Toyota Verso: dynamické MPV podrobněji

Nové Verso vzhledově kráčí ve stopách Avensisu a oproti svému předchůdci má být dynamičtější. Jak tomu doopravdy je?

Vedení Toyoty se rozhodlo, že Evropě už pomalu začíná chybět nějaké nové MPV, a tak rozhodlo o vývoji nového vozu, který bude oproti svému předchůdci nejen dynamičtější, ale nabídne i větší variabilitu a prostornost. Na splnění tohoto cíle při tom použila automobilka řadu technických řešení, jako třeba funkci Easy Flat 7, interiér pak ozvláštňuje ergonomická palubní deska ve stylu Smart Wave. Pojďme se ale na nové Verso podívat hezky po pořádku a představme si ještě před tím kompletní nabídku pohonných jednotek.

Můžeme říci, že nabídka agregátů je zcela přesně určena cílové skupině zákazníků, takže nečekejte ani přehnaně úsporné ale ani přehnaně výkonné motory. Automobilka si zařazení tohoto vozu plně uvědomuje a každý z agregátů v nabídce má své opodstatnění. Základem je přitom 1,6 litrový čtyřválec s technologii Valvematic, po němž zřejmě sáhnou ti, kteří nepotřebují ve svém rodinném voze žádný oslnivý výkon. Přesto čtyřválec 1,6l Valvematic se svým výkonem 97 kW a maximálním točivým momentem 160 Nm ostudu neudělá.
Druhým a zároveň posledním zážehovým agregátem je v nabídce 1,8 litrový čtyřválec Valvematic, který už disponuje výkonem 108 kW a maximálním točivým momentem 180 Nm. V obou případech je standardně dodávaná šestistupňová manuální převodovka, přičemž k 1,8l si lze doobjednat i automat Multidrive S. Vcelku přijatelná je i spotřeba, slabší „jedna šestka“ si každých 100 km v kombinovaném provozu „slupne“ zhruba 6,7 litrů benzínu, zatímco silnější 1,8l postačí rovných 7 litrů.
Pozornost si jistě zaslouží i trojice vznětových agregátů. Prvním z nich je 2,0 litrový řadový čtyřválec D-4D disponující výkonem 93 kW a točivým momentem 310 Nm, jenž dosahuje v rozmezí 1 800 až 2 400 ot./min. Druhým dieselem v nabídce je populární 2,2 litrový D-4D s výkonem 110 kW a točivým momentem 340 Nm, seznam pak uzavírá jeho silnější verze disponující výkonem 130 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm. U všech dieselů přitom kombinovaná spotřeba nepřekračuje hranici 6,8 l/100 km.
Po představení agregátů se vraťme na začátek ke koncepci samotného modelu, která je podle prohlášení automobilky velice pokroková (jak také jinak...) a novince má zabezpečit všechny vlastnosti, které jsme zmiňovali hned v úvodu. Novinka je na rozdíl od svého předchůdce delší o 70 mm (nyní 4440 mm) a širší o 20 mm (nyní 1790 mm), přičemž výškově jsou na tom oba vozy stejně (1620 mm). Koncepce s názvem Dynamic Lounge má tedy zabezpečit cestujícím maximální pohodlí a prostornost, konstruktéři popracovali na izolování kabiny od vibrací a hluku od motoru, posádku by tedy ani při vyšších rychlostech neměly rušit žádné nechtěné zvuky. Celá koncepce však není jen o užitečnosti a Toyota se modelu Verso snažila vdechnout i elegantnější vzhled a patří ji dokonce prvenství v nabídnutí největší panoramatické střechy v segmentu.
Verso se však může pochlubit i množstvím prvků pasivní bezpečnosti, standardem je samozřejmě ABS, EBD, ESP, brzdový asistent, stabilizační systém VSC+, systém kontroly trakce TRC a pomocný systém pro rozjezdy do kopce. O bezpečnost posádky se mj. bude starat i sedm airbagů nabízených již v základu, k tomu všemu nemůžeme zapomenout na systém Easy Flat 7, který nabízí až 32 různých kombinací uspořádání interiéru, který posunul tento vůz z hlediska variability na špici segmentu.
Z hlediska výbavy je nový model rozdělen do čtyř stupňů, Entry, Mid, High a nejvyšší High Plus, jenž zahrnuje mj. i 17-ti palcová kola, xenony HID, navigační systém a palubní počítač s kapacitou 10 GB.
Bližší údaje o cenách se zřejmě dozvíme až po skončení ženevského autosalonu.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek  
Ve vyšší verzi nabídne místo až pro sedm cestujících
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků