Toyota Yaris Hybrid na nových snímcích a za ceny od 359 900 Kč

Během června na český trh vstoupí nejmenší hybrid v současné evropské nabídce v podobě modelu Yaris Hybrid. Přinášíme vám podrobné informace, ale také nové fotografie.
Seznam kapitol
  1. Toyota Yaris Hybrid
  2. Fotogalerie

Novinka vychází z koncepční studie Toyota Yaris Hybrid Concept představené vloni na autosalonu v Ženevě a její sériová výroba byla zahájena 11. dubna tohoto roku. Vozy této řady sjíždějí z výrobních linek závodu ve francouzském Valenciannes, kde vznikají po boku standardních Yarisů. Těch se ve Valenciannes dosud vyrobilo již více než 2 mil. kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris Hybrid: nejmenší evropský hybrid současnosti

Produkční provedení modelu Toyota Yaris Hybrid slavilo svoji premiéru v Ženevě letos a do prodejů nastupuje s poněkud upravenými parametry. Jde především o spotřebu paliva a emise (co ostatně u podobného stroje sledovat jiného…); zatímco v uplynulém roce se hovořilo o průměrné spotřebě 3,5 l/100 km a emisích CO2 o hmotnosti 79 g/km (někdy i 3,1 l/100 km), skutečnost je nepatrně méně příznivá.

Toyota | Byznys | Hybridy | Toyota Yaris

Představujeme: Toyota Prius+, Prius Plug-in Hybrid, Yaris HSD

Model Yaris Hybrid disponuje pohonnou soustavou HSD (Hybrid Synergy Drive), jež využívá především zážehového čtyřválce 1,5 VVT-i s výkonem 74 koní (55 kW) a točivým momentem 111 Nm s navazující bezstupňovou převodovkou e-CVT. Tento agregát využívá v rámci HSD synchronního elektromotoru s permanentním magnetem, výkonem 45 kW a točivým momentem 169 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Yaris Hybrid bude u nás k mání ve výbavových verzích Active a Style

Toyota Yaris Hybrid dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 11,8 s, přičemž srovnatelná konvenční verze 1,33 VVT-i Multidrive zrychluje za 12,3 s, ale jede až 175 km/h. Větší rozdíly jsou ale ve spotřebě. Zatímco Hybrid v průměru jezdí za 3,7 l/100 km, 1,33 VVT-i s „automatem“ spotřebuje v kombinaci 5,1 l/100 km.

Ve verzi Active stojí Yaris Hybrid v rámci „předprodejního ceníku“ 359 900 Kč, což je o rozumných 30 000 Kč více než za srovnatelně vybavený Yaris 1,33 VVT-i Multidrive. V základu najdeme především multimediální systém Toyota Touch s rádiem s CD, MP3 a vstupy USB a Aux-In, hands-free sadou a couvací kamerou, automatickou klimatizaci, denní i zadní světla z LED, elektrické ovládání předních oken a zrcátek nebo kompletní sadu prvků elektronického řízení podvozku a airbagů včetně kolenního před řidičem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska se od běžných Yarisů liší hlavně upraveným otáčkoměrem a modrým podsvícením

Toyota Yaris Hybrid je k mání také v o 40 000 Kč dražším výbavovém stupni Style vyznačujícím se například litými koly, mlhovkami, startováním tlačítkem, vyhříváním předních sedadel či čalouněním v kombinaci kůže a textilu. Prodeje tohoto malého hybridu mají být na většině evropských trhů zahájeny 16. června.

Následující kapitola
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota RAV4 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 133 880 km
Cena: 140 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků