Tříválec PureTech skupiny PSA Peugeot Citroën získal mezinárodní cenu Motor roku 2015

Porota 17. ročníku soutěže „the International Engine of the Year Awards“, kterou pořádá britský časopis „Engine Technology International“, udělila ve středu 17. června ve Stuttgartu cenu Motor roku v kategorii motorů o objemu 1 až 1,4 l přeplňovanému tříválcovému motoru PureTech, který vyvinula skupina PSA Peugeot Citroën.

Tato cena je odměnou pro úspěšný motor, kterého již bylo v přeplňované verzi vyrobeno více než 100 000 kusů. Motor se vyrábí ve francouzské továrně Française de Mécanique v Douvrinu (departement Pas-de-Calais).

Řada tříválcových vysoce výkonných motorů PureTech, u nichž bylo v porovnání s předchozími motory dosaženo průměrné úspory spotřeby pohonných hmot a emisí CO2 o 18 %, zahrnuje atmosférické verze o objemu 1 l a 1,2 l, které se od roku 2012 vyrábí v Trémery (departement Moselle) s kapacitou výroby 640 000 motorů ročně, a přeplňované verze 1,2 l vyráběné od roku 2014 v továrně Française de Mécanique s kapacitou 320 000 motorů ročně. Dále se tyto motory vyrábí v Číně v továrně ve městě Xiangyang s kapacitou 200 000 motorů ročně.

Aby byla skupina PSA Peugeot Citroën schopna uspokojit vysokou poptávku po přeplňovaných motorech PureTech, kterými jsou vybaveny její základní modely, oznámila v březnu 2015 za přítomnosti francouzského prezidenta Françoise Hollanda, že v továrně v Trémery spouští výrobu dalších 200 000 motorů ročně.

Motory PureTech jsou vybaveny vozy Peugeot 108, 208, 308, 2008, 3008 a 5008, dále vozy Citroën C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus a C4 Picasso, DS 3 a DS 4 a  rovněž vozy Dongfeng Peugeot 308S a 408.

Ředitel oddělení převodových ústrojí a podvozkových systémů Christian Chapelle při příležitosti předání ceny prohlásil: „Je nesporné, že PSA stojí díky emisím 110,3 g/km v čele všech evropských výrobců automobilů. Tato prestižní cena, kterou získal náš přeplňovaný tříválcový motor PureTech, je oceněním know-how inženýrů skupiny v oblasti benzínových motorů. Je to velké uznání výzkumu a vývoje zaměřeného na technologický pokrok, kterému se skupina PSA věnuje za účelem dosahování stále nižší spotřeby.“

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků