Třetí generace Hyundaie i30: kompakt z Nošovic vypadá jako Infiniti

Pět let po představení druhé generace i30 automobilka odhalila podobu té třetí. Novinka, která se ukáže na pařížském autosalonu, se dostane na trh začátkem příštího roku.

„Pečlivě jsme naslouchali potřebám zákazníků, abychom mohli vytvořit vůz pro každého,“ poznamenal Jochen Sengpiehl z marketingu značky. „Díky nejmodernějším informačním a zábavním systémů i prvkům z oblasti konektivity nabízíme všechno, co zákazníci v současné digitální době očekávají,“ uvedl.

Testy | Srovnávací testy | Kombi

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Poměrně velkým šokem je design novinky. Zezadu se velmi podobá menší i20, přední část s nízko umístěnou maskou nám zase trochu připomíná modely Infiniti. Podle informací z automobilky by takto měly vypadat i další novinky značky. Méně kontroverzí bude zajisté vzbuzovat interiér s rozměrným displejem infotainmentu. Ten je umístěn přímo v zorném poli řidiče. A jak velí současná móda, soustředili se u Hyundaie na konektivitu. Chybět nemůže ani bezdrátové dobíjení mobilu.

Když už hovoříme o elektrické výstroji, nemůžeme nezmínit ani nadstandardní výbavové prvky v podobě odvětrávaných sedaček, adaptivního tempomatu, asistenta jízdy v pruzích či sledování mrtvého úhlu.

Hyundai slibuje také zlepšení jízdních vlastností. Podvozek je prý zcela nový a měl by mít oporu v inovované karoserii s 53 procentním podílem vysokopevnostních ocelí. Vývojoví inženýři při ladění podvozku strávili spoustu času v rozličných koutech Evropy, včetně Severní smyčky Nürnburgringu, což by se mělo odrazit ve zlepšení komfortu. Proti předchůdci novinka dostane také o deset procent strmější převod řízení.

Zajímavosti | Video | Hatchbacky | Sportovní auta | Hyundai | Hyundai i30

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

Výrazně se proměnila i paleta motorů, byť novinka je jediná. Zákazníci budou moci vybírat z atmosférické čtrnáctistovky o výkonu 73 kW, tříválce 1.0 T-GDI/88 kW a turbodieselu 1,6 litru ve třech výkonových stupních (70, 81 a 100 kW). Novinkou je přeplňovaný zážehovým čtyřválec 1.4 T-GDI s výkonem 103 kilowattů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i30 1.591
Rok výroby: 2012
Stav: 50 235 km
Cena: 195 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2.188
Rok výroby: 2009
Stav: 196 979 km
Cena: 173 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 84 761 km
Cena: 134 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků