Toyota Yaris 2014: nový podvozek a důkladně vylepšený litrový tříválec

Toyota oficiálně představila evropské provedení modelu Yaris, které prošlo pro letošní rok faceliftem. Nejviditelnější změnou je samozřejmě design následující nové Aygo, bylo by ale velkou chybou říkat, že tím veškerá modernizace skončila. Kompletních změn se dočkal také podvozek nebo základní litrový tříválec.

Design | Hatchbacky | Toyota | Toyota Yaris

Také Toyota Yaris dodrží pravidlo „po třech letech facelift“. První snímky zde

Omlazený Yaris poznáte bez problémů podle nové přední části, na kterou designéři opět aplikovali písmeno X, jak to udělali u nové generace modelu Aygo. Jiný je nárazník, světla a nechybí ani diody denního svícení. Technologie LED se nastěhovala také do koncových světel, vzadu byl pak změně opět nárazník. K dispozici jsou čtyři nová provedení disků kol o velikosti patnáct až šestnáct palců.

Technika | Design | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Toyota

Toyota GT86 dostane v Evropě ploutvičku na střeše, výkon zůstane

Ani interiér nezůstal bez povšimnutí. Vylepšovaly se materiály, přidávaly se barvy, namísto 6,1" velkého středového displeje se nastěhoval sedmipalcový a došlo také ke zkrácení řadicí páky (-3 cm), přičemž se zároveň zvýšila středová konzole (+23 mm). Toyota taktéž zapracovala na odhlučnění.

Nabídka motorizací zůstala nezměněna. Vybírat můžete ze čtyř variant. Kromě hybridu lze sáhnout po naftové jedna-čtyřce nebo benzinovém litrovém tříválci, respektive po čtyřválci 1,33 VVTi. Právě základní motor se dočkal největších úprav souvisejících s nástupem normy Euro 6.

Testy | Zajímavosti | Premiéry | Toyota

Test: Toyota Yaris 1,33i CVT - velký krok

Inženýři změnili kompresní poměr, písty, snižovalo se tření, jiný je pak tvar olejové vany nebo systém recirkulace výfukových plynů. Výsledná produkce emisí CO2 klesla z původních 110 g na 99 g, při použití systému Start/Stop pak dokonce na 95 g.

Testy | Toyota

Test: Toyota Yaris 1.0 VVT-i – více netřeba

A konečně se poměrně velké věci udály také na podvozku. Toyota upravila tlumiče, na obě nápravy nasadila měkčí pružiny a dozadu přidala novou torzní příčku, která je pro změnu tužší. Cílem bylo zajistit větší komfort pro posádku a zároveň jistější jízdní vlastnosti. K tomu by měla posloužit také větší tuhost karoserie, které bylo dosaženo kromě jiných úprav přidáním 36 nových bodových svarů.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2007
Stav: 117 463 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků