TPCA: čekání na Godota aneb kdy se objeví nový model?

Představitelé kolínské automobilky TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech) byli zdrženliví. Na tiskové konferenci v pražském hotelu Jalta odpovídali na otázky týkající se toho, kdy se objeví nový model, monotónně: „Nezlobte se, nemůžeme teď ještě nic sdělit. Ale již brzy.“

Lehce to připomínalo absurdní drama Samuela Becketa z roku 1953 Čekání na Godota. Také tam se neustále oznamovalo, že pan Godot „dnes ještě nepřijde, ale zítra již zcela jistě.“  

Přitom by automobilka TPCA nový model potřebovala jako sůl. Loni sice vykázala hrubý zisk 1,4 miliardy korun, ale tržby poklesly o 14 procent na 44,7 miliardy korun. Vyrobila 295 712 aut, což představovalo meziroční pokles o 11 procent.

Prezident společnosti Satoši Tačihara menší zájem vysvětloval takto: „Meziroční snížení objemu výroby bylo důsledkem velkých výkyvů v poptávce v uplynulých dvou letech, které byly způsobeny zejména šrotovným.“ Zároveň neopomněl zdůraznit, že registrace nových aut v segmentu malých vozů se v Evropě propadly v roce 2010 o 22 %. A dodal: „V rámci segmentu A se nám podařilo navýšit podíl na evropské trhu na 21 procent.“ 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vizitka TPCA: Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1.

Z vyjádření představitelů automobilky bylo přesto očividné, že nový model by přivítali. Vždyť minivozy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 kolínská továrna vyrábí již od roku 2005 (v roce 2009 prodělaly facelift). 

Prodeje v Česku nic moc

Na otázku AutoRevue.cz ohledně chabých výsledků prodejů vozů z TPCA v Česku – zde se prodá pouze 0,3 % z celkové produkce TPCA, většina pak ve Francii 25 (%), Itálii (16 %), Velké Británii (15%), Nizozemsku (15 %) a Německu (10 %) - následně odpověděl Bernard Million-Rousseau, viceprezident společnosti.

„Potřeby lidí v České republice jsou zatím jiné, než potřeby zákazníků v západní Evropě. Tady lidé kupují větší auta, která mohou využít jako rodinná. Zatím si tolik nekupují druhé vozy. Ale společnost bohatne a jistě se to brzy srovná. A bude to podobné třeba jako ve Francii, kde nastal opravdu rozmach. Hlavně ve velkých městech s přeplněnými ulicemi si dnes lidé kupují malé vozy.“

Na další otázku AutoRevue.cz, která se týkala hlavních soupeřů, zareagoval: „Hlavním soupeřem zůstává Fiat, třeba s modelem Panda, dále Ford Ka, Renault Twingo. Všechny tyto vozy jsou vyráběné v Evropě, Panda a Ka v Polsku, Twingo ve Slovinsku. Jsou šité na míru evropských zákazníkům, reagují na jejich potřeby. Tak si dovedete představit, že konkurence je opravdu silná.“ 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Představitelé TPCA: prezident Satoši Tačihara a viceprezident Bernard Million-Rousseau.
 

 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků