Třetina ojetin dovážených do Česka je starší deseti let

Dovoz ojetin do Česka letos do dubna stagnoval na 40 447 vozech. Je stále zhruba o polovinu nižší, než před ekonomickou krizí. I když dovoz ojetin na rozdíl od prodeje nových osobních aut neroste, je podle dovozců alarmující věková skladba dovážených vozů z druhé ruky. Téměř třetinu tvoří automobily starší deseti let.

Nejvíce se dováží značka Škoda. Podle statistiky Svazu dovozců automobilů se od ledna do dubna do Česka vrátilo 7582 ojetých škodovek, což je o pět procent více, než loni. Podle dovozců ojetin jsou vozy Škoda v západní Evropě lépe vybavené a mnohdy mají i lepší servis a přitom vyjdou levněji.

Následuje Ford s růstem o procento na 6106 dovezených aut a Volkswagen s 5098 dovezenými vozy, což je o devět procent více, než loni.

U některých značek se prodá více ojetin než nových vozů

U některých prémiových značek dovoz ojetin převažuje nad prodejem nových aut. Například na 1425 dovezených Audi z druhé ruky připadá 1189 prodaných nových aut. Podobné je to i u BMW nebo Mercedesu.

V Česku letos majitelé zaregistrovali 12 dovezených ojetých Maserati a jen sedm nových.

Naopak u Ferrari převládaly nové vozy v poměru 15 ku devíti ojetým. Na dva nově prodané Rolls-Royce připadá jeden z druhé ruky.

Celkem se v Česku od ledna do dubna prodalo 60 118 nových osobních aut, což je o šest procent více, než loni. Nejprodávanější byla Škoda s 18 500 vozy, následují Hyundai, Volkswagen, Ford a Renault.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků