Toyota Yaris 2011: nová generace odhalena

Toyota japonským zákazníkům představila zbrusu nový model Vitz. Ten není ničím jiným než „naším” Yarisem. (+ video)

Právě pod jménem Vitz totiž Toyota v Japonsku nabízí svůj už trochu přerostlý minivůz, který je na většině exportních trhů známý spíše jako Yaris. Na snímcích tedy zatím vidíte japonské provedení nového „prcka“, ale je jasné, že to evropské se od něj nakonec nijak zásadně lišit nebude. Jde o velmi zajímavou a důležitou novinku, za zmínku stojí, že Yaris v Evropě platí za jedno z nejspolehlivějších aut své třídy.

Nová generace populární „jarušky“ v porovnání s tou současnou povyrostla do délky o plných 100 mm, takže je nyní dlouhá 3 885 mm, zároveň je však o 30 mm nižší, což je nyní jev poměrně vzácný. Podle tvrzení Toyota zapracovali její konstruktéři na řadě nových řešení vedoucích ke snížení hmotnosti, která díky tomu klesla o zajímavých 30 kg na hranici blížící se jedné tuně.

Vzhled karoserie se zdá být propracovanějším a dočkal se také několika ostrých hran. Všimneme si také adaptace některých rysů vypůjčených z hybridního modelu Prius třetí generace, ale také z nedávno představené Toyoty Verso S. Pečlivá cizelace tvarů vedla ke snížení koeficientu odporu vzduchu až na 0,285, což je na takto malý vůz dosti slušná hodnota. Nový model Vitz/Yaris bude nově nabízen se širokou škálou příplatkových optických doplňků, najdeme zde řadu spoilerů a obkladů, ale také různé sady specifických litých kol, přičemž všechny tyto díly byly vyvinuty přímo továrnou Toyota.

Ani uvnitř nezůstal kámen na kameni. Výrobce tvrdí, že interiér nové generace Toyoty Yaris obdařil kvalitnějšími materiály. Stejně jako zvenčí, také uvnitř se bude moci nový majitel těšit na celou paletu prvků individualizačního programu, na výběr bude z řady kombinací různých materiálů a barevných odstínů.

Na domácím, japonském trhu bude Toyota Vitz k mání se zážehovými motory 1,0 l/51 kW, 1,3 l/71 kW a 1,5 l/82 kW, v dohledné době se objeví také sportovně střižené provedení RS. Prostřední z těchto motorů může být kombinován s pohonem všech kol a soustavu start/stop, jež má průměrnou spotřebu této jednotky snížit na 3,8 l/100 km.

V Evropě se dočkáme nejen vznětového, ale údajně také hybridního provedení. Na další „evropské detaily” si ale budeme muset ještě chvíli počkat, v tuto chvíli víme jen to, že nový „jarísek” (to je přezdívek...) by k nám měl dorazit na sklonku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Vitz alias Yaris 2011
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků