neni nad to uvalit miliardy za vyvoj neceho, co vuci klasickym mini usetri nula nula nic. misto toho, kdyz uz chcou byt tak desne ekologicti, maji jit cestou maximalizace obsazenosti. proste takovy ekologicky bus je 100x lepsi, nez jeden hybridni smart, kde dosahneme misto spotry 2,5 litru spotry 2,48 litru.
Hybridní autobusy už se taky připravují. Třeba u nás známý Irisbus Citybus (Citelis) hybrid má být dodaný možná už koncem příštího roku. Má to Stop/Start, Li-ion baterie a spotřeba má jít dolů o 30 procent. A vzhledem k tomu, že autobusy jezdí běžně kolem 30 litrů nafty na 100 km, mohlo by to být zajímavý.
Jenže ta elektrika se musí někde vyrobit, aku se musí někde vyrobit atd... Tedy musíte sečíst to co vidíte i to co nevidíte. V konečném důsledku by třeba i větší přínos mělo optimalizace trasy a vytížení dané autobusové linky.
No jistě, pořizovací cena autobusů bude určitě o několik set tisíc vyšší. V procentech možná stejně jako u hybridů v kategorii osobních aut. Ale pokud skutečně ušetří 30 procent paliva, je to 10 litrů na 100 km. Tedy nějakých 270 Kč. Nemám představu, kolik může najet takový městský autobus denně kilometrů. 100, 200? To je za týden nějakých 3-5 tisíc Kč úspory a za rok 200 tisíc. A pokud dá výrobce rozumnou záruku na hybridní systém a baterie, mohlo by to být zajímavé.
Když slyším úspěšný mezi kompakty, jak jsou úspěšné mezi ostatními vozy. Kolik tísícům těchto nových ambiciozních aut, se podařilo vystrnadit tísíce nebezpečné a neekologický aut?....
A už je to tady, neustálé "designové" protahování předních světel právě dosáhlo předního sloupku...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.