Nechci sedět v žádném odlehčeném krámu. Čím těžší tím větší šance na přežití při nehodě. Š 120 měla báječně dlouhou přední deformační zónu, ale se svými 800kg nemá při nehodě s bavorákem, který ji nemá skoro žádnou, ale má vpředu kladivo v podobě řadového šestiválce a hmotnost skoro dvě tuny žádnou, vůbec žádnou šanci.
ten pokrok, kde se to zastaví..... Teď jsme ve střední třídě na 2200 kg.... Za dvacet let to bude 3500 kg?
Stredni trida 2200 kg?:-D:-D:-D:-D To asi beres BMW M3 a v nem 4 stokilove chlapy, ne? 2200 kg nevazi ani BMW 750i, natoz potom nejaka trojka.
.... jo a ocelari a pumpari nebudou mit co zrat... :-D
Tak ať milý Lakšmí Mittal i rusko-arabský kartel zhebnou hlady...(jenže oni v případě propadu poptávky klidně zvýší ceny :-( )
Takhle vypadá ideál:-)) Autor má pravdu, dokážete si představit tu jízdu a zároveň spotřebu? To by byla paráda:-D Když porovnám, že moje Mazda 323F z roku 92 má přibližně 1050kg a pak mrknu na Octávku, Golf,.... což je stejná velikostní třída, a tyhle auta mají o x stovek kg navrch, je to hrůza! Kde je nějaký pokrok? Přijde mi, že auta jsou už velký skoro jako americky kraksny a přitom vevnitř není místa o tolik víc:-/
Jo, 323 taky pořád po silnicích okukuju, je to pořád pěkný auto a skoro by si ho člověk chtěl vzít do parády. Ale rozdíl mezi těma autama co popisuješ bude při první havárii - v 323 bych sedět nechtěl...
FYI, v 323F už jsem toho kdysi něco zažil (a najel přes 100 tisíc) - a co se bouraček týče, seděl bych v ní radši než ve spoustě dnešních low-end prdek o stejné hmotnosti. Vpředu měla obrovskou deformační zónu - ještě teď se pamatuju jak řetězovku s nárazem ve víc než 50-ce přežila sotva s propíchlým chladičem, zlomenou kapotou, rozbitýma světlama a jedním prohnutým blatníkem. Před začátkem prodejů se ještě crash testy povinně nedělaly - ale tehdy mi nepřipoutaného spolujezdce náraz ani nezvedl ze sedačky, bylo to jak do peřiny. Ve dveřích byly solidní výztuže - a podlaha z profilovaného plechu taky něco vydržela. Škoda že auta téhle kategorie se už tak dlouho nedělají, z fleku bych si koupil další. Té mojí BG jsem se s pocitem viny zbavil teprve předloni - protože neměla mražák a na můj vkus už (po 15 letech parkování na ulici a každodenním ježdění) začínala místy hnít. Nový majitel se jí teď věnuje líp než já a kdoví jak dlouho ještě bude jezdit...
Dost pochybuji podle toho poškození, že rychlost auta byla ve chvíli nárazu přes 50 km/h. A pokud náhodou ano, tak bych do takového auta už raději nikdy nelezl. Sice by auto bylo po havárii OK, ale to by mi bylo k ničemu, protože bych měl vnitřní orgány na kaši. Smyslem deformačních zón je totiž rozmlátit auto tak šetrně, aby co nejvíc přetížení při zpomalení nepůsobilo na lidské orgány, ale plechy.
Při skutečné padesátce natvrdo by nepřipoutaný spolujezdec vystoupil čelním sklem.... :-D
To máte z toho že jezdíte ve škodovkách...
tak by se touto cestou šlo už před deseti lety. Zatím se vše řeší instalací patřičně smrdutého dieselu spalujícím smrdutou (přitom ale relativně málo zdaněnou) naftu. Ono moc borců v dvou až třítunových autech na benzin nejezdí. Všichni se snaží na jednu stranu ohromit autem, ale hlavně aby to moc nežřalo. Relativně úsporný diesel je v kombinaci s levnou naftou zabiják pokroku v kontrukci automobilů ....
jj, hlavně pořádnou masírku v dýzlu, ale na mazut, nesjetý gumy a pojistu není. Vidím to vždycky na pumpě. Mazut za 200,- a k tomu marlborky za 85,-.
Já to věděl - nafta patří ... ... :-P
;-)
Jo, vyrobci na nas jen rejzujou a o zadnej pokrok, nebo promyslenej vyvoj aut se (uz nejakou dobu) nesnazej.
Tak za tohle jen pochvala, snad machři z Lotusu i vrátí pohon na ta správná kola B-]
ano, na přední kola. Je to levnější, konstrukčně méně náročné a hlavně lehčí!!!!
jinak samozřejmě také si radši zablbnu v zadokolce :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.