Toyota svolává 550 tisíc aut, na vině je posilovač řízení

Kvůli možné poruše posilovače řízení svolá japonská automobilka Toyota přibližně 550 tisíc vozidel s šestiválcovými motory. Přibližně 80 procent dotčených automobilů se prodalo v USA, postižené modely se ale dovážejí i do Evropy.
 
„Pokud nebude tato chyba opravena, řemen pohánějící pumpu posilovače řízení může spadnout z řemenice a způsobit náhle ztěžknutí řízení,“ uvedla automobilka. Výrobní chyba podle Toyoty zatím nezpůsobila žádnou nehodu.

„Dobrovolná svolávací akce“ se týká Toyot Avalon (na snímku), Camry a Highlander HV a Lexusů ES330, RX330 a RX400h. Automobilka přiznává, že nyní nemá na opravu všech vozidel dostatek součástek a proto jejich majitele začne kontaktovat až v lednu 2012.

Automobilka musela v roce 2009 a loni svolat přes osm milionů vozidel. Většina potíží se týkala plynového pedálu modelu Prius, který se mohl zaseknout a způsobit nekontrolovatelné zrychlování vozu. Kromě nákladů na opravy musela Toyota vydat ještě rekordních 48,8 milionu dolarů (910 milionů korun) na pokuty udělené americkými úřady a odškodné obětem nehod. Automobilka musela kvůli potížím dokonce na čas zastavit prodej některých modelů. Její americké prodeje v roce 2010 také v důsledku zhoršené reputace poklesly o 0,4 procenta, což je nevětší propad mezi všemi velkými automobilkami.

Akcie Toyoty dnes na a tokijské burze rostly o 1,6 procenta na 2,542 jenu. Od začátku roku ale spadly o 21 procent. Tak rychle neklesal ani index místní burzy Nikkei 225, který za stejnou dobu ztratil 14 procent.

Zdroj: E15.cz
 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků