Toyota zvětšila motor pro Yaris. Má teď zdvihový objem 1,5 litru

Nová pohonná jednotka spalující benzin již v předstihu plní emisní normu Euro 6c. Je výkonnější a úspornější než dosavadní motor 1,33.

O dvanáct procent lepší spotřebu (podle zatím platného homologačního cyklu NEDC) v porovnání s dosud nabízeným agregátem 1,3 má mít podle Toyoty její nový zážehový čtyřválec, který se začíná montovat pod kapotu modernizovaného provedení vozu yaris.

Zdvihový objem válců v novém agregátu činí 1,5 litru a výkon je 82 kW (111 koňských sil). Zvýšení výkonu o 9 kW a zlepšení točivého momentu ze 125 na 136 Nm přináší zkrácení akcelerace vozu z nuly na stokilometrovou rychlost. Zatímco dříve tato hodnota byla 11,8 sekundy, nyní už jen rovných jedenáct.

Testy | Ojetiny | SUV | Toyota | Off-roady | Toyota RAV4

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Ještě výraznější je zlepšení v parametru pružného zrychlení z rychlosti 80 na 120 kilometrů v hodině. Teď to nastane po uplynutí 17,6 sekundy, zatímco se starším motorem za 18,8 sekundy.

Díky použitým technickým řešením se termodynamická účinnost motoru dostala na špičkovou hodnotu 38,5 procenta. Konstruktéři například použili vysoký kompresní poměr 1:13,5, upravili systém chlazené recirkulace výfukových plynů a nasadili nový systém proměnného časování sacích ventilů, který umožňuje ve zlomku sekundy přepínat mezi Ottovým a Atkinsonovým cyklem.

Testy | Ojetiny | Hatchbacky | Toyota | Palivo | Hybridy

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Motoristé by snížení spotřeby měli pocítit zejména během ustálené jízdy na dálnici. To proto, že nový motor je poprvé u Toyoty vybaven vodním chlazením sběrného výfukového potrubí. Díky nižší teplotě výfukových plynů bylo teď možno upustit od obohacování směsi paliva (což se jinak běžně dělá kvůli snížení teploty spalování za běžných cestovních rychlostí po dálnicích) a fakticky docílit při tomto jízdním režimu nižší spotřeby i emisí.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků