Tušíte, že Ferdinand Porsche sestrojil i vlak? Tip na výlet do Vratislavic

Škoda Auto od listopadu provozuje v rámci svých expozic také rodný domek geniálního konstruktéra, který se nachází ve Vratislavicích u Liberce. Přinášíme osm informací, které při prohlídce zaujaly nás. Je jich tam ale k dispozici mnohonásobně více.

1. Nadšený příznivec elektromobility

Klepněte pro větší obrázek

Elektřina byla mladému Ferdinandovi Porsche tak nějak souzená. Díky tomu, že opravil elektrickou instalaci v textilní firmě Ginzkey ve Vratislavicích, získal od jejích majitelů přímluvu na získání učebního místa ve vídeňské firmě maďarského průkopníka Bély Eggera. Když pak u této společnosti výrobce kočárů Lohner žádá elektromotor pro své samohybné vozidlo, práce se ujme mladý Porsche. V roce 1899 se pak Porsche stává hlavním konstruktérem firmy Lohner. Jak je vidět z dobového prospektu, i tehdy se potýkal s velkou hmotností baterií (350 kilogramů) a omezeným dojezdem (50 kilometrů na jedno nabití).

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků