Toyota zavádí středový airbag pro cestující vzadu

Ať se nám to líbí nebo ne, airbagy nás obklopují již ze všech stran. Po čelních vacích se můžeme při potenciální havárii těšit na „pecky“ ze stran či do kolen a v interiéru soudobého auta najdeme již jen málo míst, kde bychom se exploze bát nemuseli.

Toyota nyní z tohoto krátkého seznamu nově ukrojila prostor mezi krajními zadními sedadly. Jako první na světě totiž vyvinula středový airbag pro cestující na zadních sedadlech, který by měl napomoci snížit závažnost druhotných poranění pasažérů cestujících vzadu v případě boční kolize. Nový airbag je zabudován do pevné konzoly montované do zadních sedadel, která se objeví v příštím modelu značky Toyota uváděném v blízké budoucnosti na japonský trh. Dojde-li k nárazu do vozidla z boku, airbag vystřelí z horní části konzoly a vytvoří bariéru napomáhající zmírnit poranění způsobená vzájemným střetem cestujících, případně nárazem pasažérů do této konzoly.

Klepněte pro větší obrázek
Jak vidno, airbag lze „vecpat” ještě na spoustu nových míst
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 93 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek