Toyota vyhlášena nejekologičtějším výrobcem v Evropě

Společnost Toyota Motor Europe (TME) zvítězila v soutěži nejekologičtějších výrobců za rok 2011 (Green Manufacturing Award) v rámci 5. ročníku udílení cen strategickým výrobcům (Annual Strategic Manufacturing Awards) v německém Düsseldorfu. V soutěži pořádané organizací Word Trade Group se oceňují významné úspěchy dosažené v evropském výrobním průmyslu.

Cenu za ekologickou výrobu mohou získat ty společnosti, které prokazatelně dosahují výjimečných výsledků v oblasti ekologicky šetrné výroby. Při hodnocení výsledků nominovaných společností mají porotci k dispozici případové studie, ve kterých sledují mj. dosahování maximální energetické účinnosti, řešení spotřeby vody a její úpravu, dodržování ekologických předpisů a minimalizaci objemu odpadů z výroby.

Skupina porotců sestávající z odborných specialistů ocenil přístup automobilky Toyota k ekologickým otázkám výroby s prokazatelnou vazbou na osvědčené zásady výroby TPS (Toyota Production System).

Zaměření Toyoty na ekologicky šetrnou výrobu je zřejmé již od okamžiku založení prvního evropského výrobního závodu v roce 1992. Systém ekologického řízení automobilky Toyota v každém z pětice evropských výrobních závodů staví na zásadách „ekologický, čistý a štíhlý“ („green, clean and lean“) prosazovaných v rámci zavedeného systému výroby TPS (Toyota Production System) a odvíjejících se od základního principu odbourání veškerého odpadu.

V letech 2001 až 2009 se evropským výrobním závodům automobilky Toyota podařilo výrazně snížit celkové dopady spojené s výrobou vozidel – spotřeba energie klesla o 40 %, produkce odpadu o 38 %, emise těkavých organických látek (VOC) o 51 % a spotřeba vody o 44 %.

Zdroj: Toyota
 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků