Daewoo Matiz či Škoda Fabia, průkopníci tříválců? Těžká volba, ale s jistou nadsázkou snad na místě, neboť po této koncepci nyní pod tlakem papírového snižování emisí sahá stále více automobilek.
Nedávno jsme psali o BMW, nyní bohužel musíme totéž konstatovat i o Mercedesu, kde si mají najít místo i ve vozech třídy C. Tříválce sice nejsou u této společnosti ničím novým, v současnosti je používají třeba vozy Smart ForTwo, ale jejich zavedení pod kapoty strojů zdobených trojcípou hvězdou bude dosti citlivou, byť z pragmatického pohledu zřejmě nevyhnutelnou záležitostí. Přednosti jsou jasné, díky nižším ztrátám a počtu součástí lze v kombinaci s přímým vstřikem a přeplňováním očekávat papírově nižší spotřebu a emise i reálně nižší výrobní náklady. A přiznejme si, jsou to právě tyto hodnoty, které nyní hýbou světem.
Málokdo si bohužel připustí omezený točivý moment v nízkých otáčkách či typické potíže s nevyvážeností chodu. Ale celé této ožehavosti jsou si ve Stuttgartu dobře vědomi, proto tříválce Mercedes v nejbližší době nečekejme. Zvláště proto, že Mercedes v současnosti disponuje řadou progresivních řešení včetně hybridů S400 nebo ML450. Přesto je pravděpodobné, že zanedlouho nastupující Mercedes řady C pro modelový rok 2011 (psali jsme o nich na tomto místě) nebudou během času tříválcových motorů ušetřeny.