Toyota Yaris: facelift pro rok 2010 detailněji

Stávající Yaris prošel retušemi vzhledu, výbavy i techniky. Máme konečně kompletní informace a spoustu nových snímků.

Model Yaris se v první generaci představil v roce 1999 a o šest let později byl následován generací zcela novou. A nyní je zde v omlazeném provedení, o němž jsme vás prvně informovali na tomto místě krátce po jeho prvním představen´na autosalonu v italské Bologni.

Yaris je v současnosti nejprodávanější Toyotou v Evropě a od počátku do dnešních dnů si zde našla 2,2 milionu zákazníků, k těmto úspěchům přispívají nejen znamenité výsledky v řadě průzkumů spokojenosti, ale také rostoucí tržní podíl segmentu B, jenž vloni dosáhl úctyhodné hodnoty 23 %. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V roce 2009 Toyota zavedla svůj princip Optimal Drive (psali jsme o něm třeba na tomto místě) do všech motorů. Veškeré jednotky v nabídce Yarisu díky tomu nyní vykazují průměrnou spotřebu paliva pod 5 l/100 km a emise CO2 do 120 g/km.

Yaris 2010 bude dodáván ve výbavových stupních Base, Luna, Yaris 2010 a Sol. Ceny se příliš změnit nemají, do seznamu prvků standardní výbavy však přibyly například automatická klimatizace nebo přední mlhovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se Yaris změnil pouze v detailech, které mu mají přidat na atraktivitě a dojmu větší hodnotnosti. Všimneme si mírně zatmavených parabol předních reflektorů, matně stříbřitých klik dveří, nových kolových poklic a slitinových ráfků, přepracovaných zadních světel nebo dvojice nových laků Light Purple Silver a Blue Metallic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř zaznamenáme instalaci nového přístrojového štítu s analogovými ukazateli, čalounění madla řadicí páky a části věnce volantu perforovanou kůží či nové obkladové materiály. Pod kapotou se mohou objevit celkem tři motory, zážehové 1,0 VVT-i a 1,33 Dual VVT-i a vznětový 1,4 D-4D.

Novinka se již vyrábí ve francouzském závodě TMMF Valenciennes a do showroomů by se měla dostat již během několika dní, Toyota plánuje do konce tohoto roku v Evropě prodat více než 200 000 vozů typu Yaris. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris 2010
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2007
Stav: 117 463 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků