Toyota vyvinula obnovitelný lak pro Lexusy

Automobilka Toyota oznámila, že vyvinula čirý lak se schopností automatické obnovy, který je vysoce odolný vůči povrchovým škrábancům například od kartáčů mycí linky nebo dlouhých nehtů. Jako první bude novým lakem vybaven model Lexus LS, který právě prochází modernizací. Na rozdíl od běžného čirého laku je nově vyvinutý lak odolnější vůči poškození a dokonce se v případě deformace dokáže automaticky obnovit (ovšem kromě případů, kdy je tento lak porušen). Navíc nevyžaduje žádnou speciální údržbu, neztrácí svůj původní lesk a napomáhá vozu zachovat mu jeho původní barvu a třpyt.

Nový lak obsahuje složku, která podporuje užší spojení molekul, což se projevuje jeho hustší strukturou. Výsledný lak je proto pružnější, je méně náchylný k poškození a lépe odolává působení světla i kyselin. Získává tím i schopnost automatické obnovy v případě drobné deformace. Inu, to jsme zvědavi, jak se tento lak projeví v praxi...

Klepněte pro větší obrázek
Lexus bojuje za lesk trvalejší...
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 93 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek