Toyota zavádí středový airbag pro cestující vzadu

Ať se nám to líbí nebo ne, airbagy nás obklopují již ze všech stran. Po čelních vacích se můžeme při potenciální havárii těšit na „pecky“ ze stran či do kolen a v interiéru soudobého auta najdeme již jen málo míst, kde bychom se exploze bát nemuseli.

Toyota nyní z tohoto krátkého seznamu nově ukrojila prostor mezi krajními zadními sedadly. Jako první na světě totiž vyvinula středový airbag pro cestující na zadních sedadlech, který by měl napomoci snížit závažnost druhotných poranění pasažérů cestujících vzadu v případě boční kolize. Nový airbag je zabudován do pevné konzoly montované do zadních sedadel, která se objeví v příštím modelu značky Toyota uváděném v blízké budoucnosti na japonský trh. Dojde-li k nárazu do vozidla z boku, airbag vystřelí z horní části konzoly a vytvoří bariéru napomáhající zmírnit poranění způsobená vzájemným střetem cestujících, případně nárazem pasažérů do této konzoly.

Klepněte pro větší obrázek
Jak vidno, airbag lze „vecpat” ještě na spoustu nových míst
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků