Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

35 komentářů

Jan Král
16. května • 14:05

Pokud se zasype podjezd, na magistrále se doprava zdrží, a řidiči budou novou křižovatku objíždět přes okolní ulice. Nejvíc to odskáče Pankrác a okolí. Proto bych chtěl poprosit všechny, aby podepsali petici proti této stavbě - snad se to podaří zastavit, nebo alespoň zdržet do doby, kdy bude hotový Městský okruh.http://www.petice24.com/proti_zasypani_podjezdu_n... ...

Michael Stanovský
17. března • 11:34

Mají pravdu, je to tam hnusné!!!!!!!!!!
Ale ty prachy co to bude stát, zpomalení dopravy na dálnici a zvýšené nebezpečí na přechopdech a křižovatkách za to nestojí.
Když už někdo chce mermomocí utrácet (ale netroufám si tvrdit, že zbytečně), co takhle sice zasypat tramvajový tunel ale udělat díru do země pro dálnici? Ve světě je to docela zvykem.
O několik koňských délek v tomhle vedou Norové, v Oslu mají pod zemí železnici, o patro níž metro, jenom tramvajky jesdí po zemi. Teď chtějí postavit rychloželezniční koridor s tím, žeby bylo nádraží pod zemí. A železniční rychlodráha na letiště vede pod zemí 14 kilometrů, než se trápit s horami a dolami a jezery kolem Osla, tak to raději všechno podkopali. Místo silničního obchvatu Osla (i když ten tam je vlastně také), mají celé město podkopané dálniceni, pod zemí jsou křižovatky atd. A to prosím vše pod úrovní hladiny moře. Jejich výhoda/nevýhoda je, že to většinou razili ve skále. Norové jsou v tunelech (i mostech) prostě kabrňáci. Ovšem je také pravda, že jim to zaplatí nafta a zemní plyn.
Co kdybychom se u nich inspirovali nebo je rovnou pozvali k nám?

Bouce
17. března • 0:11

Si ten clovek rano nevzal prasek. Jinak si to nedokazu vysvetlit. Tohle je bez urazky na hospitalizaci.

Kuk Vykuk
15. března • 19:36

Tak určitě a pak dáme železniční přejezdy a semafory i na D1 :-D

mrazik
16. března • 9:59

Ja myslim, ze tech pruhu na D1 je zbytecne moc a jeden bych vyhradil pro cyklisty a maminky s kocarky. Samozrejme maximalni rychlost na zbyvajicich pruzich omezime na 60 Km/h.

Fire-man
16. března • 13:03

Ještě bych tam postavil kruhový objezd, ten by neměl chybět na žádné rušnější ulici.

Alternativa
16. března • 15:40

Uprostřed toho kruhového objezdu by mohla být třeba točna pro tramvaje, pokud by se tam vešla. Anebo když už máme dopravní značku Zvedací most, snad by to nemuseli zasypávat, ale ten most přestavět na zvedací. Taková nějaká unikátní atrakce by to místo jistě oživila ještě více než jen pouhé bourání a zasypání. :-D

Michael Stanovský
17. března • 11:37

Možná by se mohl vykopat i nějaký vodní příkop. Z hradů a zámků máme tradici.
Zvedací mosty mají v Leningradě (pardón, v Sankt Petersburgu), když je soudruh pan prezident takový ruský pravdoláskař, mohly by se mu zvedaci mosty postavit k narozeninám...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Alternativa
18. března • 10:41

Takže by se to ani nemuselo zasypávat, stačilo by ten podjezd pro tramvaje zaplavit. Obojživelné tramvaje by pak proplouvaly na stejné úrovni jako při zasypání, jen by se kvůli tomu zvedal silniční most. Se zaplavením by se mohlo počkat až do dalších povodní, snad se tím něco ušetřilo ... :-D

Michael Stanovský
18. března • 12:25

No nevím, jestli povodně dosáhnou až k pankrácké věznici. Ale zatopení není blbý nápad. Já bych to vylepšil o nápad, jak utratit ještě víc peněz: Udělat tramvajovou smyčku před i za zaplaveným podjezdem. To se stavební firmy napakujeou.
Spoj mezi dvěma konečnýma by mohli zajišťovat převozníci.
Případně bych se přimlouval k zřízení dalšího abteilungu Dopravního podniku - ponorkové loďstvo. Pro začátek by stačila jedna dostatečně velká ponorka, která by se dotýkala obou břehů. Pak by vůbec nemusela plavat, na jednom konci by tam člověk vlezl a na druhém vystoupil. Tak nějak podobně, jako se jezdí metrem z prostředku Václaváku na Můstek :-) Ponorkovové loďstvo by bylo na světě a ušetřilo by se za ponorkového kapitána. Stačil by jeden bocman, co by tam zametal vajgly.

Jiří Haleš
15. března • 12:52

Kde se berou ty ruce, které břídí hlavní město? Doporučuji amputaci.

Phoenix
15. března • 8:37

Tak vzhledem k tomu, že už teď máme celosvětovou raritu - tramvaje křížící víceméně dálnici, tak proč to nerozvést ještě dál a neudělat toho víc... Je moc hezké, jak se ukazuje, že chybí jakákoliv dopravní koncepce pro hlavní město - nejsou dořešeny okruhy, které by daly vůbec možnost daná místa objet, ale už se rovnou staví, jak to ucpat...

Michael Stanovský
17. března • 11:46

Ale co, v Denveru, hlavním městě amerického Colorada, mají na dálnici (sice obchvat, ale takový vedlejší) nechráněný železniční přejezd. Akorát blikající červený světla. Naštěstí toho po něm moc nejzdí, protože vede někam do depa. Jinak tahle "vedlejší" dálnice je rozbitá skoro jak naše okresky. Akorátže je betonová. Zřejmě jak to po válce veteráni postavili, tak to je dodneška. Konec konců, i v evropské Dederonii vydržely hitlerovy dálnice až do konce 20. století.
V Litvě zase jsou na dálnici semafory (asi to přijde levněji než klasické mimoúrovňové "brejle"), přechody s předností pro chodce, autobusové zastávky a značkami je povoleno odbočovat vpravo, někdy i bez semaforů.
Naše zemička je někde mezi, tak mi připadne, že to papalášům nevadí. A odborníků se nikdo neptá.

Rejpal
18. března • 18:18

"Odborníků na co" se nikdo neptá?
Mám pocit, že naopak tyto plány vycházejí z mnoha odborných studií.Odborník na dopravu Vám asi řekne, že preference individuální dopravy v individuálních vozidlech ve městech s vysokou hustotou obyvatel moc nefunguje. Také vám řekne, že správné snížení rychlosti, dobré rozfázování dopravních proudů (semafory + křižovatky) a správná synchronizace semaforů zvýší propustnost cesty (na úkor individuální maximální rychlosti) včetně zrychlení průjezdu vozidel IZS.Odborník na urbanizaci Vám asi řekne, že jedna z nejhorších věcí pro město je jeho rozříznutí nějakou nepřekonatelnou komunikací (ať již je to pozemní železnice, nebo silnice dálničního typu).Odborník na životní prostředí Vám zase možná řekne, že je lepší mít v ulicích stromy, parky a pěší komunikace, než parkoviště, jedoucí auta a továrny.Odborník na cestu Franty Omáčky z Chodova do Karlína Vám řekne, že je lepší, když bude vést z Chodova do Karlína dálnice, po které bude moct jet Franta ve svém novém Superbu, protože to sice není v průměru o moc rychlejší než metro, ale když se Frantovi poštěstí a zrovna nejsou kolony, tak ušetří na cestě i deset minut a navíc Franta ušetří v autě hodně času tím, že může psát SMSky, což by v Metru bylo pro něj obtížnější, protože se musí jednou rukou držet a nemohl by tak psát oběma rukama.

Rejpal
15. března • 17:36

Tak ono hlavní raritou nejsou ani tak tramvajové koleje křížící dálnici, jako spíš ta "dálnice" křížící několik náměstí, parků, lemovaná s obou stran obytnými domy a chodníky.Možná, že iniciativa, která má proměnit podivnou "dálnici" v normální dopravní bulvár má cosi do sebe.

Behemot
17. března • 11:32

Byl jste se někdy podívat v nějakém větším městě v nějaké rozumnější zemi? Tuhle jsem byl zase v centru Hannoveru, podobné magistrální komunikace se tam kříží taky, s náměstími a parky a logicky jaksi mezi domy, v centru města naprosto běžně. Pomohlo by jim teda trochu zlepšit regulaci semaforů. Kde to jde, tam je křížení mimoúrovňové. Takže nevím, co to plácáte…

Rejpal
17. března • 16:29

V Hannoveru mají někde přímo v centru dálnici?Co vím, tak Südschnellweg ani Messeschnellweg nevedou přímo centrem a jsou většinou mimo úroveň. A kapacitní silnice typu Lavesallee jsou prostě velké třídy s mnoha přechody, zelení a podobně (přesně tak, jak vypadá představa o humanizaci magistrály po dostavění jižní části vnějšího okruhu a otevření tunelového komplexu Blanka).

Michael Stanovský
18. března • 12:17

V západoevopských městech mají vyřešenu alternativní cestu kolem města (všude to neznám, ale kde jsem byl, tam to většinou měli). V Praze ten obchvatchybí. Takže tu bude víc "stěžovatelů". Z Prahy jsem se odstěhoval před pár lety, auto mám, dost s ním jezdím, ale snažím se ho ve městě moc nepoužívat. Podle mne jen blázen nebo zbohatlík nenávidějící normální lidi (tzv. socky) opovrhuje městskou dopravou. Tihle lidi kolikrát ani netuší, jak moc se to od dob komunistů změnilo. Myslím si, že když se jim bude (v rozumné míře) bránit popojíždění po Praze po magistrále, budou (přiměřeně) nakrklí a buď to zkusí metrem, nebo dobře jim tak.

Mirek
16. března • 10:46

Za současného stavu neexistence úplného obchvatu Prahy se to jeví spíše jako zpráva s datem 1. dubna. Kdo ví, možná unikla předčasně... :-D
Třeba je to záměrné - dosáhnout kýženého obchvatu "reverzním inženýrstvím" (no, spíše diverzním), neboli natolik zneprůjezdnit Prahu, že nastane větší tlak na urychlení dostavby toho obchvatu...
Pan starosta důsledně uplatňuje slogan "Praha 4 - dobrá adresa" a tímto krokem vyžene zase pár aut někam mimo Prahu 4. :-P

Rejpal
16. března • 13:39

On je ten obchvat skoro hotový a není moc dálkových tras, které v současné době používají magistrálu mezi Pankrácem a I.P.Pavlova a přitom by neexistovala varianta rychlostního obchvatu, která by byla více než dvakrát delší.Je třeba se dívat na věc tak, že není záměrem udělat nesmyslné překážky na dálnici, která vede přes Prahu 4 a Prahu 2, ale je záměrem tu dálnici z Prahy 4 a Prahy 2 odstranit a nahradit běžnou městskou kapacitní komunikací.Pro někoho, kdo může jet metrem z Krče do Holešovice 13 minut, ale raději jede autem po "dálnici" pouze 10 minut (když není zácpa), není třeba udržovat dálnici, aby náhodou nemusel jet po normální ulici 14 minut.

Behemot
17. března • 11:37

Aha, pan sociální inženýr bude diktovat lidem, jak se maj dopravovat.A když pak z těch Holešovic potřebuje odpoledne třeba na nákup do Vysočan nebo kamkoli jinam, tak pojede zpátky do Krče pro auto a pak do těch Vysočan? Nebo když potřebuje něco těžkýho odvézt? Nebo prostě když se chce dopravovat civilizovaně ve svým autě s klimatizací a ne mezi smradlavejma nemytejma důchodcema nebo bezďákama? Vy jste blbej, až to tříská dveřma.Prostě preference ukazuje, že lidi chtějí jezdit autem, ne sockou. Takže rozumnýmu člověku je jasný, čemu se má prostor upůsobit. Jenom nemocní magoři budou zase kvůli 50 chodcům, z nichž 45 jsou šmaldamatky a jiní příslušníci všech těch pražských obskurních neziskovek, překovápat mimoúrovňové křížení, aby kurvili život dopravnímu výkonu v násobcích desítek tisíc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rejpal
17. března • 16:14

Kdybyste se zamyslel, tak přijdete na to, že ten, kdo chce někomu diktovat, jak se má dopravovat jste Vy.Nikdo Vás přeci nenutí, abyste jel z Krče do Holešovic metrem. I po humanizaci magistrály můžete jet autem. Jen se budete muset rozhodnout, zda to chcete vzít trochu delší cestou po obchvatu (ale bez nutnosti brát ohled na rezidenty), nebo sice kratší cestou, ale bezpečnou rychlostí s přechody pro chodce, tramvajemi, semafory a mim jiné i s možností zastavit se po cestě v nějaké prodejně nebo restauraci, které kolem té cesty budou.Současná "dálnice" naopak diktuje těm, co nechtějí jet autem, nebo chtějí jet v jiném směru, tak nemohou, nebo si to musí pěkným obloučkem obejít nebo objet.

Autař
15. března • 0:50

To je snad zlý sen! Je vůbec možné, aby byl někdo takový blb a nechal zlikvidovat již postavené a dobře fungující mimoúrovňové křížení s největší výpadovkou v Praze?!! Pokud to skutečně udělají, měli by je okamžitě zavřít za plýtvání veřejnými prostředky!B-]

pet
14. března • 21:25

Takové debily co to vymýšlí zasypat

Navrátil , Brno
14. března • 17:40

Řešte si laskavě Vaše pražské problémy někde jinde.

Dr. Chocholoušek
15. března • 12:36

Víte, co si zbytek republiky myslí o Brnu?
.
.
.
.
.
Nic.

Pepa
14. března • 17:52

A ty jdi do prdele.

j
14. března • 20:16

Poněkud lichá rada. Když v ní je, těžko do ní může jít. Leda snad do jiné. Ostatně, po D1 to ani na východ, ani na západ není o moc jinačí.

23UFs6$tgsdf+0108|;dl;}p2
14. března • 17:09

Petr Stepánek, starosta Prahy 4, zcela arogantne lze.Ten prostor je dobre pruchozi jak pro chodce, tak i pro dopravu jiz nyni. Zamyslena uprava rozhodne ke zlepseni nepovede (o cemz se domnivam, musi byti zrejme i skolou povinnemu diteti) a lze jen stezi uverit, ze cilem je cokoliv zlepsovat.Skutecne si snad vedeni Prahy 4 mysli, ze kolony coudicich a hlucnych aut a k tomu vztekle cinkajici tramvaje dotycne namesti premeni v oazu klidu? Jisteze ne, prece neni padle na hlavu. Ta pompezne arogantni lez (spise vysmech) jen odhaluje, jak moc ma vedeni Prahy 4 nejake obcany na haku.

Michael Stanovský
18. března • 12:20

Zakopat do země! Buď dálnici, nebo politiky, co to vymýšlejí. Normální lidi myslí jinak. (Z toho kromě čeho jiného vyplývá, že politik není normální člověk; sám sebe považuje za nadčlověka, ostatní jej považují za tupce)

Jan
14. března • 20:34

Pan starosta, myslím celkem správně, naznal, že řidiči z Průhonic, Kunratic, Chodova, Záběhlic, Brna a ostatních pražských předměstí jej místo stát nebudou. Rozhodl se tedy změnit situaci pro ty, jenž jej o toto místo připraví, pokud se vaše slova o cinkajícíh tramvajích potvrdí. A bohužel pro vás - i všechny ostatní, kterým se reálně prodlouží cesta do a ze zaměstnání occa 20 minut - bude u místních populární. On se totiž nikdo do podchodů plných bezďáků a fetek moc nehrne. Stejně tak na žebříčcích populatiry je bydlení na náměstí kolem kterého vede magistrála jistě víš než bydlení vedle bezdomoveckého sherwoodu a mimoůrovňového křížení s dálnicí. (Po zralé úvaze se asi ukazuje, že je takové bydlení lepší i než v nějakém satelitu za Prahou, protože je lepší žít, než strávit život v dopravní zácpě:-D)

*61gGFs}PdhY%R2bvbvgs28*(
15. března • 10:17

1) Cesta do prace se mi prodlouzi o 20 minut? :-D Slysel jste nekdy o "IP lookup"? Zkuste to pouzit a zjistite, ze se mi cesta do prace neprodlouzi i kdyby pan starosta nechal zasypat vsechny ulice.2) V tech ostatnich vecech mate pravdu.3) Mel jsem za to, ze se obecne vi, ze Brno je predmesti Vidne. Jednak je to do Vidne podstatne blize, jednak je silnice do Vidne prujezdnejsi nez motokrosova trat do Prahy. A pak, koho zajima Praha, kdyz ma pod nosem velkomesto, v nemz se (udajne) nejlepe zije?Nezbyva, nez Vam poprat, aby pro Vas nebylo tech 20 minut otazkou zivota a smrti, leze nekde v sanitce.

Rejpal
17. března • 16:35

V současné době je pro sanitky na Praze 2 největším oříškem překonávání magistrály.

avaj
14. března • 16:48

A jeje... zase se na ministerstvu objevil kretén, který jezdí na kole.

Lukáš Málek
14. března • 16:38

Pan Štěpánek se zbláznil?

Doporučujeme

Články odjinud