Třídveřový Hyundai i20: a rodinka je kompletní

Zhruba půl roku po uvedení pětidveřového Hyundai i20 se na trh dostává jeho verze pro ty, jímž dvoje zadní dveře chybět nebudou.

Trh s kompaktními vozy je v současnosti velice pestrý a nejnovější trendy pouze směrují k jeho dalšímu rozšiřování. Lidé jednoduše touží mnohem více než kdykoli předtím po úsporných modelech a automobilky se doslova předbíhají, jak tyto tužby uspokojit. Koncepce ideálního auta pro průměrně vydělávajícího člověka je tedy jasná, vzhled musí být atraktivní, motor úsporný a interiér nabízet alespoň jakous takous variabilitu. Podívejme se tedy, zda toto splňuje i třídveřová novinka Hyundai.

Při pohledu zvenku je hned jasné, že od svého pětidveřového příbuzného se téměř vůbec neliší avšak pár, i když méně významných změn objevíme při podrobnějším prostudování parametrů. Novinka je totiž o 10 kg lehčí a rozvor po mírném zkrácení činí 2525 mm. Co se týče výbav, zde taky nenatrefíme na nějaké výraznější změny. K dispozici jsou i nadále tři stupně - Classic, Comfort a Style, přičemž potěší i relativně bohatá základní a bezpečnostní výbava, v níž figuruje třeba šestice airbagů, ABS, nebo aktivní opěrky hlav. Za pozornost stojí použití sedadel disponujících funkcí „walk-in“, která umožňuje pohodlnější nastupování do zadní části.
Třídveřová „i-dvacítka“ bude v základu k dispozici s úsporným 1,2 litrovým čtyřválcem Kappa s výkonem 57kW/78 koní a maximálním točivým momentem 119 Nm při 4 000 ot./min. Benzínové agregáty budou dále zastupovat dva čtyřválce o objemech 1,4 l a 1,6 l. Na své si přijdou i vyznavači vznětových agregátů, kteří mají na výběr mezi přeplňovaným 1,4 litrovým a 1,6 litrovým čtyřválcem.

Novinka se slibnou budoucností se veřejnosti poprvé ukáže již za necelé dva týdny v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Hyundai i20 3d
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků