Tříválec PureTech skupiny PSA Peugeot Citroën získal mezinárodní cenu Motor roku 2015

Porota 17. ročníku soutěže „the International Engine of the Year Awards“, kterou pořádá britský časopis „Engine Technology International“, udělila ve středu 17. června ve Stuttgartu cenu Motor roku v kategorii motorů o objemu 1 až 1,4 l přeplňovanému tříválcovému motoru PureTech, který vyvinula skupina PSA Peugeot Citroën.

Tato cena je odměnou pro úspěšný motor, kterého již bylo v přeplňované verzi vyrobeno více než 100 000 kusů. Motor se vyrábí ve francouzské továrně Française de Mécanique v Douvrinu (departement Pas-de-Calais).

Řada tříválcových vysoce výkonných motorů PureTech, u nichž bylo v porovnání s předchozími motory dosaženo průměrné úspory spotřeby pohonných hmot a emisí CO2 o 18 %, zahrnuje atmosférické verze o objemu 1 l a 1,2 l, které se od roku 2012 vyrábí v Trémery (departement Moselle) s kapacitou výroby 640 000 motorů ročně, a přeplňované verze 1,2 l vyráběné od roku 2014 v továrně Française de Mécanique s kapacitou 320 000 motorů ročně. Dále se tyto motory vyrábí v Číně v továrně ve městě Xiangyang s kapacitou 200 000 motorů ročně.

Aby byla skupina PSA Peugeot Citroën schopna uspokojit vysokou poptávku po přeplňovaných motorech PureTech, kterými jsou vybaveny její základní modely, oznámila v březnu 2015 za přítomnosti francouzského prezidenta Françoise Hollanda, že v továrně v Trémery spouští výrobu dalších 200 000 motorů ročně.

Motory PureTech jsou vybaveny vozy Peugeot 108, 208, 308, 2008, 3008 a 5008, dále vozy Citroën C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus a C4 Picasso, DS 3 a DS 4 a  rovněž vozy Dongfeng Peugeot 308S a 408.

Ředitel oddělení převodových ústrojí a podvozkových systémů Christian Chapelle při příležitosti předání ceny prohlásil: „Je nesporné, že PSA stojí díky emisím 110,3 g/km v čele všech evropských výrobců automobilů. Tato prestižní cena, kterou získal náš přeplňovaný tříválcový motor PureTech, je oceněním know-how inženýrů skupiny v oblasti benzínových motorů. Je to velké uznání výzkumu a vývoje zaměřeného na technologický pokrok, kterému se skupina PSA věnuje za účelem dosahování stále nižší spotřeby.“

Citroën Nemo 1.36
Rok výroby: 2010
Stav: 42 492 km
Cena: 64 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 180 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 180 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků