TUkas otevírá vlastní CNG čerpací stanici

Přední český prodejce nových vozů TUkas Group otevírá vlastní bezobslužnou čerpací stanici na CNG (compressed natural gas). K tomuto kroku se tradiční prodejce vozů značky Škoda, VW, Opel a Volvo rozhodl na základě poptávky ze strany zákazníků a proto, že o vozy na alternativní a vysoce ekologický pohon CNG je stále větší zájem.

Za poslední 2 roky prodal TUkas téměř 100 kusů automobilů na pohon CNG, největší zájem byl o VW Touran. Od letošního července je v prodeji zcela nová Škoda Octavia G-TEC, které se podle dosavadního zájmu ze strany zákazníků prodají do konce roku desítky kusů.

„Otevřením CNG čerpací stanice zvyšujeme komfort našim současným i budoucím zákazníkům, k tomuto kroku přispěl i fakt, že vozy VW a Škoda s úpravou na CNG patří na českém trhu mezi nejprodávanější“, říká Jiří Tůma, předseda představenstva TUkas Group.

Čerpací stanice CNG bude otevřena v rámci areálu VW v Praze Štěrboholech. TUkas tak reaguje na úspěšné provozování dvou vlastních klasických bezobslužných čerpacích stanic, které provozuje již více než 15 let v rámci provozoven Škoda a VW v Praze Štěrboholech. Tyto čerpací stanice měsíčně obslouží téměř 5 tisíc zákazníků a měsíčně se zde prodá téměř 200 tisíc litrů pohonných hmot.

CNG je v tuto chvíli nejekonomičtějším a nejekologičtějším palivem, které splňuje emisní normy Euro 5. Výhodnost CNG je kromě jiného dána i tím, že v ČR je jeho prodej nezatížen spotřební daní a je na něj zároveň možné uplatňovat osvobození od silniční daně. Další výhodou většiny automobilů na CNG je skutečnost, že kromě nádrže na CNG zůstává k dispozici i původní nádrž na benzín či naftu, vozidlo je tedy dvoupalivové a dojezd na obě plné nádrže je tedy prakticky dvojnásobný.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků