Toyota svolává všechny vodíkové vozy Mirai. Upraví palivové články

Toyota do servisů svolává všechny modely Mirai, kterých v současnosti jezdí více než 2 800 kusů.

Toyota Mirai se vyrábí od listopadu 2014. Všechny dosud vyrobené automobily jsou teď svolávány do servisů kvůli úpravě systému palivových článků.

Při plné akceleraci se totiž může systém přetížit. Konkrétně inženýři našli potencionální problémy s výstupním napětím generovaným v systému palivových článků, které se mohou projevit při plném sešlápnutí akcelerátoru.

Operace bude čistě na softwarové bázi. Zákazník si počká půl hodiny a samozřejmě mu nebude účtován žádný poplatek. V České republice model oficiálně nefiguruje v nabídce automobilky.

Zajímavosti | Elektromobily | Toyota | Palivo

Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Mirai staví na technologii palivových článků TFCS (Toyota Fuel Cell System), která kombinuje palivové články s hybridním pohonem. Její součástí je nová sada palivových článků FC Stack a vysokotlaké zásobníky na vodík. Soustava dosahuje nejvyššího výkonu 114 kW - 155 koňských sil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků