Toyota svolává všechny vodíkové vozy Mirai. Upraví palivové články

Toyota do servisů svolává všechny modely Mirai, kterých v současnosti jezdí více než 2 800 kusů.

Toyota Mirai se vyrábí od listopadu 2014. Všechny dosud vyrobené automobily jsou teď svolávány do servisů kvůli úpravě systému palivových článků.

Při plné akceleraci se totiž může systém přetížit. Konkrétně inženýři našli potencionální problémy s výstupním napětím generovaným v systému palivových článků, které se mohou projevit při plném sešlápnutí akcelerátoru.

Operace bude čistě na softwarové bázi. Zákazník si počká půl hodiny a samozřejmě mu nebude účtován žádný poplatek. V České republice model oficiálně nefiguruje v nabídce automobilky.

Zajímavosti | Elektromobily | Palivo | Toyota

Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Mirai staví na technologii palivových článků TFCS (Toyota Fuel Cell System), která kombinuje palivové články s hybridním pohonem. Její součástí je nová sada palivových článků FC Stack a vysokotlaké zásobníky na vodík. Soustava dosahuje nejvyššího výkonu 114 kW - 155 koňských sil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2006
Stav: 195 954 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Land Cruiser 2.982
Rok výroby: 2007
Stav: 208 503 km
Cena: 295 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků