Toyota zvolila evropského partnera v oblasti recyklace Li-ion akumulátorů

Toyota Motor Europe (TME) oznámila svůj záměr uzavřít partnerství s belgickou firmou UmicoreN. V. v oblasti ekologické recyklace lithium-iontových akumulátorů v Evropě.

Oznámení navazuje na období průzkumu, kdy TME hledala a vybírala evropského partnera schopného bezpečně a ekologicky recyklovat Li-ion akumulátory používané ve dvou nových modelech značky Toyota – v nedávno uvedeném sedmimístném automobilu Toyota Prius+ a modelu Toyota Prius Plug-in Hybrid, jenž se aktuálně představuje na evropských trzích.

Jedinečný postup recyklace akumulátorových baterií používaný společností Umicore je založen na patentované technologii tavení za velmi vysokých teplot (UHT – Ultra HighTemperature). Tento proces umožňuje recyklaci cenných kovů (kobalt, nikl a měď) z opotřebovaných Li-ion akumulátorů, a to způsobem, který je relativně levný a současně ekologický.

Umicore je zároveň celosvětově jediným dodavatelem, který provozuje dvě specializované linky (v Německu a USA) zabývající se rozebíráním akumulátorových modulů hybridních vozů a elektromobilů, s následnými dodávkami materiálu do zařízení této společnosti v belgickém Hobokenu.

Dohoda obou společností o partnerské spolupráci se v současnosti dokončuje. TME loňského října jako jeden z prvních evropských výrobců OEM oznámila nové partnerství na recyklaci NiMH akumulátorů používaných ve všech plně hybridních modelech Toyota a Lexus prodávaných od roku 2000.

Obě tato partnerství jsou nyní kostrou plánu automobilky Toyota plně podpořit směrnici Evropské komise 2006/66/EC o akumulátorech, která tvoří právní rámec pro sběr a následnou likvidaci průmyslových akumulátorů v Evropě. Toyota Motor Europe proto s velkou rezervou splní cíle efektivity recyklace nastolené Evropskou komisí.

Zdroj: Toyota
 

Toyota RAV4 2.2
Rok výroby: 2006
Stav: 131 458 km
Cena: 129 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota RAV4 2.2
Rok výroby: 2008
Stav: 144 000 km
Cena: 159 000 Kč
Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Škoda Fabia Combi ScoutLine

Zatímco minulá generace Fabie nesla v oplastované verzi drsný název Scout, ta současná se drží více při zemi. Plastů ubylo, filozofie však zůstává.

21.  9.  2016 | Aleš Veverka | 66 příspěvků
Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

Test Mini Cabrio Cooper S

I v současné generaci přišla automobilka Mini s otevřeným provedením Cabrio. Verze Cooper S má výkonu na rozdávání, otázkou však zůstává, jestli je 192 koní opravdu potřeba.

14.  9.  2016 | Aleš Veverka | 4 příspěvky
Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Ford Focus RS vs. VW Golf R

Na Ford Focus RS všichni pějí chválu už hezky dlouho. Opravdu je tak dobrý? A jak si vede ve srovnání s konkurenty, které tu dnes zastupuje Golf R?

30.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 38 příspěvků