Tak a za chvíli budeme dávát dvouvalce a že já blbec prodávál trabanta.
ten tříválec bude, ale spíš jenom aby papírově měla firma v cajku emisní limity. páč když máte něco žravýho, tak musíte mít něco co to vyrovná. berou se hodnoty za celou automobilku. proto budu v nabídce tyhle motory, aby se úředník nažral a nám zůstaly kozy ;-)
Ako je to s tymi limitmi ? Rata sa pocet modelov v ponuke alebo celkove predaje ?Nezda sa mi, ze by stacilo mat v ponuke X vysoko emisnych motorov a Y ekologickych motorov tak, aby bol emisny priemer v norme. Skor by som povedal, ze treba dodrziavat emisie vzhladom na celkovy predaj. Teda ak sa vyrobi X vysoko emisnych motorov, tak sa k nim musi vyrobit a realne aj predat adekvatny pocet ekologickych motorov.Ak by platila prva moznost, tak sa mi to zda prilis jednoduche a priehladne. Skor sa obavam druhej moznosti, co bude v buducnosti znamenat este vacsie pretlacanie ekologie namiesto uzitkovych vlastnosti.
Preto aby automobilky nemohli s EU vydrbat, pocita sa bohuzial priemer zo vsetkych predanych vozidiel, takze nestaci ponukat male motory, ale treba aj ludi donutit aby si ich kupili. Co som cital tak BMW uz to ma u novej 1er vyriesene po svojom a bude don davat trojvalce 1,5 a 1,8 do vykonu az tusim 250 koni a navrch prihodi tipujem 1-2 motory s viac valcami a vykonom okolo 300 koni, ktore si ale kupi minimum ludi
Zdá se, že se zase blíží doba, kdy starší vozy v bazaru budou mít větší cenu než ty nové z fabriky :-)) To jsem si myslel, že se to mohlo stát jen za komoušů a hle, teď je vidět že manýry Evropské unie se od těch komoušských moc neliší :-))
V příspěcích někdo zmiňuje "třiválcové maloobjemové motory" a nebo "downsizing",ale v celém článku jsem nenašel zmínku o zmenšování objemu motoru. I právě proto mě překvapuje tvrzení autora článku: "Málokdo si bohužel připustí omezený točivý moment v nízkých otáčkách či typické potíže s nevyvážeností chodu." :-O Pokud bychom porovnávali dva motory se stejným zdvihovým objemem (např. 2,0 l) z nichž jeden by byl klasický řadový čtyřválec a druhý řadový třiválec, pak třiválcový motor bude mít větší písty, větší základní kompresní poměr (bez přeplňování) a větší (nebo stejný) kroutící moment právě v nižších a středních otáčkách. Kde bude takový třiválec pochopitelně strácet jsou vyšší otáčky a s tím spojený výkon. O možnostech v trendu přeplňování je zbytečné se zmiňovat, to by byla samostatná kapitola. Pokud se zamyslíme nad menším množstvím pohybujících se součástí třiválcového motoru, pak i po stránce opotřebení, nákladů na výrobu a údržbu je třiválec zajímavou myšlenkou. Důvody, proč toto řešení už dávno neuplatnila většina výrobců jsou jen obavy z prodejních neúspěchů. Ty jsou předvídatelné vzhledem k neznalosti a strachu kupujících z něčeho "neobvyklého" (podobně jako třeba Wankel). Většina příspěvků k článku i článek samotný jsou toho důkazem. Spotřeba i emise jsou pak pro výrobce i pro zákazníka jen bonus navíc. Srovnávat motory pro třídu C u MB s motory pro Fabii, Smart nebo Sparka asi taky není nejvhodnější (teda aspoň doufám). Nebojím se, že by nám pánové od Mercedesu nabídli špatný produkt, nebo zboží o jehož kvalitách by nebyli přesvědčeni.
Jo a ještě jsem taky nepochopil, proč by zrovna tříválec měl mít větší kompresní poměr. Ten závisí na něčem úplně jiném, než je počet nebo velikost válců. A větší písty mít taky nemusí, může mít delší zdvih. V tom případě by opravdu asi měl větší točivý moment.Tříválec (čtyřtaktní a řadový) je z principu špatný produkt a Mercedes ho jen lépe zabalí. Víc s tím dělat nemohou - fyzikální principy pro MB platí stejně, jako pro Sparka.
No pohybujících se dílů bude asi méně, ale podle mne budou budou větší, těžší a víc namáhané vibracemi. A to nejen ten motor, ale i spojka a převodovka, nebo tam bude muset být velký, nejlépe dvouhmotový, setrvačník. To by pak podle této teorie ideální motor musel být jedenapůllitrový jednoválec. :-/Navíc v menším spalovacím prostoru palivo líp prohoří a motor bude účinnější a snáz dosáhne vysokých otáček. A přeplňovat se dají, kupodivu, i čtyřválce. A nechci se už pouštět do diskuse, jak nerovnoměrné sání tříválce (cyklus jednoho válce vypadne) ovlivní ladění sacích potrubí z toho turba, aby se všechny válce plnily stejným tlakem.A ten Wankel nezabila neznalost a strach spotřebitelů, ale vysoká spotřeba, obtížné čištění výfukových plynů a malá výdrž těsnicích lišt rotoru. Bohužel přišel právě na konci období levného benzinu. Potřebu dělat generálku každých 50 tisíc kilometrů by díky potenciálně nízké výrobní ceně asi spotřebitelé překousli.
no neviem,ale pri aute za vyše 35000 eur/trieda C /bude tá úspora na nákladoch koľko?Tieto 3-valce budú vhodné len do malých Mercedesov. Triedy B,C,R,E a o S KLASSE ani nevravím,tie si teda s hrkotajúcim 3valcom nedokážem predstaviť .:-D
Tri valce používal už Daihatsu Charade v roku 1977, takže prečo by mali byť Daewoo Matiz a Škoda Fabia priekopníci trojvalcov? Redaktor...
mercedes - trojcipa hviezda:-)
1) Zaprvé mi není jasné, jak velká ta úspora paliva z tříválce a nízkovýkonového motoru skutečně je, a automobilky se brání tomu, aby to vidět bylo. Jen pro zajímavost: Fabia 3válec 1,4 TDI, 51 kW - 4,8 litru, čtyřválec 1,9 TDI 77 kW - 4,9 litru (přiznám se, že jsem pro podporu argumentace zatajil 1,4 TDI - 59 kW - 4,6 litru, ale mimo město mají oby ty tříválce spotřebu stejnou nebo dokonce vyšší). 2) Výrobní náklady. Nejsem odborník na konstrukci motorů, ale selský rozum mi říká - ušetří 4 ventily, kus klikového a vačkového hřídele, píst a ojnici, jednu svíčku nebo trysku a trochu hliníku na jeden válec a kus hlavy. Ale musí tam přidat vyvažovací hřídel s pár ložisky navíc nebo alespoň závaží na kliku a najít pro něj místo ve skříni motoru. Měli by tam pak dát pevnější silentbloky a víc izolace na odhlučnění. Díky cenové politice automobilek ale nakonec za, o pár korun výrobně dražší, čtyřválec zaplatíte pár desítek tisíc navíc. 3) Kultivovanost chodu a záběr v malých otáčkách - u dvoutaktu (Wartburg) se daly kliky posunout po 120 stupních, aby záběr byl rovnoměrný, nevím, jak to funguje u čtyřtaktu. Podle mne tříválec může dobře běžet jen když je hvězdicový. V praxi pak všichni řidiči tříválců později řadí, aby se vůbec rozjeli, takže motor více točí a spotřeba reálně jde nahoru.4) Životnost - při stejné kvalitě materiálů asi bude tříválec dříve vyžadovat opravy - ložiska, silentbloky, ... - takže, pokud vůbec ušetřím na benzinu či naftě, dám to do vyšších nákladů údržby.5) Ztráta hodnoty - řekl bych, že ojeté tříválce se budou prodávat hůř, než čtyřválceTuhle v TopGearu říkali, že podle studií je Prius od těžby surovin pro baterie, přes výrobu, provoz až po likvidaci celkovým dopadem na životní prostředí horší, než Landrover Discovery. Aby to pak s těmi tříválci nebylo podobné.
1) žádná úspora se nekoná, kecy o vnitřním tření jsou scifi2) úspora obrovská - bohužel ne pro tebe, ale pro výrobce. Může nás těšit snad jen to, že úsporu pocítí i naše planeta3) to co píšeš s warťasem bylo naopak, přesazením kliky se získal větší točivý moment, ale na úkor vibrací -> sportovní motoryjinak měl jsem subaru 3vál a celkem bez problémů. Komu se neřek, že tam jsou 3 hrnky věděl prd.HTP - high torque... dlouhá klika - větší moment -> o pár procent, je to jenom marketing4) blbost - je to bez problémů, dřív než dneska v motoru začně vrnět ložisko, tak už je z celýho auta šicí stroj nebo lednice.Navíc tlak na nová auta každých 5let i když nechceš...5) koupíš za 400, prodáš za 65 v 3válci a za 72 ve 4válci - zajímá? mě neTuhle v TopGearu říkaliano, bohužel to samé platí pro "usporné" žárovky....doufejme, že unifikací baterií a důslednou reciklací se to zlepšíuž za komančů se akelitové baterky znovu odebíraly pro znovunaplnění, proč to teď nejde? a proč máme jogurty v plastu a né v zálohovaným skle, proč je pivo v petkách...:-(
Subo s trivalcem? Nebylo to nahodou ze Suzuki? A nemel nahodou kliku do 120° HTP a 1,4TDI ma problem s tim ze to ma kliku do 90° a tam podle me nepomuze ani vyvazovak, verim ze dyby meli kliku do 120° tak by to bylo o dost lepci. Jinak poctive udelanymu tri nebo dvouvalci (Fiat) fandim ...
kurwa vím v čem jsem 6 let jezdil ne?subaru justy 1200Gl cca 70PS při nějakých 850kg na tehdejší dobu super výkon, ale taky to jezdilo stěží pod 7l
A neni nahodou Justy prevtelenej Suzuki Swift? :)
Ale ono prece o zadnou usporu nejde! Je pouze nutne:- vylepsit stavajici stav socialismu (pekne vsichni v malych prditkach, zadny poradny auta, to je jen pro honorace ve sluzbach statu);- papirove srazit emise (v laboratori male turbomotory pri soucasnych EU procedurach zerou malo);- ponechat pritom spotrebu nebo ji i zvysit (snizeni neni vhodne, protoze vede k nizsimu vyberu spotrebnich dani a DPH)- motivovat vyrobce k produkci mene pohodlnych (viz socialismus) a soucasne drazsich technologii (vice oprav = vice prijmu ze servisu = vice DPH a jinych dani)Na zakaznika v tomto zelenoteroristickem boji kali pes, a to pekne velky a z poradne vysky. A ekologie? Ale no tak:-D
Jojo, syn jezdí služební Fabií TDI 51 kW a po okreskách to se spotřebou jde, ale po dálnici mu to žere víc, než C-Max 1,8 TDCi. Takže, aby se projevily přednosti tříválců, bude nutné omezit maximum na dálnici na 90 km/h. Ostatně pražský magistrát jde příkladem. Teď nám všude, kde byla 70ka omezili rychlost na 50. Jo, holt Dopravní podnik a ČD prodělávají, tak vyženeme lidi ze silnic do vlaků. Ale to vlastně taky nefunguje, protože, když budou lidi jezdit pomalu a vlakem, tak se nevybere ta spotřební daň z benzinu - takže ji radši předem zvýšíme a budeme dál zvyšovat i v příštích letech ...
Jen si zde zkusím odhadnout jaký ten motor asi tak může být. Tipnul bych si objem 1,5 litru, samozřejmě turbo a výkon kolem 250 koní. Co myslíte vy?
....asi tak nějak... no takže za chvíli pojištovny můžou zrušit povinné ručení pro objemy nad 2500ccm, protože vše bude do litru a co bude do dvoulitru to budou vozy typu S-klase, A8 atp... Bože Bože, downsizing je ale nadělení... to jsem si z kamaráda střílel, když přivezl fábku htpko, ted můžu mlčet, bude u merglu, báwa, všude.. a u pánů z fiata i dvouválce...
To bude legrace. Myslel jsem, že tříválcové maloobjemové motory zůstanou v těch menších třídách aut, kde mají svoje výhody (spotřeba) a kde nevadí nevýhody (charakteristika, vibrace, výkony&životnost,..). Podle mě do střední a vyšší třídy takové motory nepatří, ale jak vidím, pletu se a tak teď čekám, kdy s podobným lákadlem na zákazníky přijde nějaký výrobce velkých SUV.
Co se divíš, stejně to spjeje k tomu, že budeš mít nějaký hybrid, ve kterým občas poběží nějaký dvouvál s generátorem zavěšený v pružným lůžku.Zvenku to bude hranatá krabice a ani nebudeš vědět jakej to má objem.
Safra - a proč už ne rovnou jednoválec s 10× větším setrvačníkem?http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Noe_steam_tractor.jpg
bo by se blbě implementoval start-stop systém;-)
tak k tomuhle neni co říct. . .jen to že mercedes s třiválcem bude výsměch a ostuda. . .další auťák pro nedělní "kloboučkáře" . . . zachvili se dočkáme třiválcového ferrari :-D:-D:-D
...další auťák pro nedělní "kloboučkáře" . ...tak to se tebe přece netýká, tak co se rozčiluješ?ty máš určitě na hlavě kšilt směrem dozadu a v autě masivní ducduc, ne?:-D
V nabídce může být, otázkou je, jestli ho někdo koupí ;-)
S třída se čtyřválcem bude určitě, takže ta C třída s třívalcem reálně opravdu hrozí......kam ten svět speje.
Do doby, kdy dojde ropa? B-] A kdy se budou resit jine problemy, nez jaky objem ma tvoje nepojizdne auto?
Mám za to, že ani jeden z vás není zákazníkem MB. Navíc další motory zůstanou v nabídce i nadále. Proč vás to tak štve? Pokud vám ty 3 válce vadí, tak si je nekupujte.
Ano, teď (v nedávné době) jsem i poslední soukromý Mercedes prodal a opravdu až budu řešit další asi nebude nový. Ale určitě nebude mít míň než 4 válce, spíš víc než 6.Myslím, že to jestli jsem měl, mám nebo budu mít vůz tyto značky může být všem lhostejné. Pokud zrovna nehledá někdo důvod k vyrývání. Nebo nemá s tím nějaký osobní problém.Jde čistě o to, jak se mění paleta motorů i u výrobce kde i velkoprostorový "rodinný" vůz jakým je například Viano se prodává více s motory V6 než se čtyřválci... že se vyplatí vynakládat prostředky na vývoj (nebo nákup) a aplikaci pohonné jednotky s takovým uspořádáním, když její reálné nasazení bude spíše symbolické.
jak byly ty mrazy, tak jsem v PO ráno viděl smutný teenagery jak v pardubicích smutně postávaj nad 12V sedmičkovým bavorem s otevřenou hauptnou - nějak jim zamrz úsměv a se svejma 500,- ve šrajtofli byli v prd.elimyslel sem, že se smíchy podělám:-P
Wow, zamindrakovany zavistivy burak se nam prisel predvest se svym postizenim:-D:-D Cim jezdis, ze klukum tu V12 zavidis? Mit radost z ciziho nestesti a jeste se tim takhle chlubit na netu, ty musis byt poradnej chudak:-D
Nevím, jak to souvisí s tématem, ale odpovím:Ona ochota startovat v mrazu nesouvisí vůbec s počtem válců, spíš naopak, když máte v tříválci jednu špatnou svíčku, tak to bude větší problém, než jedna špatná ve dvanáctiválci. Samozřejmě, pokud v tom dvanáctiválci nemáte startovací baterku z toho tříválce. A - pravda - ten tříválec se v nouzi nejvyšší znáz roztlačí.Ale to se vám stát nemůže, vy jistě máte nabitou baterku a svíčky měníte každých 14 dní. Ale stejně těm klukům ten dvanáctiválec závidíte, protože jste si v životě netroufnul udělat nic praštěného a svézt se alespoň jednou v pořádném autě ... třeba jen si ho za pár tisíc na jeden den půjčit v půjčovně ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.