Toyota vysvětluje, kde se vzala jména Yaris, Corolla a třeba Supra

Pokud jde o názvosloví aut, nejnudnější jména vymýšlejí patrně Němci a nejzajímavější naopak zřejmě Italové. Japonská Toyota teď na svém blogu vysvětluje, kde se vzala jména některých jejích modelů.

Toyota Yaris

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ja, to je ale krásné malé auto!

Yaris je spojení řeckého slova Charis (krása, půvab, šarm) a německého souhlasu Ja, jako reakce na údajné kladné přijetí designu malého auta na evropském trhu.

Toyota Supra

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Supra znamená něco jako über. Prostě nadauto

Tady je to docela jednoduché. Toyota si slovíčko Supra vypůjčilo z latiny, ve které znamená něco jako nadřazený, překonávající nebo nad něčím postavený. Ještě, že auto v některých srovnávacích testech porazilo Porsche 911, takže k němu jméno sedí.

Toyota Celica

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celica ve své době nabídla přímo nebeské svezení

Jméno Celica pochází ze španělského slovíčka celestial, což znamená rajský či nebeský. Podle Toyoty to má vyjadřovat plynulou a kultivovanou dodávku výkonu.

Toyota Auris

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Auris vyzařuje zlatavou auru

Divili jste se, proč Toyota představila v roce 2006 na autosalonu v Paříži koncept Aurisu ve zlaté barvě? Jméno totiž vzniklo spojením významů latinského slova aurum (zlato) a obecně známého slova aura, tedy jakési vyzařované energie.

Toyota Corolla

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rozvíjej se poupátko…

Název Corolla je anglické slovíčko pro okvětí, čili je zde zřejmá inspirace v botanice. Podle Toyoty to má odkazovat na nejkrásnější část květiny, na kterou se díváme.

Toyota Prius

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prius předcházel všem dalším hybridům

Prius je první masově vyráběný hybrid a právě z toho vzniklo jeho jméno, neboť Prius znamená v latině předešlý či předcházející. Prostě auto, které předběhlo všechny ostatní a bylo tu první.

Toyota Camry

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tušila Toyota předem, že v Americe bude Camry populární u toho typu řidičů, kteří v našich podmínkách rádi jezdí s kloboukem na hlavě?

Jméno Camry vychází z japonského slovíčka kanmuri, což znamená koruna nebo též označuje tradiční japonskou pokrývku hlavy, jakýsi klobouček. Slovo koruna ale zní určitě lépe pro auto, které je už dvanáct let v řadě nejprodávanější na americkém trhu. Nebo snad Toyota kloboukem odkazuje na specifický styl jízdy majitelů?

Toyota Avensis

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvěstovatel pokroku Toyoty v segmentu střední třídy

Jméno modelu Avensis vychází z francouzského slovesa Avancer, které znamená pokročit, postoupit nebo udělat důležitý krok kupředu. To si pamatuji moc dobře, protože jsem z francouzštiny dělal dvakrát na střední škole reparát...

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků