždy od července předchozího roku do června roku následujícího, přičemž do reportu se dostanou modely, kterých se na technických kontrolách objeví minimálně jeden tisíc. Od loňského června do letošního července to znamená přes 200 modelů a více než osmi milionů provedených technických kontrol. Právě objem vzorku vozidel, který je základem výsledného reportu, je jednou z hlavních výhod tohoto žebříčku.

Ojetiny | Život řidiče | Technika | Škoda | Volkswagen | Ford | Mercedes-Benz | Audi | Toyota | Fiat | Peugeot | Citroën | Honda | Suzuki | Subaru | Mitsubishi | Seat | Lancia | Seat Alhambra

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Letos vůbec poprvé vznikl TÜV Report podle pozměněné metodiky. Oficiální tisková zpráva uvádí, že byl kladen větší důraz na závady přímo ovliňující bezpečnost (například zkorodované vedení brzd), zároveň ale došlo na druhé straně ke zmírnění posuzování lehkých závad, které ze seznamu jednoduše vypadly. Díky této změně se meziročně zvedl počet automobilů bez závad o pět procent. Zároveň je dobré si skutečnost nových pravidel uvědomit před tím, než začneme porovnávat poslední výsledky s výsledky z předchozích let. Nakonec z oficiálních zdrojů zaznívají slova o „nové startovací čáře“ a také zmínky o tom, že nový a starý žebříček tak úplně porovnávat nelze.

Než se podrobněji podíváme na výsledky pro rok 2014, je nutná ještě jedna poznámka. Výsledky nemusí tak úplně odpovídat realitě. Důvodem může být už prostý fakt, že zdrojem údajů jsou stanice technické kontroly (nikoliv servis), čemuž nakonec také odpovídají nejčastější závady. Ve všech věkových kategoriích (3, 5, 7, 9 i 11 let) je nejčastější závadou špatné osvětlení. Další často se vyskytující závadou je ztráta oleje, špatné brzdy, pružiny, tlumiče nebo například výfuk.

Celkové výsledky

Sečteno a podtrženo, TÜV Report vychází ze zhruba osmi milionů provedených kontrol. Dohromady byla zjištěna u 24,9 % automobilů podstatná závada, 14,3 % vykázalo lehké závady, 60,7 % vozů bylo bez závada a 0,1 % je evidováno jako automobily provozně méně bezpečné.

Následující tabulky ukazují rozložení jednotlivých závad z pohledu stáří automobilů a nejčastější zjištěné závady podle stáří vozů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Celkové výsledky
  2. Tři roky provozu: nejlépe Opel Meriva, Škoda v průměru, Stáří pět let: Toyota Prius na špici, Logan opět poslední
  3. 6-7 let: do popředí se dostávají opečovávané automobily, Devět a jedenáct let - Porsche 911 vládne
  4. Kompletní žebříček
Opel Insignia 1.956
Rok výroby: 2009
Stav: 142 626 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Zafira 1.796
Rok výroby: 1999
Stav: 166 791 km
Cena: 35 000 Kč
Opel Astra 1.701
Rok výroby: 2013
Stav: 141 846 km
Cena: 157 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků