Toyota Yaris: facelift pro rok 2010 detailněji

Stávající Yaris prošel retušemi vzhledu, výbavy i techniky. Máme konečně kompletní informace a spoustu nových snímků.

Model Yaris se v první generaci představil v roce 1999 a o šest let později byl následován generací zcela novou. A nyní je zde v omlazeném provedení, o němž jsme vás prvně informovali na tomto místě krátce po jeho prvním představen´na autosalonu v italské Bologni.

Yaris je v současnosti nejprodávanější Toyotou v Evropě a od počátku do dnešních dnů si zde našla 2,2 milionu zákazníků, k těmto úspěchům přispívají nejen znamenité výsledky v řadě průzkumů spokojenosti, ale také rostoucí tržní podíl segmentu B, jenž vloni dosáhl úctyhodné hodnoty 23 %. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V roce 2009 Toyota zavedla svůj princip Optimal Drive (psali jsme o něm třeba na tomto místě) do všech motorů. Veškeré jednotky v nabídce Yarisu díky tomu nyní vykazují průměrnou spotřebu paliva pod 5 l/100 km a emise CO2 do 120 g/km.

Yaris 2010 bude dodáván ve výbavových stupních Base, Luna, Yaris 2010 a Sol. Ceny se příliš změnit nemají, do seznamu prvků standardní výbavy však přibyly například automatická klimatizace nebo přední mlhovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se Yaris změnil pouze v detailech, které mu mají přidat na atraktivitě a dojmu větší hodnotnosti. Všimneme si mírně zatmavených parabol předních reflektorů, matně stříbřitých klik dveří, nových kolových poklic a slitinových ráfků, přepracovaných zadních světel nebo dvojice nových laků Light Purple Silver a Blue Metallic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř zaznamenáme instalaci nového přístrojového štítu s analogovými ukazateli, čalounění madla řadicí páky a části věnce volantu perforovanou kůží či nové obkladové materiály. Pod kapotou se mohou objevit celkem tři motory, zážehové 1,0 VVT-i a 1,33 Dual VVT-i a vznětový 1,4 D-4D.

Novinka se již vyrábí ve francouzském závodě TMMF Valenciennes a do showroomů by se měla dostat již během několika dní, Toyota plánuje do konce tohoto roku v Evropě prodat více než 200 000 vozů typu Yaris. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris 2010
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků