TPCA: čekání na Godota aneb kdy se objeví nový model?

Představitelé kolínské automobilky TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech) byli zdrženliví. Na tiskové konferenci v pražském hotelu Jalta odpovídali na otázky týkající se toho, kdy se objeví nový model, monotónně: „Nezlobte se, nemůžeme teď ještě nic sdělit. Ale již brzy.“

Lehce to připomínalo absurdní drama Samuela Becketa z roku 1953 Čekání na Godota. Také tam se neustále oznamovalo, že pan Godot „dnes ještě nepřijde, ale zítra již zcela jistě.“  

Přitom by automobilka TPCA nový model potřebovala jako sůl. Loni sice vykázala hrubý zisk 1,4 miliardy korun, ale tržby poklesly o 14 procent na 44,7 miliardy korun. Vyrobila 295 712 aut, což představovalo meziroční pokles o 11 procent.

Prezident společnosti Satoši Tačihara menší zájem vysvětloval takto: „Meziroční snížení objemu výroby bylo důsledkem velkých výkyvů v poptávce v uplynulých dvou letech, které byly způsobeny zejména šrotovným.“ Zároveň neopomněl zdůraznit, že registrace nových aut v segmentu malých vozů se v Evropě propadly v roce 2010 o 22 %. A dodal: „V rámci segmentu A se nám podařilo navýšit podíl na evropské trhu na 21 procent.“ 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vizitka TPCA: Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1.

Z vyjádření představitelů automobilky bylo přesto očividné, že nový model by přivítali. Vždyť minivozy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 kolínská továrna vyrábí již od roku 2005 (v roce 2009 prodělaly facelift). 

Prodeje v Česku nic moc

Na otázku AutoRevue.cz ohledně chabých výsledků prodejů vozů z TPCA v Česku – zde se prodá pouze 0,3 % z celkové produkce TPCA, většina pak ve Francii 25 (%), Itálii (16 %), Velké Británii (15%), Nizozemsku (15 %) a Německu (10 %) - následně odpověděl Bernard Million-Rousseau, viceprezident společnosti.

„Potřeby lidí v České republice jsou zatím jiné, než potřeby zákazníků v západní Evropě. Tady lidé kupují větší auta, která mohou využít jako rodinná. Zatím si tolik nekupují druhé vozy. Ale společnost bohatne a jistě se to brzy srovná. A bude to podobné třeba jako ve Francii, kde nastal opravdu rozmach. Hlavně ve velkých městech s přeplněnými ulicemi si dnes lidé kupují malé vozy.“

Na další otázku AutoRevue.cz, která se týkala hlavních soupeřů, zareagoval: „Hlavním soupeřem zůstává Fiat, třeba s modelem Panda, dále Ford Ka, Renault Twingo. Všechny tyto vozy jsou vyráběné v Evropě, Panda a Ka v Polsku, Twingo ve Slovinsku. Jsou šité na míru evropských zákazníkům, reagují na jejich potřeby. Tak si dovedete představit, že konkurence je opravdu silná.“ 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Představitelé TPCA: prezident Satoši Tačihara a viceprezident Bernard Million-Rousseau.
 

 

Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 165 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků