Třída X není žádná revoluce. Pick-up od Mercedesu tu už kdysi byl

Nedávno představená třída X není první pick-upem s hvězdou ve znaku. Argentinský trh takovou premiéru zažil již v sedmdesátých letech. La Pickup, jak byl v Jižní Americe oficiálně nazýván, měl základ v modelu W114.

V sedmdesátých letech byly modely W114 a W115 odesílány do Jižní Ameriky pouze nesestavené, po jednotlivých dílech. Někoho v místní divizi Mercedesu tehdy napadlo vytvořit z tohoto elegantního sedanu pracovní nástroj. Přepracovali tedy vůz od sloupku B dále a pick-up byl na světě.

Speciální model byl prodáván pouze v pár místních dealerstvích, avšak s plnou tovární podporou. Vzhledem k průměrnému stáří vozového parku v Argentině lze očekávat, že alespoň jeden dodnes slouží v plném pracovním nasazení. Mercedes však nedávno ukázal nejvymazlenější kousek.

Luxusní auta | Premiéry | Mercedes-Benz | Užitková auta | Off-roady

Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Oranžový exemplář z firemní sbírky má dřevěnou podlahu. Zajímavostí je absence klasického výklopného víka, místo něj byla hrana snížena tak, aby bylo umožněno nakládání. Od předního nárazníku po sloupek B je vše tak, jak to měli osobní W114/W115, včetně luxusního interiéru. Přesto, že byl několika lokálními prodejci nabízen jako pracant, působí hodnotným dojmem.

Volkswagen | Užitková auta | Off-roady | Volkswagen Amarok

Na český trh vstoupil pick-up Volkswagen Amarok se šestiválcem

Zajímavou spojitostí s historickým kouskem je i fakt, že nová třída X se bude taktéž vyrábět v Argentině. Pro evropský trh je připravena továrna ve Španělsku. Na rozdíl od tohoto pokusu však půjde o seriózní projekt. Mercedes nechce vyrábět pouze luxusnější Navaru, se kterou sdílí platformu a zmíněné továrny. Chce nabídnout to nejlepší z protichůdných světů terénních a pracovních vlastností a luxusní výbavy.

Zajímavosti | Design | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz X AMG od X-Tomiho se téměř nezměnil

Produkční třída X se představí v průběhu nadcházejícího roku a do prodeje se dostane na jeho konci, přičemž hlavně uvnitř by se od konceptu moc lišit neměla. To je ale škoda – právě uvnitř je totiž odkaz na dárce orgánů nejvýraznější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků