Toyoty FT-86 a Prius G Sports představeny

Největší světový producent automobilů uvádí v Tokiu dvojici studií v rámci série G Sports. Nabízejí více výkonu i sportovního střihu.

Toyota FT-86 G Sports

Zřejmě nejzajímavějším exponátem vystaveným na stánku domácího autosalonu je studie s plným jménem Toyota FT-86 G Sports Concept, o jejímž výchozím provedení jsme FT-86 vás podrobně informovali na tomto místě. Tato studie stojí na modifikované platformě Subaru Impreza s rozvorem náprav 2 570 mm a je opatřena výsostnými znaky Toyoty.

Připomeňme, že Toyota již dříve zastavila výrobu modelů Celica, MR2 nebo Supra, takže v současnosti vlastně postrádá skutečně sportovní automobil pro řidičské zážitky, což je pro takto velkou automobilku docela ostuda. A právě model FT-86 by ji mohl v tomto ohledu opět vrátit do hry.

Letošní autosalon v Tokiu je zároveň prvním místem, kde Toyota světu představuje své nové označení G Sports. Záměrem Toyoty je uvádět na domácím trhu pod tímto titulem sérii modelů upravenou ladičskou společností Gazoo Racing.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V porovnání s dříve uvedenými snímky studie FT-86 vyniká koncept G Sports širším a uhlazenějším předním nárazníkem s „lízátkem“ na svém spodku přecházejícím do rozšířených blatníků. Kapota  disponuje otvory k sání a je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Na hraně zavazadelníku trůní nový, rozměrný spoiler, zadní nárazník je nyní poněkud hranatější a kromě difuzoru nese dvojici koncovek výfuků poblíž podélné osy vozu. V Tokiu prezentovaný automobil dále disponuje devatenáctipalcovými litými koly nebo sportovními sedadly Recaro.

Na voze FT-86 se spolupráce s Gazoo Racing podepsala také instalací přeplňovacího turbodmychadla ke stávajícímu atmosférickému „dvoulitru“ Subaru. Pokud vám toto spojení přijde poněkud bizarní, odkazujeme vás na výše citovaný článek, jenž situaci vysvětluje. Další podrobnosti o pohonné jednotce či jízdních výkonech zde však zatím oznámeny nebyly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zároveň s prvním živým představením bylo oznámeno, že tento vůz bude součástí připravované počítačové hry Gran Turismo 5, a tak jej krom prvních snímků můžeme shlédnout i ve virtuální akci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota FT-86 G Sports

Toyota Prius G Sports

Druhou zajímavou novinkou na tokijském stánku Toyoty je prototyp Prius G Sports, který sérií svých úprav možná někomu připomene Hondu Insight Sports Modulo. Také tato Honda se představuje v Tokiu a za jejím vznikem stojí i v tomto případě zvláštní oddělení a my jsme vám ji popsali na tomto místě. Prius G Sports vypadá trochu jako ryba vypadená na břeh a v porovnání se sériovým Priem přináší řadu modifikací zaměřených na snížení aerodynamického odporu a spotřeby paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V rámci těchto snah Prius G Sports dostal nové nárazníky a prahové spoilery, denní světla z LED, dvojitý výfukový trakt a osmnáctipalcové ráfky. Toyota ale hodlá akcentovat i jakýsi dynamický potenciál vozu, čemuž v interiéru odpovídají sportovní sedadla Recaro, hliníkové pedály nebo nový design informačního displeje.

Pod kapotou studie zůstává sériová čtyřválcová osmnáctistovka s výkonem 99 koní (73 kW) a točivým momentem až 142 Nm, Toyota však vůz opatřila alespoň tužším pérováním a vysokovýkonnou brzdovou soustavou ADVICS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius G Sports
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2007
Stav: 117 463 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků