Toyota vyvíjí bezpečnostní systém, který má snížit riziko havárií

Japonská automobilka Toyota představila některé inovace bezpečnostní technologie, kterou už nějaký čas vyvíjí. Jedná se hlavně o převedení kontroly nad řízením vozu a vyhnutí se překážce v případě, že není možné včas zastavit. Toyota sice nesdělila, kdy by se automobily s novým zařízením mohly objevit na trhu, ale její zástupci naznačili, že by to nemělo být v příliš vzdáleném horizontu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Příklady bezpečnostních systémů Toyoty

Nové technologie patří do iniciativy na snížení počtu obětí dopravních nehod a jsou zaměřené na zvýšení bezpečnosti chodců a starších řidičů. Podle japonských statistik počet smrtelných havárií za posledních deset let poklesl na polovinu, ale v případě chodců jsou čísla vyšší, než je tomu u cestujících v autech. Data rovněž ukazují, že přes polovinu úmrtí při dopravních nehodách utrpí lidé přes 65 let, přičemž bezmála k polovině dochází v noci.

Takové nehody by společně se stávajícími ochrannými zařízeními měl omezit vylepšený Přednárazový bezpečnostní systém (PCS). Pracuje pomocí radaru v pásmu milimetrových vln a dvojice kamer k detekování chodců a vepředu jedoucích aut. Tato technologie umístěná v přední části vozidla vysílá paprsky s frekvencí blízkou infračervenému pásmu. Jejím cílem je zlepšit viditelnost při jízdě v noci a odhalit různé překážky, například chodce přecházejícího silnici. Nový systém PCS je navržený tak, aby se vozidlo vyhnulo kolizi v případě, že řidič zapomene brzdit. Účinnost PCS nicméně závisí na konkrétní dopravní situaci a dalších okolnostech.

Ochrana před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu je zdokonalením dosavadního systému PCS s cílem vyloučit nábourání ze zadu, stejně tak jako nehody s účastí chodců. Situace s nechtěným opuštěním jízdního pruhu toto zařízení řeší pomocí zásahů do brzdové soustavy a řízení. Toyota vyvíjí systém, který komplexně sleduje nejrůznější dění kolem vozidla, včetně polohy překážek poblíž silnice a blížících se automobilů. Vyhodnocuje riziko kolize, mění směr vozu a naviguje bezpečným směrem. Tím pomáhá řidiči vyhnout se nehodě.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků