Toyota Yaris 2011: první snímky a detaily

O nové generaci subkompaktu od Toyoty jsme již psali, teprve nyní zde však máme její evropské snímky a specifikace.

Již na sklonku loňského roku jsme vám podrobně představili model Toyota Vitz, jenž ale není ničím jiným než Yarisem pro domácí, japonský trh. Toyota si však s premiérou evropského provedení Yaris dala poněkud načas, jakýmsi mezistupněm evropské ofenzívy se stala hybridní studie Toyota HSD představená letos na březnovém autosalonu v Ženevě, přičemž v našich showroomech se nový Yaris objeví během letošního léta. Nová generace populární „jarušky“ v porovnání s tou současnou povyrostla do délky o plných 100 mm, takže je nyní dlouhá 3 885 mm, zároveň je však o 30 mm nižší, což je nyní jev poměrně vzácný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle tvrzení Toyoty zapracovali její konstruktéři na řadě nových řešení vedoucích ke snížení hmotnosti, která díky tomu klesla o zajímavých 30 kg na hranici blížící se jedné tuně. Vzhled karoserie se zdá být propracovanějším a dočkal se také několika ostrých hran, což se týká také tvarování přední části karoserie včetně výraznějších světlometů vyvedených v podobném stylu jako u jiných současných Toyot. Všimneme si také adaptace některých rysů vypůjčených z hybridního modelu Prius třetí generace, ale také z nedávno představené Toyoty Verso S, nicméně v celkovém pojetí karoserie se novinka od svého předchůdce příliš neliší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pečlivá cizelace tvarů vedla ke snížení koeficientu odporu vzduchu až na 0,285, což je na takto malý vůz dosti slušná hodnota. Nový model Vitz/Yaris bude nově nabízen se širokou škálou příplatkových optických doplňků, najdeme zde řadu spoilerů a obkladů, ale také různé sady specifických litých kol, přičemž všechny tyto díly byly vyvinuty přímo továrnou Toyota. Ani uvnitř nezůstal kámen na kameni. Výrobce tvrdí, že interiér nové generace Toyoty Yaris obdařil kvalitnějšími materiály. Přístrojový štít s běžnými ciferníky se z prostředku palubní desky přesunul do konvenčního umístění před volantem. Zážehový tříválec 1,0 l a čtyřválec 1,3 l mají být v příštím roce doplněny hybridní pohonnou soustavou HSD, jež se pokusí nejspíš zaútočit na model Honda Jazz Hybrid
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků