Tramontana XTR: horkokrevný Španěl s tandemovým sezením

Malosériová španělská automobilka Tramontana ukázala první obrázky svého nového supersportu XTR. Nabídne 900 koní.

Společnost Tramontana v současnosti vyrábí především vozy řady R, nicméně třeba na autosalonu v Ženevě se roku 2006 blýskla zajímavou stavbou s otevřenou karoserií a dosti přiléhavým označením Tramontana F1. Nyní zveřejnila první tři obrázky svého nového modelu, který má ve výrobním programu nahradit právě typ R.

Formule 1

Tramontana: silniční F1 pro dva pasažéry (nové foto)

Ačkoli má novinka s označením Tramontana XTR z řady R vycházet, podle těchto snímků půjde zřejmě o radikálně upravený stroj. Při pohledu na přední část karoserie si všimneme zcela nového čela se světlomety tentokrát včleněnými do vnějších okrajů spileru (nikoli již do příčky spoileru), přičemž také pojetí zádě, opatřené výrazným difuzorem, se od typu R výrazně liší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tramontana XTR: nová střela ze Španělska

Co však zůstává specifickým rysem nového modelu Tramontana XTR, tím je dvoumístný interiér se sedadly umístěnými za sebou a krytými společnou, vpřed výklopnou prosklenou kabinou. Použití tohoto řešení není ničím překvapivým: také XTR je pojat spíše jako monopost s doutníkovou siluetou karoserie a koly obou náprav vystupujícími z obrysu a krytými blatníčky motocyklového typu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Stávající model Tramontana R

O pohon se má postarat dvěma dmychadly přeplňovaný dvanáctiválec Mercedes – Benz s objemem 5,5 l, výkonem 900 koní (662 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 980 Nm. Při pohotovostní hmotnosti zhruba 1 360 kg má Tramnotana XTR zrychlit z 0 na 96 km/h za 3,6 s a pokořit rychlost 344 km/h.

Do prodejů se novinka dostane již na konci letošního roku a cena má odpovídat důrazu na špičková konstrukční řešení i převážnému podílu ruční práce. Připravte se v přepočtu alespoň na 10 mil. Kč…
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků