Tušíte, že Ferdinand Porsche sestrojil i vlak? Tip na výlet do Vratislavic

Škoda Auto od listopadu provozuje v rámci svých expozic také rodný domek geniálního konstruktéra, který se nachází ve Vratislavicích u Liberce. Přinášíme osm informací, které při prohlídce zaujaly nás. Je jich tam ale k dispozici mnohonásobně více.

1. Nadšený příznivec elektromobility

Klepněte pro větší obrázek

Elektřina byla mladému Ferdinandovi Porsche tak nějak souzená. Díky tomu, že opravil elektrickou instalaci v textilní firmě Ginzkey ve Vratislavicích, získal od jejích majitelů přímluvu na získání učebního místa ve vídeňské firmě maďarského průkopníka Bély Eggera. Když pak u této společnosti výrobce kočárů Lohner žádá elektromotor pro své samohybné vozidlo, práce se ujme mladý Porsche. V roce 1899 se pak Porsche stává hlavním konstruktérem firmy Lohner. Jak je vidět z dobového prospektu, i tehdy se potýkal s velkou hmotností baterií (350 kilogramů) a omezeným dojezdem (50 kilometrů na jedno nabití).

Škoda Octavia 1.8
Rok výroby: 2009
Stav: 144 216 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 100 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků