Toyota Venza podle Lotusu: jde to i „lehce”

19 komentářů

Zelí
30. dubna • 8:33

Nechci sedět v žádném odlehčeném krámu. Čím těžší tím větší šance na přežití při nehodě.
Š 120 měla báječně dlouhou přední deformační zónu, ale se svými 800kg nemá při nehodě s bavorákem, který ji nemá skoro žádnou, ale má vpředu kladivo v podobě řadového šestiválce a hmotnost skoro dvě tuny žádnou, vůbec žádnou šanci.

8
30. dubna • 11:32

ten pokrok, kde se to zastaví..... Teď jsme ve střední třídě na 2200 kg.... Za dvacet let to bude 3500 kg?

Skyline
30. dubna • 20:18

Stredni trida 2200 kg?:-D:-D:-D:-D To asi beres BMW M3 a v nem 4 stokilove chlapy, ne? 2200 kg nevazi ani BMW 750i, natoz potom nejaka trojka.

legnaw
29. dubna • 14:00

.... jo a ocelari a pumpari nebudou mit co zrat... :-D

Radek.
29. dubna • 23:28

Tak ať milý Lakšmí Mittal i rusko-arabský kartel zhebnou hlady...
(jenže oni v případě propadu poptávky klidně zvýší ceny :-( )

Ferencár
29. dubna • 12:04

Takhle vypadá ideál:-)) Autor má pravdu, dokážete si představit tu jízdu a zároveň spotřebu? To by byla paráda:-D Když porovnám, že moje Mazda 323F z roku 92 má přibližně 1050kg a pak mrknu na Octávku, Golf,.... což je stejná velikostní třída, a tyhle auta mají o x stovek kg navrch, je to hrůza! Kde je nějaký pokrok? Přijde mi, že auta jsou už velký skoro jako americky kraksny a přitom vevnitř není místa o tolik víc:-/

dtsmaniac
29. dubna • 13:27

Jo, 323 taky pořád po silnicích okukuju, je to pořád pěkný auto a skoro by si ho člověk chtěl vzít do parády. Ale rozdíl mezi těma autama co popisuješ bude při první havárii - v 323 bych sedět nechtěl...

Radek.
29. dubna • 23:25

FYI, v 323F už jsem toho kdysi něco zažil (a najel přes 100 tisíc) - a co se bouraček týče, seděl bych v ní radši než ve spoustě dnešních low-end prdek o stejné hmotnosti.
Vpředu měla obrovskou deformační zónu - ještě teď se pamatuju jak řetězovku s nárazem ve víc než 50-ce přežila sotva s propíchlým chladičem, zlomenou kapotou, rozbitýma světlama a jedním prohnutým blatníkem. Před začátkem prodejů se ještě crash testy povinně nedělaly - ale tehdy mi nepřipoutaného spolujezdce náraz ani nezvedl ze sedačky, bylo to jak do peřiny. Ve dveřích byly solidní výztuže - a podlaha z profilovaného plechu taky něco vydržela.
Škoda že auta téhle kategorie se už tak dlouho nedělají, z fleku bych si koupil další. Té mojí BG jsem se s pocitem viny zbavil teprve předloni - protože neměla mražák a na můj vkus už (po 15 letech parkování na ulici a každodenním ježdění) začínala místy hnít. Nový majitel se jí teď věnuje líp než já a kdoví jak dlouho ještě bude jezdit...

kamil
30. dubna • 6:54

Dost pochybuji podle toho poškození, že rychlost auta byla ve chvíli nárazu přes 50 km/h. A pokud náhodou ano, tak bych do takového auta už raději nikdy nelezl. Sice by auto bylo po havárii OK, ale to by mi bylo k ničemu, protože bych měl vnitřní orgány na kaši. Smyslem deformačních zón je totiž rozmlátit auto tak šetrně, aby co nejvíc přetížení při zpomalení nepůsobilo na lidské orgány, ale plechy.

8
30. dubna • 11:34

Při skutečné padesátce natvrdo by nepřipoutaný spolujezdec vystoupil čelním sklem.... :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek
30. dubna • 20:19

To máte z toho že jezdíte ve škodovkách...

O2 dph LBBW
29. dubna • 11:29

tak by se touto cestou šlo už před deseti lety. Zatím se vše řeší instalací patřičně smrdutého dieselu spalujícím smrdutou (přitom ale relativně málo zdaněnou) naftu. Ono moc borců v dvou až třítunových autech na benzin nejezdí. Všichni se snaží na jednu stranu ohromit autem, ale hlavně aby to moc nežřalo. Relativně úsporný diesel je v kombinaci s levnou naftou zabiják pokroku v kontrukci automobilů ....

x1x
30. dubna • 7:17

jj, hlavně pořádnou masírku v dýzlu, ale na mazut, nesjetý gumy a pojistu není. Vidím to vždycky na pumpě. Mazut za 200,- a k tomu marlborky za 85,-.

dtsmaniac
29. dubna • 13:24

Já to věděl - nafta patří ... ... :-P

O2 dph LBBW
29. dubna • 11:29

;-)

Mulder
29. dubna • 10:44

Jo, vyrobci na nas jen rejzujou a o zadnej pokrok, nebo promyslenej vyvoj aut se (uz nejakou dobu) nesnazej.

dtsmaniac
29. dubna • 8:33

Tak za tohle jen pochvala, snad machři z Lotusu i vrátí pohon na ta správná kola B-]

Egi
29. dubna • 13:45

ano, na přední kola. Je to levnější, konstrukčně méně náročné a hlavně lehčí!!!!

Egi
29. dubna • 13:50

jinak samozřejmě také si radši zablbnu v zadokolce :-D

Doporučujeme

Články odjinud