Toyota vyvíjí bezpečnostní systém, který má snížit riziko havárií

Japonská automobilka Toyota představila některé inovace bezpečnostní technologie, kterou už nějaký čas vyvíjí. Jedná se hlavně o převedení kontroly nad řízením vozu a vyhnutí se překážce v případě, že není možné včas zastavit. Toyota sice nesdělila, kdy by se automobily s novým zařízením mohly objevit na trhu, ale její zástupci naznačili, že by to nemělo být v příliš vzdáleném horizontu.

ToyotaSafety_1.jpg ToyotaSafety_2.jpg ToyotaSafety_3.jpg
Příklady bezpečnostních systémů Toyoty

Nové technologie patří do iniciativy na snížení počtu obětí dopravních nehod a jsou zaměřené na zvýšení bezpečnosti chodců a starších řidičů. Podle japonských statistik počet smrtelných havárií za posledních deset let poklesl na polovinu, ale v případě chodců jsou čísla vyšší, než je tomu u cestujících v autech. Data rovněž ukazují, že přes polovinu úmrtí při dopravních nehodách utrpí lidé přes 65 let, přičemž bezmála k polovině dochází v noci.

Takové nehody by společně se stávajícími ochrannými zařízeními měl omezit vylepšený Přednárazový bezpečnostní systém (PCS). Pracuje pomocí radaru v pásmu milimetrových vln a dvojice kamer k detekování chodců a vepředu jedoucích aut. Tato technologie umístěná v přední části vozidla vysílá paprsky s frekvencí blízkou infračervenému pásmu. Jejím cílem je zlepšit viditelnost při jízdě v noci a odhalit různé překážky, například chodce přecházejícího silnici. Nový systém PCS je navržený tak, aby se vozidlo vyhnulo kolizi v případě, že řidič zapomene brzdit. Účinnost PCS nicméně závisí na konkrétní dopravní situaci a dalších okolnostech.

Ochrana před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu je zdokonalením dosavadního systému PCS s cílem vyloučit nábourání ze zadu, stejně tak jako nehody s účastí chodců. Situace s nechtěným opuštěním jízdního pruhu toto zařízení řeší pomocí zásahů do brzdové soustavy a řízení. Toyota vyvíjí systém, který komplexně sleduje nejrůznější dění kolem vozidla, včetně polohy překážek poblíž silnice a blížících se automobilů. Vyhodnocuje riziko kolize, mění směr vozu a naviguje bezpečným směrem. Tím pomáhá řidiči vyhnout se nehodě.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud