Toyota Yaris Club: prcek monopostem

Toyota přišla s poněkud rartiním projektem, představila jednomístný Yaris bez střechy, zato s výkonem přes 160 koní.

Zdálo by se, že hravým projektům současná doba zrovna nepřeje. Přesto v Toyotě vyvinuli zajímavý, otevřený jednomístný malý sporťáček, vycházející z malého hospodárného vozíku Yaris s předním pohonem. Svojí povahou by měl připomínat někdejší Toyotu 7 z konce šedesátých let, která v Americe startovala v kategorii Can-Am Group 7. Tento vozík vypadá vskutku nadějně. Vyznačuje se jednoduchými tvary, specificky pojatým jednomístným kokpitem, nízkým čelním sklem ve stylu speedsterů, lehkými koly a „rychlým pruhem“ v podélné ose vozu.
 
Pod krátkou kapotou se nachází přeplňovaná verze standardního motoru, jež disponuje přepracovaným výfukovým potrubím, usnadňujícím odvod spalin ze spalovacích prostorů. Podovzek dostal nové sady vinutých pružin a tlumičů, snížila se světlá výška a sportovní povaze odpovídají účinnější brzdy s většími kotouči.

Úpravy na motoru zvýšily jeho normální výkon 60 koní až na 166 koní, takže před námi stojí dynamický a lehký automobil s vyladěným podvozkem a sedmnáctipalcovými ráfky. Toyota Yaris v úpravě monopost bude jistě příjemným společníkem na víkendových okruhových závodech, ale ani „rychlý pruh“ z něj neudělá skutečného následníka odkazu závodů Can-Am.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Toyta Yaris Club

 

Toyota Yaris 1.364
Rok výroby: 2006
Stav: 111 600 km
Cena: 74 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 99 000 Kč
Toyota RAV4 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 133 880 km
Cena: 149 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků