31
Fotogalerie

Toyota Yaris 2011: nová generace odhalena

Toyota japonským zákazníkům představila zbrusu nový model Vitz. Ten není ničím jiným než „naším” Yarisem. (+ video)

Právě pod jménem Vitz totiž Toyota v Japonsku nabízí svůj už trochu přerostlý minivůz, který je na většině exportních trhů známý spíše jako Yaris. Na snímcích tedy zatím vidíte japonské provedení nového „prcka“, ale je jasné, že to evropské se od něj nakonec nijak zásadně lišit nebude. Jde o velmi zajímavou a důležitou novinku, za zmínku stojí, že Yaris v Evropě platí za jedno z nejspolehlivějších aut své třídy.

Nová generace populární „jarušky“ v porovnání s tou současnou povyrostla do délky o plných 100 mm, takže je nyní dlouhá 3 885 mm, zároveň je však o 30 mm nižší, což je nyní jev poměrně vzácný. Podle tvrzení Toyota zapracovali její konstruktéři na řadě nových řešení vedoucích ke snížení hmotnosti, která díky tomu klesla o zajímavých 30 kg na hranici blížící se jedné tuně.

Vzhled karoserie se zdá být propracovanějším a dočkal se také několika ostrých hran. Všimneme si také adaptace některých rysů vypůjčených z hybridního modelu Prius třetí generace, ale také z nedávno představené Toyoty Verso S. Pečlivá cizelace tvarů vedla ke snížení koeficientu odporu vzduchu až na 0,285, což je na takto malý vůz dosti slušná hodnota. Nový model Vitz/Yaris bude nově nabízen se širokou škálou příplatkových optických doplňků, najdeme zde řadu spoilerů a obkladů, ale také různé sady specifických litých kol, přičemž všechny tyto díly byly vyvinuty přímo továrnou Toyota.

Ani uvnitř nezůstal kámen na kameni. Výrobce tvrdí, že interiér nové generace Toyoty Yaris obdařil kvalitnějšími materiály. Stejně jako zvenčí, také uvnitř se bude moci nový majitel těšit na celou paletu prvků individualizačního programu, na výběr bude z řady kombinací různých materiálů a barevných odstínů.

Na domácím, japonském trhu bude Toyota Vitz k mání se zážehovými motory 1,0 l/51 kW, 1,3 l/71 kW a 1,5 l/82 kW, v dohledné době se objeví také sportovně střižené provedení RS. Prostřední z těchto motorů může být kombinován s pohonem všech kol a soustavu start/stop, jež má průměrnou spotřebu této jednotky snížit na 3,8 l/100 km.

V Evropě se dočkáme nejen vznětového, ale údajně také hybridního provedení. Na další „evropské detaily” si ale budeme muset ještě chvíli počkat, v tuto chvíli víme jen to, že nový „jarísek” (to je přezdívek...) by k nám měl dorazit na sklonku příštího roku.

Toyota Yaris 2011 vsehochut 01.jpg Toyota Yaris 2011 vsehochut 02.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 03.jpg
 Toyota Yaris 2011 vsehochut 04.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 05.jpg Toyota Yaris 2011 vsehochut 06.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 07.jpg Toyota Yaris 2011 vsehochut 08.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 09.jpg
 Toyota Yaris 2011 vsehochut 10.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 11.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 12.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 13.jpg Toyota Yaris 2011 vsehochut 14.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 15.jpg
 Toyota Yaris 2011 vsehochut 16.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 17.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 18.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 19.jpg Toyota Yaris 2011 vsehochut 20.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 21.jpg
 Toyota Yaris 2011 vsehochut 22.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 23.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 24.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 25.jpg Toyota Yaris 2011 vsehochut 26.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 27.jpg
 Toyota Yaris 2011 vsehochut 28.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 29.jpg Toyota Yaris 2011 vsehochut 30.jpg
Toyota Yaris 2011 vsehochut 31.jpg 
Toyota Vitz alias Yaris 2011

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud