TranStar Dagger GT: 2000 koní a 483 km/h

23 komentářů

Martin P.
8. července • 9:59

Pri rozhovoru s s konstrukterem Salenu vyplynulo , ze zadna gumarna jim nechtela dat hlavu za to ze pneu vydrzi vic nez 380 km/h. Tohle asi bude to same.

ObiWanKenobi
8. července • 12:43

tak vezmu slicky z F! a vybavene :-))) podla mna to rekord na severnej sluce nespravi, ta trat jasne dokazuje, ze vykon nie je vsetko, tam nie su dlhe rovinky a to auto nedokaze ten vykon preniest na vozovku, vsak to bude pri kazdom zrychleni presmykovat, ak keby malo klince na gumach :-))

tato
8. července • 14:01

dať na to gumy z f1 by bola samovražda toho jazdca.Voz f1 má hmotnosť cca 700 kg,čiže na prednú nápravu pripadá asi280kg .Tento supersport bude vážiť asi okolo 1800 kg ,čo by mohlo byť na prednú nápravu okolo 750 kg.Tie gumy nie sú stavané na takéto vysoké hmotnosti a keď pripočítame aerodynamický prítlak pri jazde,tá guma exploduje.Neberte tieto čísla ako exaktné,je to len odhad a príklad rozdielnosti týchto vozidiel:-))

._.
8. července • 15:30

Poněkud jste zapomněl na fakt, že krom vlastní hmotnosti vozu F1 jsou gumy zatěžovány i přítlakem, který přesahuje hmotnost vozu... ;-)
Což nemění nic na faktu, že prosté přendání gum z monopostu F1 na tuhle bestii, není možné

Petra Filková
8. července • 16:36

Přítlak u vozů formule 1 není větší, než váha vozu. Ona pověra o tom, že formule 1 je schopna jet po stropě nemá reálný základ. To, že by toho šlo dosáhnout je jiná záležitost. Ono není problém obrkoužit tunel s kulatým průřezem, ale tam se uplatní spíše odstředivá síla a ne přítlak.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pitt
8. července • 17:44

1) pritlak nemuze byt vetsi nez vaha vozu uz je protoze jde o naprosto jine veliciny (porovnavat tlak versus vaha???)
2) pokud ma formule cx vetsi nez 1, tak z principu veci muze po strope jezdit. cx se da u formule pohodlne nastavovat, na kazdou trat se pouziva jine, treba Monza ma prumer cx 0.75 a Monaco 1.25
3) B-]B-]B-]

Walkeer
11. července • 16:18

doporucuji nastudovat fyziku zakladni skoly. Pritlacna aerodynamicka sila (zadny tlak) je u F1 bezne vyssi nez sila, kterou tlaci F1 na asfalt vlivem vlastni vahy (hmotnosti) , vzorec je F=m*g. Ze jet po strope jen tak nemuze je dane tim, ze aby onoho pritalku dosahla, potrebuje trakci a ta zavisi na pritlacne sile k vozovce, ktera je dana vektorove F= Fg + Fp, kde Fp je pritlacna aerodynamicka sila. Problem je, ze pri jizde po strope maji oba vektory opacny smer, takze se odcitaji. Pritlacna sila by tedy musela o monoho vetsi nez jeji tihova sila, aby zbylo dost na dostatecnou trakci. MFF UK

Karlos
8. července • 23:25

Ty si ale tragéd, co to meleš za ptákoviny, skončila škola, tak se nudíš, co?
ad 1) přítlak= přítlačná síla (nevím, kde si vzal, že to je tlak), zjednodušeně vzniká z rozdílu tlaku (a ten je dán jinou rychlostí) vzduchu na horní a spodní ploše křídla (spojleru, káry). To co tlačí auto nahoru nebo dolu je tedy tíha vzduchu.
A kdyz už chceš buzerovat, tak váha je přístroj na zjištění hmotnosti a hmotnost (kg) taky není síla (N)
ad 2)to je totální ptákovina, formule mají kvůli přítlaku sice Cx přes 1, ale nedá se to říct opačně, tedy, že Cx větší než jedna znamená větší přítlak. To by pak jezdil po stropě i autobus.

pitt
9. července • 9:02

ptakoviny meles ty, skolu mi nezavid, az udelas jeslicky tak se tam taky dostanes B-]B-]B-]1a) pritlacna sila je neco jineho nez pritlak. sila je sila priTLAK je tlak. kapisto?1b) pristroj na zjisteni hmotnosti jsou váhY, s Y na konci, váhA je veličina jimi změřená, čili ta samá jak tíha1c) je zajimave, ze i v jeslickach vas uci, ze hmotnost neni sila, to je snad jasne, a taky jsem to nikde nepsal2) az bude autobus mit naprosto vse podrizene dynamice jako formule, tedy krome kol a kedlubny jezdce, tak pak v pripade cx > 1 a dostatecneho vykonu bude po strope jezdit3) jdi si hrat na pisecek, traged jsi ty, hnupe B-]B-]B-]

Fantomas
9. července • 10:22

Tak to mezi tlaky bude patřit i protlak :-))

sfusama
10. července • 12:47

Ten protlak mne dostal :-D

pitt
9. července • 10:33

samozrejme

Karlos
9. července • 9:57

ad 0) ROFL, tak jo, jdu vrátit diplom :-), tu tvoji školu bych chtěl vidět, jestli tam učí takový kraviny, ale řekl bych, že školou to nebude
ad 1a) vysvětli nám, co je to za tlak, ten přítlak.
ad 1b) s tím Y si mě dostal :-), stydím se :-), nicméně to nic nemění na tom, že váha není veličina (říká ti něco sytém SI) a není to samé, co tíha. Tíha je síla(hmotnost x gravitační zrychlení) v N, naproti tomu hmotnost (či nesprávně váha) je v kg
ad 1c)ano máš pravdu, to byla zbytečná reakce na to, že nelze porovnávat tlak vs. váha
(abych naznačil rozdíly veličin a jednotek)
ad 2)sorry, ale prostě si to napsal blbě "pokud ma formule cx vetsi nez 1, tak z principu veci muze po strope jezdit", tím říkáš, že cx>1 znamená jízda po stropě, a to prostě není pravda, i formule může mít Cx větší než 1 a přesto nulový přítlakNevím jestli to píšeš z nevědomosti, nebo jen provokuješ.
Evidentně debata s tebou nemá smysl, takže se nebudu dál obtěžovat, každý si mohl už obrázek o těch bludech udělat.

pitt
9. července • 10:32

0) jo to bys mel, ja v jeslickach dostal diplom za odpoledni spani B-]
1a) přítlak je tlak jako kazdej jinej, dokud bude tlak korenem slova. predpona globalni smysl nemeni
1b) takze treba delkova hmotnost, molární entropie, měrná tepelná kapacita a třeba i váha není veličina, protože není v SI? co to tedy je? vrtulník, myčka nebo svetr??? ale chapu te, v jesličkách se asi víc jak těch 7 základních veličin zatim neuci, pockej si aspon do skolky
1c) ja vim ze mam pravdu
2) ja jsem technik, takze kdyz napisu ze "pokud ma FORMULE cx vetsi nez 1, tak z principu veci muze po strope jezdit" tak tím říkám, že kdyz ma FORMULE cx vetsi nez 1, tak muze jezdit po strope. bylo to napsane zcela spravne, to ze nedokazes kloudne cist a pochopit smysl je tvuj problem, asi bys ty humanitni jesle mel vymenit za normalni. a ano, pokud na formuli namontujes obrovskou plochou desku kolmo k jeji draze, tak muze mit cx vetsi jedna a maly pritlak, ale to neni smysl formule. tak ze je to hloupost.
mozna ze provokuji, diky svym znalostem a vedomosti, a z knedliku co vubec netusej co melou mam srandu, ale mysli si co chces. a ano, o tech tvych bludech si kazdy obrazek udelal B-]B-]B-]

Karlos
9. července • 12:34

:-) Ok, pochopil jsem, takže provokatér:-)
Další flamewar nemá smysl.

Petra Filková
8. července • 12:53

Pokud je to auto schopno se rozjet z nuly na sto za 1,5 s, pak očividně nemá problém daný výkon přenést. Formulové pneumatiky navíc nejsou vůbec stavěny na takové rychlosti. Pneu, které zvládají více jak 400 km/h a umí přenést tisíce a tisíce koní lze vidět, ale většinou na závodech dragsterů.

tato
8. července • 14:04

to zrýchlenie je len teoretický výpočet a určite to bude niekde na hranici 2.7 sekundy/100 kmh:-D

Petra Filková
8. července • 10:06

Obutí na Veyron stojí bezmála 1,5 milionu korun a dělá se speciálně pro tento vůz. Takže se není čemu divit, že takové problémy budou mít i jiní.

Petra Filková
8. července • 8:09

až to auto bude existovat, někdo jej vezme do Arabských emirátů a v polední koloně se to auto neuvaří a spojka to vše vydrží, pak to lze brát vážně. Prozatím co jsem vysledovala, tak každý "konkurent" Veyronu je nějaký polo speciál, který by v daném provozu prostě nevydržel.

pivní houba
8. července • 22:02

ale toto není niggawagen na machrování před buchtama, toto je silniční speciál snažící se o rekordy - buďto jede naplno nebo vůbec. většinu chlazení tudíž obstarává nápor - toto opravdu není ani auto do zácpy, ani konkurent veyronu. pokud to nechápeš, máš problém B-]

Žvatly žvatly
8. července • 22:58

If je to tak, jak píšeš, tak potom to ale nechápe spíš autor článku když to s ním srovnává...

manga
8. července • 15:39

Asi tak, Veyron je jedinecny tim, ze je pouzitelny ve skoro jakychkoliv podminkach, i ve meste a ne jen tim, ze se umi rozjet na 407km/h, na coz mnozi zapominaji. A psat a o "krotke selmicce" bych si opravdu nedovolil, ani v porovnani s dragsterem schvalenym pro provoz na silnici... navic bych rekl, ze udavaneho zrychleni ten dzihad tezko dosahne, mozna dokonce ani Veyron neprekona..

Radek.
8. července • 15:20

V polední koloně to bude pořád skoro automat - jen se místo plynu bude šimrat spojka, na dvojku a výš přeřazovat netřeba ;-)

Doporučujeme

Články odjinud