Trendům navzdory. Čech připravil návrh neautonomního Porsche

Za pár desítke let už bude klasické řízení auta old-schoolovou vzpomínkou. Proti trendu autonomních automobilů bojuje zajímavý návrh českého designéra.

Při pohledu do celkem blízké budoucnosti se už pomalu nemluví o jiném než o autonomních vozech. Proti tomuto trendu se rozhodl svým zajímavým návrhem vozu Porsche bojovat český designér. 

Dvaadvacetiletý student dopravního designu David Voltner zaměřil svůj návrh na klasické řízení automobilu. Podle jeho názoru mají v budoucnosti technologie lidem pomáhat, a ne je nahradit.

Testy | Fascinace | Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Zrodil se tak návrh sporťáku Porsche. Ten se celkem vymyká dasavadní produkci této německé značky. Oficiální název nemá, ale student pocházející ze Zlína jej označil za "rebela" proti nadcházejícímu náporu autonomních automobilů. 

Téměř všechny automobilky se připravují na dobu vozů, které už nebudou řídit lidé. Naštěstí neměcký výrobce se ještě minulý rok nechal slyšet, že zatím nehodlá skončit s výrobou tradičních výkonných automobilů jakým je například model 911. Když si koupíte Porsche, budete jej prostě řídít sami. Tedy alespoň zatím...

Podívejte se na galerii tohto návrhu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků