Třetí generace Hyundaie i30: kompakt z Nošovic vypadá jako Infiniti

Pět let po představení druhé generace i30 automobilka odhalila podobu té třetí. Novinka, která se ukáže na pařížském autosalonu, se dostane na trh začátkem příštího roku.

„Pečlivě jsme naslouchali potřebám zákazníků, abychom mohli vytvořit vůz pro každého,“ poznamenal Jochen Sengpiehl z marketingu značky. „Díky nejmodernějším informačním a zábavním systémů i prvkům z oblasti konektivity nabízíme všechno, co zákazníci v současné digitální době očekávají,“ uvedl.

Testy | Srovnávací testy | Kombi

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Poměrně velkým šokem je design novinky. Zezadu se velmi podobá menší i20, přední část s nízko umístěnou maskou nám zase trochu připomíná modely Infiniti. Podle informací z automobilky by takto měly vypadat i další novinky značky. Méně kontroverzí bude zajisté vzbuzovat interiér s rozměrným displejem infotainmentu. Ten je umístěn přímo v zorném poli řidiče. A jak velí současná móda, soustředili se u Hyundaie na konektivitu. Chybět nemůže ani bezdrátové dobíjení mobilu.

Když už hovoříme o elektrické výstroji, nemůžeme nezmínit ani nadstandardní výbavové prvky v podobě odvětrávaných sedaček, adaptivního tempomatu, asistenta jízdy v pruzích či sledování mrtvého úhlu.

Hyundai slibuje také zlepšení jízdních vlastností. Podvozek je prý zcela nový a měl by mít oporu v inovované karoserii s 53 procentním podílem vysokopevnostních ocelí. Vývojoví inženýři při ladění podvozku strávili spoustu času v rozličných koutech Evropy, včetně Severní smyčky Nürnburgringu, což by se mělo odrazit ve zlepšení komfortu. Proti předchůdci novinka dostane také o deset procent strmější převod řízení.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Hatchbacky | Hyundai | Hyundai i30

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

Výrazně se proměnila i paleta motorů, byť novinka je jediná. Zákazníci budou moci vybírat z atmosférické čtrnáctistovky o výkonu 73 kW, tříválce 1.0 T-GDI/88 kW a turbodieselu 1,6 litru ve třech výkonových stupních (70, 81 a 100 kW). Novinkou je přeplňovaný zážehovým čtyřválec 1.4 T-GDI s výkonem 103 kilowattů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků