Trident Iceni je prý nejrychlejším dieselem světa, jede přes 300 km/h

Britská automobilka Trident začala přijímat objednávky na svůj sportovní vůz s vznětovým motorem a cenou začínající v přepočtu na 3,18 mil. Kč.

Dvoudveřový model Iceni, produkt britské společnosti Trident Performance Vehicles, se prvně objevil již někdy před šesti lety, nicméně teprve nyní vstupuje do sériové výroby a prodejů. Nabídka zahrnuje otevřené provedení Iceni, fastback Iceni Magna a shooting-brake Iceni Venturer. Má jít o nejrychlejší diesel a zároveň nejhospodárnější sportovní automobil světa, o jehož pohon se stará vznětový osmiválec s objemem 6,6 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trident Iceni do prodejů nastupuje s gloriolou nejrychlejšího a nejhospodárnějšího dieselu na světě

Ten ve svém základním naladění dosahuje výkonu 400 koní (295 kW) a točivého momentu 948 Nm, což postačí ke zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosažení rychlosti více než 300 km/h. Připraveny jsou ale i verze s výkonem 436 koní (321 kW) a 1 286 Nm a 669 koní (492 kW) a 1 422 Nm. K dispozici budou pro škálu variant řady Iceni také sady zaměřené na luxus, v jejichž výbavě se objeví třeba multimediální systém Clarion, interiér čalouněný v kombinaci kůže a Alcantary, vyhřívání čelního skla nebo dekorační prvky z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trident Iceni je k dispozici s trojicí karoserií včetně a fastbacku

 

Výrobce zároveň slibuje dojezd na jednu nádrž až 3 200 km, nicméně objem této nádrže znám není, přičemž motor umí chodit nejen na konvenční naftu, ale také na nejrůznější „bionafty“ včetně slunečnicového, palmového nebo sojového oleje. V kombinovaném provozním režimu mají vozy Trident Iconi vykázat průměrnou spotřebu paliva v hladině 4,1 l/100 km. Zakladatel společnosti Trident Peter Bevan tvrdí, že za popsanými výkony a spotřebou stojí jeho blíže neupřesněný systém násobení točivého momentu. Převodovky jsou šestistupňové samočinné.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků