Toyota Yaris 2014: nový podvozek a důkladně vylepšený litrový tříválec

Toyota oficiálně představila evropské provedení modelu Yaris, které prošlo pro letošní rok faceliftem. Nejviditelnější změnou je samozřejmě design následující nové Aygo, bylo by ale velkou chybou říkat, že tím veškerá modernizace skončila. Kompletních změn se dočkal také podvozek nebo základní litrový tříválec.

Design | Hatchbacky | Toyota | Toyota Yaris

Také Toyota Yaris dodrží pravidlo „po třech letech facelift“. První snímky zde

Omlazený Yaris poznáte bez problémů podle nové přední části, na kterou designéři opět aplikovali písmeno X, jak to udělali u nové generace modelu Aygo. Jiný je nárazník, světla a nechybí ani diody denního svícení. Technologie LED se nastěhovala také do koncových světel, vzadu byl pak změně opět nárazník. K dispozici jsou čtyři nová provedení disků kol o velikosti patnáct až šestnáct palců.

Design | Technika | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Toyota

Toyota GT86 dostane v Evropě ploutvičku na střeše, výkon zůstane

Ani interiér nezůstal bez povšimnutí. Vylepšovaly se materiály, přidávaly se barvy, namísto 6,1" velkého středového displeje se nastěhoval sedmipalcový a došlo také ke zkrácení řadicí páky (-3 cm), přičemž se zároveň zvýšila středová konzole (+23 mm). Toyota taktéž zapracovala na odhlučnění.

Nabídka motorizací zůstala nezměněna. Vybírat můžete ze čtyř variant. Kromě hybridu lze sáhnout po naftové jedna-čtyřce nebo benzinovém litrovém tříválci, respektive po čtyřválci 1,33 VVTi. Právě základní motor se dočkal největších úprav souvisejících s nástupem normy Euro 6.

Testy | Zajímavosti | Premiéry | Toyota

Test: Toyota Yaris 1,33i CVT - velký krok

Inženýři změnili kompresní poměr, písty, snižovalo se tření, jiný je pak tvar olejové vany nebo systém recirkulace výfukových plynů. Výsledná produkce emisí CO2 klesla z původních 110 g na 99 g, při použití systému Start/Stop pak dokonce na 95 g.

Testy | Toyota

Test: Toyota Yaris 1.0 VVT-i – více netřeba

A konečně se poměrně velké věci udály také na podvozku. Toyota upravila tlumiče, na obě nápravy nasadila měkčí pružiny a dozadu přidala novou torzní příčku, která je pro změnu tužší. Cílem bylo zajistit větší komfort pro posádku a zároveň jistější jízdní vlastnosti. K tomu by měla posloužit také větší tuhost karoserie, které bylo dosaženo kromě jiných úprav přidáním 36 nových bodových svarů.

Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 70 000 Kč
Toyota Corolla Verso 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 101 413 km
Cena: 83 000 Kč
Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků