Toyota Honda, 2 největší Japonské automobilky. Konečně pořádní konkurent pro Jazz! Který je stále prakticky jediný ve své třídě, která nemá s Vengou, Yetim ani merivou merivou prakticky nic společného, bo je o dost kratší.
a vsimnite si tie brutalne hrube A-stlpiky :-)) Ale zaujimavy paradox - 2 najvacsie automobilky na svete (Toyota a VW) maju najnudnejsi dizajn. Filozoficka otazka sa tu naskyta - drviva vacsina ludi su teda nudni konzervativisti neochotni vytrcat z radu plavajuci s prudom? :-)
ono je to logicke. kouknete se kolem sebe - kolik lidi chodi oblecene v necem extravagantnim? kolik lidi na sebe chce upozornovat? kolik lidi zije kontroverzne? to procento bude male.vetsina lidi chce byt do znacne miry nenapadna, chteji si koupit funkcni auto u ktereho budou mit pocit, ze penize nevyhodili za kus plechu apod.Nicmene nedelejme z majitelu nejakho BMW ci Hondy ci Fiatu nekoho, kdo je individualista, ktery vystoupil z rady. Ten proud je extremne vysoky a ti, co chteji vystoupit si nekoupi nic z bezne produkce. Ano i nudne automobilky umi udelat opravdovou extravaganci - Renault Avantime - tuctova masova znacka a krute originalni auto, to je pro individualisty.
Ale Toyota momentalne nic extravagantne nema (asi az s prichodom FT-86). A VW ma len Scirocco.
nikdo nema v nabidce mic extravagantniho, byt Renault to zase zkousi dle meho dalsim budoucim propadakem v podobe WINDu. U Citroenu DS je mirne extravagantni a jinak marne uvazuji co by mohlo byt extravagantni. Mozna trochu soucasny Civic, ale ten je zase prilis masovy, aby to byla extravagance. BMW nema nic, MB taky nic, Audi nic, Skoda nic, Peugeot nevim ze by neco extravagatniho mel, Fiat, Saab, Volvo nic. Mozna Lancia a velmi specificka Delta ktera neni masovkou by se mirne extravagnatnim mohlo nazvat.Proste je otazkou, proc by automobilka, tedy firma existujic ne pro uspokojovani smyslu zivota, ale pro generovani dividend a zisku majitelum a drzitelum akcii, mela produtkovat extravagantni auta, ktera si koupi par lidi? Neni lepsi prodat 5milionu nudnych aut a mit kupu zisku, nez se plahocit s necim co vydela tisicinu s odrenym uchem?Ale ono to tak je i u jinych produktu. Zkuse si koupit extravagantni televizi, telefon, kolo, stul, svetlo apod.... vzdy najdete drtivou vetsinu produktu tak nejak "nudnych a fadnich".
Scirocco je extravagance? :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
Ta na pomery VW je to totalny ulet :-))) musis uznat, ze Scirocco je zrejme jediny VW, za ktorym sa ludia obzru a ten co si ho kupi musi mat v sebe trosku exhibicionizmu (presne ako pisali v jeho teste). Peugeot ma 2 take modely - 3008 - ktory je skaredy az pekny :-) a RCZ (to je ale aj tak len skopirovane TT-cko). No a Toyota nema nic, dokonca aj jej luxusny Lexus ma totalne nudny dizajn
Zvenku/zevnitř, celkem povedené, sice trochu zadní partie připomíná Jazz, ale jinak fajn. Pokud to nezabijou vysokou cenou, mohla by mít úspěch. Akorát mě překvapuje, že se Toyota vydává s dalším vozem do třídy kolem 4 metrů. Yaris je takové trochu miniMPV, pak mají Urban Cruiser, který má být spíše zaměřený směrem k SUV, ale je to také spíše takové MPV.
To je stejné jako se ptát kam míří schade se svým pseudo-MPV Monster, když ve stejné nejbídnější třídě už má dostatečně nepovedeného Hurvínka a Hurvínka-kombi s populárními tříhrnky.Tahle Toyota na rozdíl od holobytu Yaris a jeho někdejší obludné karikatury "Yaris Verso" vypadá aspoň trochu rozumně - i když rozměrově to asi opravdu bude mít blíž obyčejnému Jazzu a Mitsubishi Colt než skutečnému mini-MPV (Picasso, 5008, Corolla Verso, Almera Tino, S-max, Zafira, Touran,...)...
Hmm, dobrý...a co to má společného s tím, co jsem psal já..? Fábia je klasický hatchback, Fabia Combi klasický kombík a Roomster MPV. Když zapomenu na to, jestli jsou hezké nebo nejsou, své místo mezi sebou mají. Kdežto Yaris tvarem své karoserie a variabilitou společně s Jazzem už tak připomínají malé MPV, někteří je za ně dokonce považují, tak si tak říkám jestli to není trochu zbytečně a jestli si nebudou mezi sebou konkurovat...
Šlo o to, že Roomster i tahle nově uvedená prdka v reálu taky není žádné "MPV" - ale tak jako třeba Hurvínek a nebo Yaris-verso pořád zůstávají bastardem nejnižší třídy.Skutečné mini-MPV jsou vyjmenované výše, za regulérní MPV se dá považovat třeba Caravelle, Espace a nebo Galaxy - s tím žádný markeťák nic nenadělá...
No, tak to je asi nějaký tvůj soukromý názor, vyvracet ti ho nehodlám. Většinal lidí, novináři počínaje, považují již za MPV Roomster a já s nimi souhlasím, protože ať je to bastard sebevětší, nabízí vše, co má MPV nabízet: vyšší stavbu karoserie, vysokou variabilitu interiéru, praktičnost a celkově je familyfriendly. To, co ty jsi jmenoval Espace, Caravelle atd. to jsou takové už polododávky. Nikde není psáno, že MPV musí být pouze, když to řeknu blbě, v jedné rozměrové třídě. To je stejné, jako kdybys tvrdil, že takové Cabrio je pouze Mercedes CLK ale Mazda MX-5 již ne.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.