Toyota zůstává největší automobilkou světa, prodala 10 milionů aut

Japonská Toyota obhájila i v roce 2013 pozici světové jedničky. Nepodařilo se jí sice prolomit kýženou metu 10 milionů prodaných vozů, ale s výsledkem 9,98 milionu zůstala jen těsně pod ní. 

O pozici druhé největší automobilky světa není zatím zcela jasno. Americký koncern GM ohlásil 9,71 milionu prodaných aut. Volkswagen zatím zveřejnil pouze přibližný údaj 9,7 milionu vozů s tím, že přesné číslo oznámí až 13. března. Teoreticky je tedy možné, že VW nakonec odsune GM na bronzovou příčku. 

Tajné | Zajímavosti | Ford | Byznys | Volkswagen | BMW | Mercedes-Benz | Audi | Renault | Hyundai | Toyota | Ferrari | Maserati | Porsche | Bentley

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce.

GM byla největším výrobcem aut na světě bezmála 80 let. Až v roce 2008 se poprvé prosadila do čela Toyota, která tento úspěch zopakovala také v letech 2009, 2010 a 2012. 

To by se ale do budoucna mělo změnit – alespoň pokud Volkswagenu vyjdou jeho smělé plány. Zástupci největší evropské automobilky se v posledních letech nechávají opakovaně slyšet, že do roku 2018 chtějí opanovat čelo světového žebříčku.

VW původně předpokládal, že mu k dosažení kýženého prvenství bude stačit prodat za rok 10 milionů aut. Jak je ale vidět z letošního výsledku Toyoty, ve Wolfsburgu budou muset svoje výpočty aktualizovat. 

Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2006
Stav: 195 954 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Land Cruiser 2.982
Rok výroby: 2007
Stav: 208 503 km
Cena: 295 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků