Toyota zvolila evropského partnera v oblasti recyklace Li-ion akumulátorů

Toyota Motor Europe (TME) oznámila svůj záměr uzavřít partnerství s belgickou firmou UmicoreN. V. v oblasti ekologické recyklace lithium-iontových akumulátorů v Evropě.

Oznámení navazuje na období průzkumu, kdy TME hledala a vybírala evropského partnera schopného bezpečně a ekologicky recyklovat Li-ion akumulátory používané ve dvou nových modelech značky Toyota – v nedávno uvedeném sedmimístném automobilu Toyota Prius+ a modelu Toyota Prius Plug-in Hybrid, jenž se aktuálně představuje na evropských trzích.

Jedinečný postup recyklace akumulátorových baterií používaný společností Umicore je založen na patentované technologii tavení za velmi vysokých teplot (UHT – Ultra HighTemperature). Tento proces umožňuje recyklaci cenných kovů (kobalt, nikl a měď) z opotřebovaných Li-ion akumulátorů, a to způsobem, který je relativně levný a současně ekologický.

Umicore je zároveň celosvětově jediným dodavatelem, který provozuje dvě specializované linky (v Německu a USA) zabývající se rozebíráním akumulátorových modulů hybridních vozů a elektromobilů, s následnými dodávkami materiálu do zařízení této společnosti v belgickém Hobokenu.

Dohoda obou společností o partnerské spolupráci se v současnosti dokončuje. TME loňského října jako jeden z prvních evropských výrobců OEM oznámila nové partnerství na recyklaci NiMH akumulátorů používaných ve všech plně hybridních modelech Toyota a Lexus prodávaných od roku 2000.

Obě tato partnerství jsou nyní kostrou plánu automobilky Toyota plně podpořit směrnici Evropské komise 2006/66/EC o akumulátorech, která tvoří právní rámec pro sběr a následnou likvidaci průmyslových akumulátorů v Evropě. Toyota Motor Europe proto s velkou rezervou splní cíle efektivity recyklace nastolené Evropskou komisí.

Zdroj: Toyota
 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků