Toyota Yaris 2011: nová generace odhalena

Toyota japonským zákazníkům představila zbrusu nový model Vitz. Ten není ničím jiným než „naším” Yarisem. (+ video)

Právě pod jménem Vitz totiž Toyota v Japonsku nabízí svůj už trochu přerostlý minivůz, který je na většině exportních trhů známý spíše jako Yaris. Na snímcích tedy zatím vidíte japonské provedení nového „prcka“, ale je jasné, že to evropské se od něj nakonec nijak zásadně lišit nebude. Jde o velmi zajímavou a důležitou novinku, za zmínku stojí, že Yaris v Evropě platí za jedno z nejspolehlivějších aut své třídy.

Nová generace populární „jarušky“ v porovnání s tou současnou povyrostla do délky o plných 100 mm, takže je nyní dlouhá 3 885 mm, zároveň je však o 30 mm nižší, což je nyní jev poměrně vzácný. Podle tvrzení Toyota zapracovali její konstruktéři na řadě nových řešení vedoucích ke snížení hmotnosti, která díky tomu klesla o zajímavých 30 kg na hranici blížící se jedné tuně.

Vzhled karoserie se zdá být propracovanějším a dočkal se také několika ostrých hran. Všimneme si také adaptace některých rysů vypůjčených z hybridního modelu Prius třetí generace, ale také z nedávno představené Toyoty Verso S. Pečlivá cizelace tvarů vedla ke snížení koeficientu odporu vzduchu až na 0,285, což je na takto malý vůz dosti slušná hodnota. Nový model Vitz/Yaris bude nově nabízen se širokou škálou příplatkových optických doplňků, najdeme zde řadu spoilerů a obkladů, ale také různé sady specifických litých kol, přičemž všechny tyto díly byly vyvinuty přímo továrnou Toyota.

Ani uvnitř nezůstal kámen na kameni. Výrobce tvrdí, že interiér nové generace Toyoty Yaris obdařil kvalitnějšími materiály. Stejně jako zvenčí, také uvnitř se bude moci nový majitel těšit na celou paletu prvků individualizačního programu, na výběr bude z řady kombinací různých materiálů a barevných odstínů.

Na domácím, japonském trhu bude Toyota Vitz k mání se zážehovými motory 1,0 l/51 kW, 1,3 l/71 kW a 1,5 l/82 kW, v dohledné době se objeví také sportovně střižené provedení RS. Prostřední z těchto motorů může být kombinován s pohonem všech kol a soustavu start/stop, jež má průměrnou spotřebu této jednotky snížit na 3,8 l/100 km.

V Evropě se dočkáme nejen vznětového, ale údajně také hybridního provedení. Na další „evropské detaily” si ale budeme muset ještě chvíli počkat, v tuto chvíli víme jen to, že nový „jarísek” (to je přezdívek...) by k nám měl dorazit na sklonku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Vitz alias Yaris 2011
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2007
Stav: 117 463 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků