Třetí generace Hyundaie i30: kompakt z Nošovic vypadá jako Infiniti

Pět let po představení druhé generace i30 automobilka odhalila podobu té třetí. Novinka, která se ukáže na pařížském autosalonu, se dostane na trh začátkem příštího roku.

„Pečlivě jsme naslouchali potřebám zákazníků, abychom mohli vytvořit vůz pro každého,“ poznamenal Jochen Sengpiehl z marketingu značky. „Díky nejmodernějším informačním a zábavním systémů i prvkům z oblasti konektivity nabízíme všechno, co zákazníci v současné digitální době očekávají,“ uvedl.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Poměrně velkým šokem je design novinky. Zezadu se velmi podobá menší i20, přední část s nízko umístěnou maskou nám zase trochu připomíná modely Infiniti. Podle informací z automobilky by takto měly vypadat i další novinky značky. Méně kontroverzí bude zajisté vzbuzovat interiér s rozměrným displejem infotainmentu. Ten je umístěn přímo v zorném poli řidiče. A jak velí současná móda, soustředili se u Hyundaie na konektivitu. Chybět nemůže ani bezdrátové dobíjení mobilu.

Když už hovoříme o elektrické výstroji, nemůžeme nezmínit ani nadstandardní výbavové prvky v podobě odvětrávaných sedaček, adaptivního tempomatu, asistenta jízdy v pruzích či sledování mrtvého úhlu.

Hyundai slibuje také zlepšení jízdních vlastností. Podvozek je prý zcela nový a měl by mít oporu v inovované karoserii s 53 procentním podílem vysokopevnostních ocelí. Vývojoví inženýři při ladění podvozku strávili spoustu času v rozličných koutech Evropy, včetně Severní smyčky Nürnburgringu, což by se mělo odrazit ve zlepšení komfortu. Proti předchůdci novinka dostane také o deset procent strmější převod řízení.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Hatchbacky | Hyundai | Hyundai i30

Divize N automobilky Hyundai se chlubí zvukem ostré i30. Líbí se vám?

Výrazně se proměnila i paleta motorů, byť novinka je jediná. Zákazníci budou moci vybírat z atmosférické čtrnáctistovky o výkonu 73 kW, tříválce 1.0 T-GDI/88 kW a turbodieselu 1,6 litru ve třech výkonových stupních (70, 81 a 100 kW). Novinkou je přeplňovaný zážehovým čtyřválec 1.4 T-GDI s výkonem 103 kilowattů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků