Trocha českého tuningu: přídavné řídicí jednotky pro motory 1,2/1,4 TSI a 1,6/2,0 TDI CR

O úpravách vozů všemožných značek píšeme často, českým úpravcům se ale vesměs raději vyhýbáme. A to zejména těm, jež nabízejí „chiptuning” ve všech jeho formách.

Důvod je prostý - u nás prakticky neexistuje firma, která by disponovala zázemím, jež by dovolovalo vyvíjet a spolehlivě aplikovat úpravy tohoto typu. To znamená, že v lepším případě buď pouze nahrávají zakoupené (či jinak nabyté...) úpravy jiných firem, což logicky přináší nulovou možnost jeho přizpůsobení konkrétním možnostem každého vozu. A nebo v horším případě zkrátka zvýší plnící tlak turba, přidají trochu paliva a „ono si to nějak sedne”. Takový přístup může mít ještě horší následky.

Nevíme, na jakém místě v tomto spektru se nachází firma pražská UR Tuning, v diskusi se jistě objeví pár referencí. Na každý pád právě tato společnost nově nabízí digitální přídavné řídicí jednotky pro koncernové vozy s motory 1,6 TDI CR, 2,0 TDI CR, 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI a 2,0 TSI, které jsou i v našich končinách poměrně frekventované.

Výhodou tohoto řešení je jednoduchá montáž a demontáž během několika minut s okamžitým efektem bez zásahu do elektronické části vozidla a původních řídicích jednotek. Nevýhodou pochopitelně nemožnost úpravu jakkoli přizpůsobit specifikům konkrétního vozu.

Přírůstky výkonu a točivého momentu jsou uvedeny v tabulce níže. Ceny všech jednotek nejsou uvedeny ani na stránkách UR Tuningu, ale obvykle se pohybují mezi 25 a 30 tisíci Kč bez DPH. A to není zrovna málo uvážíme-li, že za řádově stovky Eur lze pořídit softwarovou úpravu např. od MTM či jiného renomovaného úpravce, který ji sám vyvíjí, je ji při aplikaci schopen přizpůsobit stavu vozu a nabizí k ní záruku, na níž se lze u tak významné společnosti spolehnout. Nesídlí ovšem na Praze 8...

Motor
Výkon série
Nm série
Výkon UR Tuning
Nm UR Tuning
1.6TDI CR 77kW
77kW/105k
250Nm
92kW/125k
300Nm
2.0TDI CR 103kW
103kW/140k
320Nm
125kW/170k
360Nm
2.0TDI CR 125kW
125kW/170k
350Nm
150kW/204k
420Nm
1.2TSI 77kW
77kW/105k
175Nm
 92kW/125k
210Nm
1.4TSI 90kW
90kW/122k
200Nm
110kW/150k
240Nm
1.8TSI 118kW
118kW/160k
250Nm
142kW/193k
300Nm
2.0TSI 147kW
147kW/200k
280Nm
176kW/240k
350Nm

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia RS s motorem 2,0 TSI v našem testu z loňského října
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 105 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků